Pitkän uran kotiäitinä tehneitä?
Miten jaksatte/jaksoitte?
Kauan olet ollut kotona?
Kauan aiot olla?
Eikö alkanut maistua puulta jatkuva kotona kökkiminen?
Minkälainen työhistoriasi on?
Odottaako/odottiko vakityö?
Kommentit (6)
7 vuotta, vielä olen vuoden. Ei maistu puulta, tätä haluaisin tehdä jatkossakin. Työhistoriaa on n. 10 vuotta ennen kotiäitiyttä. Vakityö odottaa.
Työpaikka oli odottamassa, mutta kun nuorin täytti 3 v. ilmoitin, että en tule enää takaisin. Mun ja mieheni äidit ovat olleet kotiäitejä, joten tämä mun "ura" on ollut aika itsestäänselvyys enkä ole jäänyt kaipaamaan työelämää, kun en ole erikoisen kunnianhimoinen. Hyvin viihdyn kotona. Nyt kun lapset ovat isoja, niin mulle jää ihanasti aikaa itselleni ja isommat kotityöt saa tehtyä lasten ollessa koulussa.
Miten jaksatte/jaksoitte? Jaksan hyvin, koska olen varma valinnastani. Myös se auttaa jaksamaan kun tiedän, että työelämään siirtyminen on vielä edessä. En ole jäämässä kotirouvaksi kuitenkaan.
Kauan olet ollut kotona? Nyt 5 vuotta.
Kauan aiot olla? 2½ vuotta, eli kunnes kolmas (viimeinen) on 3 vuotta.
Eikö alkanut maistua puulta jatkuva kotona kökkiminen? Ei, koska olen tehnyt yliopistolla aina pari projektia vuoteen. Lisäksi olen tehnyt kaikkina vuosina viikon työmatkan, joka on pitänyt minua kiinni alassani. Tai lähinnä muistuttanut minua siitä kuinka ihana ala minua lasten jälkeen odottaa.
Pidän myös lasten kanssa hääräämisestä ja siitä, että voin kuskailla heitä harrastuksiin, kerhoihin ja pian esikoista myös hyvään kouluun keskustaan. Ilman kotonaoloani tämä ei olisi mahdollista ja lapsi menisi kunnan kouluun. Äitini jää eläkkeelle samaan aikaan kun itse siirryn takaisin työelämään. Hän kuljettaa/hoitaa lapsia siitä eteen päin aina kun meille ei sovi.
Minkälainen työhistoriasi on? Muiden alan töitä 16-vuotiaasta lähtien yliopisto-opintoihin saakka. Silloin aloitin oman alan työt opintojen ohella. Omalla alalla ehdin olla ennen lapsia 5 vuotta.
Odottaako/odottiko vakityö? Soittoja tulee, että enkö tulisi jo töihin ja pieniä rupeamia olenkin hoitanut. Suullisesti kahdelta taholta on pyydetty töihin sitten kun palaan takaisin työelämään. Toinen paikoista on se, jossa jo alunperinkin työskentelin.
Mutta siihen on ollu syynsä. Meillä perheessä kaksi erityislasta ja kaksi "tavallista".
Olen ollut kotona yhteensä 18½v.
Olen vielä jonkun aikaa, toiveissa saada toinenkin erityinen oman elämän alkuun ehkä jonkun ajan päästä.
Pientä yritystoimintaa olen pyöritellyt kotona ollessa, jos tilanne on antanut myöden.
Ei vakipaikkaa odottamassa enää.
tykkäsin olla kotona, mutta en huomannut väsähtämistäni. Työelämään palaaminen piristi minua aivan älyttömästi. Mieskin oli ihmeissään kun sai yllättäen 'vanhan vaimon' takaisin.
Kotona ehdin olla 5 vuotta, vaikka tarkoitus oli olla 6. Sain yllättäen hyvin työtarjouksen, josta en uskaltanut kieltäytyä.
Vakityö ei odottanut. Määräaikaisia töitä olisin saanut kyllä samasta paikasta jatkossakin, mutta en enää halunnut palata sinne.
mennessään puolipäivähoitoon, esikoinen meni suoraan eskariin.
Töissä olen ollut 14-vuotiaasta, akateeminen koulutus.
Pidin kuukauden molemmilla kerroilla täyttä työtaukoa, sitten tein töitä firmani kautta lasten- ja kodinhoidon ohella.
Enpä juuri kotona joutanut kököttämään tai tylsistymään...