Naistenklinikka vai kätilöopisto??
Kommentit (16)
viestejä lukematta; itse valitsin naistenklinikan ja olin oikein tyytyväinen.
Kätilöt olivat mukavia (ehdin synnytyksen aikanakin tavata muutaman, kun vuorot vaihtuivat sopivasti), lisäksi synnyttäneiden osastolla oli oikein mukavaa henkilökuntaa. Perhehuoneessa oleillessa oli vähän kuin hotellissa olisi loikoillut, tyhmiin kysymyksiin tultiin vastaamaan nappia painamalla ja muuten saatiin olla rauhassa.
Molemmistahan varmasti löytyy ammattitaitoista henkilökuntaa riittävästi, joten jos joutuu ruuhkan vuoksi vielä sairaalaa vaihtamaan, niin tuskin siinä paljon eroa on loppujen lopuksi.
Tyypit puhuu paskaa, vaikka nukutuksesta heräilevä voi kuulla, täydellistä ammattietiikan puutetta. Ja kun ihminen on muutenkin vereslihalla, niin silloin ei jaksa mitään valituksia tehdä.
Jorvissa tasaista, ammattimaista kohtelua, ei fiilistelyjä, mutta kaksi lasta turvallisesti maailmassa ilman traumoja.
Synnyttäjän kannalta ei varmaan merkitystä, synnytysten hoito on HUS:n isoissa sairaaloissa melko samanlaista. Henkilökemiasta lienee useimmin hyvät tai huonot kokemukset kiinni. Itse synnytin Jorvissa, oikein tyytyväinen.
ps. se on Suomen paras
t. 2 x NKL synnyttänyt
ps. se on Suomen paras
t. 2 x NKL synnyttänyt
Sain hyvää ja ystävällistä hoitoa.
Naikkarista ei ole kokemuksia. Hyvä kuulema sekin.
Menen sinne uudestaan.
Sisko synnytti neljästi naikkarilla, tykkäsi.
Että varmaan riippuu monesta tekijästä. Ite olin kättärillä osastollakin makoilemassa, enkä ikäviä tyyppejä juuri kohdannut kätilöiden joukossa.
Joten jos itse joskus toisen saan niin menen ehdottomasti naistenklinikalle.
Oli vaikea ja kipeä synnytys. Jättivät välillä yksin ponnistelemaan, eivät uskoneet kun sanoin, että on kuumetta ja olikin sitten paha tulehdus jne. Eivät neuvoneet imetyksessä, kiukkusta väkeä, en saanut minkäänlaisia vauvan hoito ohjeita kotiutuessani. TODELLA huonoa asiakaspalvelua.
Tosin joiltain ihmisiltä olen taas kuullut kättäristä pelkkää hyvää, joten luultavasti mulla oli vain huono tuuri. Mutten aio ottaa enää riskiä.
Kättärin vieressä. Olen ollut kaikissa kolmessa sairaalassa töissä ja Jorvista ei mitään pahaa sanottavaa. Kahdesta muusta kylläkin. Mutta jos noista kahdesta pitäisi valita, niin en osaisi. Ihan yhtä hyviä tai huonoja ovat molemmat.
Siellä olen kaksi kertaa synnyttänyt, hyvät kokemukset.
Ja kuopus ei olisi elossa jos muualla olisimme olleet. Lastenklinikka ja teho lähellä, ja kriisitilanteen erikoisosaaminen..
2 synnystystä siellä ja olin molemmilla kerroilla tosi tyytyväinen. Ensimmäinen synnytys oli lopulta sektio ja lapsella ilmeni kotiinlähtötarkastuksessa sydämen lisä-ääniä. Pääsimme vauvan kanssa samantien erikoislääkärille sydänultraan Lastenlinnan puolelle. Ison sairaalan etuja :) Toinen synnytys meni ihan loistavasti ja sain ponnistaa ilman kipuja toiveitteni mukaisesti epiduraalipuudutuksessa. Kolmannen lapsen synnytyssairaalaksi valitsin Jorvin, mikä oli kyllä SUURI erehdys! Synnyttäjää ei kuunneltu lainkaan ja synnytin lapsen toiveitteni vastaisesti täysin luomuna. Ihan järkyttävä kokemus!
vaikka tässä ei nyt sitä kysyttykkään.
tuskin suomessa kovin huonoa sairaalaa loytyy..
Mene sinne kumpi on lähempänä. Kotona ramppaaminen ennen laitokselle jäämistä (jos sellasta tulee) ja miehen kulku romujen kanssa on paljon helpompaa sitten. Näin minä ainakin tulin valinneeksi Naistenklinikan. Hyvä oli.