Ekaluokkalaiselle uudet kouluvaatteet?! Auttakaa tietämätöntä yhden lapsen
maalaismammaa.
Poika on menossa ekalle, kulkee koulukuljetuksella isompaan kylään ja nyt iski paniikki kun pojalla ei ole kunnollisia vaatteita. kotona on ollut tähän asti, en jaksanut kuljettaa eskariin.
Pojalla on collegehousuja (suurin osa polvista rikki, kulahtaneet), collegepaitoja ja tpaitoja on useita, mutta eivät ole trendikkäitä. Koko kesän kulkenut shortseissa ja kuvittelee menevänsä kouluun niillä samoilla shortseilla. Huoh!
Mulla on noin 200 euroa käytössä ja haluan ostaa pojalle uusia vaatteita. Vinkatkaa, mitä kandee ostaa. Onko parempi ostaa haalarit vai pitääkö ostaa takki/housuyhdistelmää... jne
Kiitti, jos jakast neuvoa. En edes tiedä käyttääkö tuon ikäinen farkkuja vai suoria? housuja. Kääk!
Kommentit (7)
takki+housut. Siistit kengät/lenkkarit. Parit farkut ja muutama college/trikoopusero.
Farkut kannattaa ostaa.
Kaksiosaisen kosteustiiviin ulkoasun ostaisin. Toinen syksyyn ja lämpimämpi talvea varten. Ekaluokkalaisilla olen kyllä nähnyt vielä talvihaalareitakin.
Sitten gore-tex -kengät syksyksi ja toiset lämpimämmät talveksi. Moni suosii Kuomaakin.
Lähes kaikki suomalaiset käyvät esikoulun. Pojallasi on siis aika urakka aloittaa suoraan ekaluokasta.
eskarissa. Poikani osaa jo lukea ja kirjoittaa, oppi 5 vuotiaana ja hänellä on paljon kavereita, tosin samanikäisistä on hiukan pulaa. Lisäksi poika harrastaa musiikkia ja soittaa pianoa ja viulua.
Kiitos kommenteista. Ostetaan sitten farmareita.
sanonut että verkkarit ja collegehousut on mukavimmat tuon ikäisellä; farkut tuli kunnolla käyttöön vasta isompana. Riippuu varmaan paikkakunnasta; asumme alle 10 000 asukkaan pikkukaupungissa.
Ulkoiluun takki ja housut, lenkkarit jalkaan ja lippis päähän, eikun menoks! =)
sisään tullessaan vai istuuko kaikki tunnit farkut alle ja tuulihousut päällä??
ap
mutta meidän 3-luokkalaista ainakin viime talvena laiskotti niin, ettei riisunut ulkohousuja. Kun minulle selvisi, että istuu koulussa colleget/verkkarit ja toppahousut jalassa, vaihdettiin sisähousut kalsareihin. Sitten juoksentelee kotona (toivottavasti ei kavereillakin) kalsareissa.
Eikä tahdo farkkuja kouluun, koska niissä ei voi juosta tarpeeksi lujaa.
esim. hm:ltä. Kaksiosainen puku