Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joutuuko opiskelija tosiaan maksamaan elareitaa?

Vierailija
11.08.2010 |

Lastenvalvoja sanoi että koska olen ihan itse kouluun mennyt ilman esim terveydellistä syytä,joutuisin maksamaan. Jotenkin olin aina kuvitellut että elämässä kannattaa pyrkiä ylöspäin mutta haukut tuli kun olin jatkanut opintojani.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet varaton, ne maksaa kaupunki, mutta sinä jäät velkaa siitä.

Rahat menevät lapselle eivätkä ilkeälle lastenvalvojalle.

Vierailija
2/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa maksettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungin puolta, että ne itse ei tarviis maksaa ja sä maksaisit toiselle vanhemmalle. Oikeasti tilanne voi olla muunlainen.

Vierailija
4/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkanut opiskella ettei tarvitsisi maksaa.Vaikka opiskelu alkoi jo kaksi vuotta sitten. Minähän en mikään ennustaja ole.

Vierailija
5/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet pienituloinen esim. opintotuella, et joudu maksamaan. Kaupunki maksaa ja et jää velkaa! Lastenvalvojalle ei kuulu opiskelun aloittamisen syyt hevon veen vertaa, nih!

Vierailija
6/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tuloista ei jää itselleenkään sen vertaa, että ylitäisi tttukinormit.

Vierailija
7/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidät pitää lähtökohtaisesti huoltaa itse, jos siihen on rahaa. Jos ei ole, haetaan toimeentulotukea, jolle on ihan tarkat kriteerit.

Vierailija
8/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse maksaa.

Vierailija
9/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei saa elatusmaksuihin, vaan kaupunki maksaa vanhemmalle, jonka luona lapsi asuu minimielatustuen. Nythän kysymys oli siitä ettei rahaa ole.

Vierailija
10/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo siinä ohessa kertyy maksamattomia elareita, ne maksetaan pois sitten kaupungille, kun rahaa on.

Vierailija
11/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta elareista saa vapautuksen eikä niitä kierrätetä sosiaalitoimelle maksatettavaksi vaan lähihuoltaja saa kelalta elatustuen.

Vierailija
12/12 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos etällä on esim. opiskelun vuoksi pienet tulot. Kunta ei maksa enää yhtään mitään, vaan Kela.

Lastenvalvojan tehtävänä on tarkkailla myös sitä, ettei elatusvelvollinen tahallisesti pienennä tulojaan, jotta ei tarvitse maksaa elareita. Opiskelu on yksi tällainen "helppo" keino siirtyä pienituloiseksi ja välttyä elareiden maksulta.