Olimme reissussa tuttava pariskunnan kanssa ja
heidän poikansa kanssa.
9v poika söi lounailla kokonaisen pizzan yksin!
Silloin harvoin kuin me tilataan pizza, siitä syö 4 hlö eli jokainen muutaman slaissin.
Koko ajan poika söi muutenkin "herkkuja" joita meillä syödään vain juhlissa, vkl tmv.
Eli poppareita, sipsejä, suklaata, limua ym.
Ikävä sanoa mutta se näkyy pojassa. Reippaasti ylipainoinen.
Mutta jokainen taplaa tyylillään.
Kommentit (47)
nyt oli kyse 9v pikkupojasta, ei aikuisesta miehestä. HIEMAN eri asia
ja jo kohta on taas nälkä, koska ei juurikaan ravintoaineita, mutta kaloreita sitäkin enemmän.
Meillä ollaan normaalipainoisia ja syödään kyllä kaikkea laidasta laitaan.
Rakastan pitsaa, lapset mäkkiruokaa ja näitä syödään meillä useamman kerran kuukaudessa. Vastapainoiksi meillä syödään kotona terveellisesti ja monipuolisesti.
Ei paino-ongelmia, ei hammasongelmia ja aikuisilloa veriarvot ja verenpaineet kohdallaan.
tukevia tai lihavia? kun niin hyökkäätte?
Tietenkään ei saa kiusata lapsia siitä syystä, mutta niin lapset tekevät.Valintoja ja ruokailutottumuksia opetetaan kotona.
Meillä syödää marjoja, vihanneksia ja hedelmiä paljon ja lapset osaavat niitä itse pyytää ja haluta.
yleensä kokonaisen, aika ison pitsan yhdeltä istumalta kokonaan. Ja jos sattuu isompi nälkä, miehen pitsasta vielä 1/4 tai puolet päälle.
Painoa on 52 kg. Jotkut vaan kuluttavat enemmän kuin toiset. En mä silti paheksu ihmisiä, jotka syövät kuin hiiret.
yleensä kokonaisen, aika ison pitsan yhdeltä istumalta kokonaan. Ja jos sattuu isompi nälkä, miehen pitsasta vielä 1/4 tai puolet päälle.
Painoa on 52 kg. Jotkut vaan kuluttavat enemmän kuin toiset. En mä silti paheksu ihmisiä, jotka syövät kuin hiiret.
ja noin 9-vuotiaana söin jokseenkin yhtä paljon. Silloin sentään olin vielä kasvuiässä ja liikuin paljon, joten kyllähän moni 9-vuotias kuluttaa enemmänkin kuin aikuinen.
neljälle hengelle -ja oletan heidän tarkoittavan tällä kahta aikuista ja kahta lasta.
nyt oli kyse 9v pikkupojasta, ei aikuisesta miehestä. HIEMAN eri asia
miksi ihmeessä haluat raportoida tänne tuttavaperheen lapsen pizzansyönnistä? Ja herra paratkoon! että söi vielä herkkujakin lomareissulla.
aamupäivästä, menivät hotellille päikkäreille, koska väsytti, vaikka puhe oli katsella nähtävyyksiä ym. Meille ruoka on energianlähde, ei nukutusaine.
Syövät lomareissulla hyvin ja ottavat päiväunet!!!
Ettekö osaa katsoa nähtävyyksiä oman perheen kesken? Ehkä tämä tuttavaperhe ei tiennyt olevansa reissussa teitä miellyttääkseen - kannattaa ensi kerralla antaa säännöt, päivä- ja ruokajärjestys etukäteen, ettei sitten jälkeenpäin tarvitse tulla keskustelupalstalle urputtamaan.
Niissahan on niin ohut pohjakin, joku pannupizza on tietty eri asia. Kylla pizza on mielestani myos erittain tayttava ruoka, jos taytteena on jotain proteiinipitoista, kuten esim. katkarapuja, tonnikalaa, jauhelihaa tai kanaa.
Itse olen samanlainen laiheliini kuin poikani ja syon 3/4 pizzasta, jatan yleensa reunat.
Meillakin syodaan ihan kaikkea: hedelmia, marjoja, pizzaa, makkaraa, eineksia, kotitekoista, ihan mita vaan, ilman paasaamista.
ja kyllä me aikuiset nyt vedämme pizzan mieheen ja lapset (5 ja 2) yhden puoliksi. Ja muutenkin lomamatkalla nyt herkutellaan ihan eri tavalla kuin kotona. Ei nyt kuitenkaan mitään sipsejä massuteta ja limuja inhotaan. Eli ällöähän tuollaine mättäminen on, jos poika kerta on jo lihava - silloinhan pitäisi lomamatkallakin olla roti syömisissä.
