Ajaako 50 000 e/vuosi ansaitseva sinun etujasi?
Oletko itse paremmin vai huonommin toimeentuleva, ajaisiko 50 000 e vuodessa ansaitseva sinun etujasi verotuksessa, palveluissa jne?
Politiikkahan on rahan jakamista omille kannattajille ja 50 00 e/vuosion tyypillisen perussuomalaisen vuosiansio.
Kommentit (30)
minun perheeni elämää parantavia asioita. Uskon, että haluavat suitsia maahanmuuttoa, mutta en usko että koulujen luokkakokoihin liittyviä asioita, verotukseen tai koulutukseen jne. liittyviä asioita ratkoisivat kokoomuslaisia kummemmin. Ja en ole tyytyväinen tähän talouskasvua korostavaan, hyvinvointivaltiota rapauttavaan politiikkaan.
Kokoomuksen poliitikot ovat suuryritysten sätkynukkeja, jotka eivät itse ole koskaan tehneet mitään muuta, kuin opiskeluajoista alkaen hännystelleet rikkaita ja ajaneet näiden etuja, köyhien niellessä vaalipuheet koukkuineen päivineen. En ymmärrä, kuinka kukaan alle 50 000€ vuodessa tienaava palkansaaja äänestäisi näitä vähäosaisten tallaajia.
nyt kommari vittu....
Nuo iskulauseet naurattivat jo kymmeniä vuosia sitten, saati nyt.
itse tienaan reilu 14 000e/ vuodessa kokopäivätyössäni. Mieheni tosin tienaa onneksi yli 2 krt sen mitä minä, ja hyvin tullaan toimeen.
ainakin paremmin kuin suuret puolueet.
50 000 euroa /vuosi on normaali keskituloisen palkka, tekee noin 4000 euroa/kk palkkaa. ei mikään suuri palkka ainakaan lapsiperheessä jos sillä elää koko perhe, yhdellä palkalla.
sen sijaan nämä keskustean maaseutukannattajat ja poliitikot, heillä maataloustukea ja omaisuutta miljoonia ja tuloja miljoonia, ihan valtion verorahaa maksetaan näille miljonääreille metsän ja maan omistajiille. jotka saavat rahaa siitä, että laittavat pellon kesannolle, eli eivät tee mitään, saavat rahaa siitä että omistavat. tavallinen köyhä palkansaaja, tuokin joka saa palkkaa 50 000 euroa vuosi, maksaa veroa sitä että omistaa jotain, esim. kiinteistövero tai autovero. sen sijaa maalaisilta on lopetettu verot. heille maksetaan siitä että omistavat jotain kun taas köyhä asuntovelkainen palkansaaja kaupungissa joutuu maksaa siitä että omistaa jotain.
kokoomus taas pitää sisällään nämä poliitikot, yritysporhot, jotka maksattavat itselleen valtion verorahoilla miljardien tukiaisia, osinkoja siitä että johtavat valtion yrityksiä, joista tuotto on varma. firmojen laskuun syödään ja juodaan näissä kokoomuspiireissä
ja sama juttu kolmannen suurimman puolueen kohdalla, jotka myös näitä rikkaita. työntekijän asialla ovat muka, mutta pelkästään näiden rikkaiden työntekijöiden, joilla lylhyt koulutus ja vakituinen työ ja vastuuton työ. jotain napin painelua jossain metsätehtaassa. vakityöhön kiinni jo parikymppisenä.
ja sdp:n keulahahmot ym hahmot kautta aikain olleet miljonäärejä, lipposet jne. eli omaan taskuun on osattu ottaa hieman enemmän kuin 50 000 euroa vuosi.
eli kyllä katson että 50 000 euroa vuosi on keskituloiset palkka. tekee kk noin 4000 euroa brutto. tästä jää noin 2600 euroa netto. sillä ei pahemmin perheellisenä juhlita, jos toinen hoitaa lapsia kotona, opiskelee tai on työtön tai pätkätyöläinen. pienehkä palkka on. ainakin jos on pitkä koulutus.
3 suurinta ja suosituinta puoluetta vetävät vain rikkaille. eivät normaaliille köyhälle, joka elää palkallaan. 3 suurinta vetävät näille, jotka tienaavat osinkoja ja makaamisesta, kuten maanviljelijät.
Normi keskitulo oli n 2900 E/kk ja mediaanitulo noin 2600e/kk per työssäkäyvä.
Kyllä minusta ainakin 4000e/kk on suuri palkka.
Kun ostat ruokaa, voit antaa äänesi päivittäin korruptiolle.
Tai sitten, voit ostaa ruokaa sieltä, jossa hintalappu kyllä kertoo, että tässä ei voi olla kovin paljoa korruptio lisää.
Vaaleissa ei tule tapahtumaan mitään ihmeellistä, koska äänestäjistä suurin osa on täysin höynäytettäviä.
valaiskaas nyt, että miten soini on tavallinen duunari? Hänhän on tehnyt gradunsa ja vielä aika hyvänkin poliittisten liikkeiden populismista. Taisi olla jo sitä enne smp:n palkkalistoilla pistämässä teoriaa käytäntöön ja sitten perussuomalaisiin. Onha hän ollut jo kansanedustajanakin vaikka kuinka kauan, ainakin 3 kautta. Siis suunnitelmallinen poliittinen ura.
Omasta mielestäni kunkin ansiotaso ei selitä poliittisia mielipiteitä juurikaan, varmaan jonkin verran. Sen sijaan kykyyn ajaa minulle tärkeitä asioita eteepäin sillä ei ole mitään merkitystä.
Hauska ajatus sinänsä: lopettavaako vasemmisto huono-osaisten asioiden ajon, kun pääsevät eduskuntaan. Kansanedustajan vuosiliksa lienee ehkä 80000 euroa.
Itse tienaan hieman vähemmän, mies tienaa jonkin verran enemmän.
olen sairaseläkkeellä. Ei naurata, eikä kukaan aja etujani. Päinvastoin. En oikein voi äänestää ketään.
Noh, miten on?