Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten maksetaan osa-aikatyön korvaus??

Vierailija
08.08.2010 |

Jos otan vastaan puolikkaan työn, kannattaako se tehdä, niin että joka päivä 4 tuntia työssä vai niin että viikossa 2,5 pvä työssä?

Saako sitä työttömyyskorvausta jokaiselta päivältä vai puolikkaalta kuukaudelta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jos otat vastaan osa-aikatyön, et silloin muualta mitään korvausta saa?

Vierailija
2/4 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työaika oli 50% kokoaikaisesta, kävin työssä joka toinen viikko.

Sain siis palkkaa 50% kokoaikapalkasta ja sitten kassasta korvausta joka toiselta viikolta.

Minun kohdallani päiväkotityössä puoli palkkaa ja kassasta muutama satanen tekemättä mitään.

Palkkalappu oli aina laitettava kuun lopussa josta näkyi ettei saanut kuin 50%

Menisin taas jos sellaista löytyisi. Olen ollut kahtrna vuonna osa-aikalisän sijaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä saa jokaiselta päivältä vaikka tekisikin puolikkaita päiviä joka päivä. Se lasketaan niin että siitä täysimääräisestä työmarkkinatuesta vähennetään joku prosentti palkasta.

Minä teen 4h päivässä työtä ja saan soviteltua työmarkkinatukea.

Vierailija
4/4 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos palkkaa saa yli 1200€ (ulkomuistista)

Myös vähimmäistuntimäärä on huomioitava saako ym.

Olin osa-aikalisän sijaisena 50% työaikaa kokoaikaisesta ja sain lastenhoitajan kuukausipalkasta puolet, 50% ja YTK-kassa maksoi palkan lisäksi niin että sain yli 1 000€ kuukaudessa.

Mietin etten mistään työpaikasta saa tällaista rahasummaa tekemällä vain joka toinen viikko työtä. Esim. ensin 5 arkipäivää olin työssä, sitten oli viikonloppu ja viisi työtön-päivää ja taas viikonloppu. kotona yhteensä 9 päivää...sitten viisi työpäivää...

Sain kahtena vuonna tällaisen osa-aikalisän sijaisuuden ja menen heti jos on tarjolla.