Mutta kyllä tuo teidänkin tyyli vähän oudolta kuulostaa että yksi pizza neljälle:D
jos neljälle henkilölle riittää "useampi slaissi". Normaali pizza kun vedetään neljään osaan eli siitä riittäisi slaissi per lärvi.
Tuskinpa se tuttavapoika on ihan perhepitsaa einehtinyt.
jos neljälle henkilölle riittää "useampi slaissi". Normaali pizza kun vedetään neljään osaan eli siitä riittäisi slaissi per lärvi.
Tuskinpa se tuttavapoika on ihan perhepitsaa einehtinyt.
vuotias poika voi vetäistä kutakuinkin yhden pitzan napaan. Kovassa kasvuiässä ja liikkuu kovin.
No joo, eipä meidän lapset olekaan mitään pulskia, joten pulskan pojan kanssa olisin kyllä huolissani kulutuksesta.
Itse olen joskus syönyt kotipitsan kaksi perhe pitsaa yhdellä kertaa nälkääni. Jälkimmäisestä jäi vajaa neljännes seuraavaksi aamukis, mutta aika tuhti iltapala oli lähes kaksi perhepitzaa.
JOO, ja en ole ylipainoinen. Joskus vaan on nälkä.
Kyllä mun 11v laiha luikku poika syö lähes aina kokonaisen pizzan. Miten normaalikokoisesta pizzasta voi riittää neljälle henkilölle?
Tai sit ootte niin saitoja, että ette viitsi pistää rahaa useampaan.
kokonaisen pizzan ravintolassa viime kesänä. Muutenkin syö kuin hevonen. En tajua, mihin mahaan vetää tuota sapuskaa kun painokäyrä on koko ajan alakantissa.
Harrastaa kyllä urheilua ja liikkuu vapaa-aikanakin tosi paljon, että kulutus on kyllä kovaa.
Ymmärrän ap.ta kyllä. Sillä sohvaperunoiden pitää koko ajan kontrolloida syömisiään ja eivät ymmärrä, että muut eivät liho, vaikka syövät, koska liikkuvat paljon.
En itskkään ymmärrä tollasta mässäämistä. Edesvastuutonta vanhemmilta antaa pojan mässätä ihan millä tahansa. Lapsille pitää laittaa rajat ja jos on lapsena jo tukeva niin vanhempana on läski. Kun kerran oppii huonot tavat niin ei ne hevillä lähde. Läskiys on kohta jo ongelma Suomessakin, eikä mikään vitsi. Ylipaino tuottaa paljon ongelmia, ihan ihmisten tehokkuudesta terveys ongelmiin.
9v (35kg pelkkää lihasta, liikunnallinen) poika syö omansa ja jopa 6v tyttö (19kg) syö koko pitsansa yksin. mies hotkaisee omansa, mutta itselleni on tekemistä koko pitsan syömisessä.
niin on ihmiset erilaisia :)
mutta silloin on kyse perhepitsasta... Normaalisti mies syö kokonaisen pitsan, minä 3/4 omasta pitsastani ja 7-vuotias tyttömme noin puolet omastaan. Pitsa-slicen voin syödä lounaaksi tai iltapalaksi, mutta ei se päivän pääateriaksi riitä, edes salaatin ja tuoreiden marjojen kera...
Ja mitä tulee päiväuniin, niin minä ainakin nukun lomalla ja viikonloppuisin päiväunet aina, kun voin. Riippumatta siitä, olenko syönyt lounaaksi salaattia vai jotain tukevampaa.
tuliko mieleen, että se tuttavaperhe lähti hotellille päikkäreille päästäkseen teistä hetkeksi eroon? Väsymykseen vetoaminen on maailman vanhin tekosyy saada hetkeksi omaa rauhaa tai päästä eroon vähemmän kivasta seurasta.
Ja täytyy muuten hattua nostaa sun miehelle, joka tyytyy samaan ruokamäärään kuin alakouluikäinen poika. Mä en tiedä yhtään miestä joka ei söisi vähintään puolikasta pizzaa jos se kerran on koko lounas/päivällinen.
Silti syödään kukin ihan oma pitsa. Ei tosin kovin usein pitsaa syödä, muutama kerta vuodessa, mutta kun syödään, niin ihan ateriana syödään, eikä vain maistella.