G: Mikä on sinun rahallinen paheesi? Mihin käytät rahaa enemmän kuin
olisi tarvetta?
Itselläni luomu ja kestotuotteet, vähemmälläkin pärjäisi.
Kommentit (27)
Lisäksi juustot =P
Yhdessä vaiheessa oli kirjat, mutta siitä paheesta pääsin jo eroon.
En tykkaa shoppailusta, ja sun kun sitten tarvitsen jotain, ostan ensimmaisen vastaantulevan, makso mita makso!
En tykkaa shoppailusta, ja sun kun sitten tarvitsen jotain, ostan ensimmaisen vastaantulevan, makso mita makso!
Vaatteet, pesukoneet, oikeastaan kaikki ostan tolla tyylillä...
Ei kertakaikkiaan ole aikaa eikä halua kierrellä.
Ostetaan aina sitä mitä tekee mieli ja mahdollisimman hyvää laatua. Varmasti tulisi toimeen vähemmälläkin, mutta kun maistuu niin paljon paremmalta.
kahviloissa käyntiin menee rahaa. Ehkä sitä voi pitää harrastuksena, se on niin hauskaa.
askin ostan kerran kuukaudessa. Poltan yhden savukkeen päivässä.
Sitten toinen asia on kirjat joita ostelen paljon.
Eli kirjoihin menee vuodessa noin 50e.
Joku nyt sielä kotikatsomossa saattaa naurahtaa että heh tai hih, mutta sairaseläkeläiselle tuo on liikaa. Minulla on noin 5000e vuositulot.
Minäkään en pidä shoppailusta, kaupoista, kaupungilla kiertelystä, enkä osta vaatteita tms., ennen kuin on pakko.
Lankoja hamstraan harvoin, mutta paljon kerralla, niitä tarttuu mukaan ruokakaupasta ja vaikka mistä. Neulon kyllä paljon ja kokeilen mielelläni uutuuslankoja, mutta en todellakaan tarvitsisi läheskään niin paljon, mitä nytkin on jemmassa. Niitä vaan on niin kiva hipelöidä kaupassa ja "pakko" ostaa. Kotona ne saattaa pyöriä vuodenkin tietämättä mitä niistä tekisi.
Pesetän lakanat ja pyyhkeet pesulassa.
Ja joo, merkkivaatteet lapselle, tupakka ja alkoholi, karkit, ravintoloissa syönti ja juonti...
Jos alkaisin säästämään ruoassa, katselemaan kaupoissa hintoja ja vähentämään ulkona syömistä, saisin leikattua ruoka kustannukset 1/10 osaan tuosta mitä nyt käytän.
Rahaa jäisi helposti säästöön joka kuukausi 300-500€ enemmän.
Toinen asia olisi se, että kaikkiin juhliin (häihin, ristiäisiin, polttareihin, synttäreille, nimipäiville ym.) ostaisin kohtalaiset lahjat. Minulla on tapana röystäillä niissä ja ostaa mitä haluan miettimättä sitä, onko se vähän liikaa kuitenkin...
Mulla on vähän huonona tapana se, että kaikki ylimääräinen pitää aina polttaa jonnekkin.
ja vaatteet (ostan usein, mutta halpaa ja usein virhehankintoja, joita en sitten käytäkään)
Vaikka oon Supergolfin jäsen, niin kyllä pelimaksuihin uppoaa pari euroa kesä aikana...
ostan kotiin aikapaljon tavaraa mm. pentikistä ja antiikkiin olen upottanut pienen omaisuuden.. on ne kyllä niin ihania etten kadu.
On se kumma että itselle ostaa vain pakon edessä...yritän tietoisesti vältellä lastenvaate kauppoja jne...