Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan syksyä ja talvea, pimeää ja kylmää.

Vierailija
07.08.2010 |

Pitää jo miettiä strategioita miten selvitä taas yhdestä pitkästä synkkyydestä yli. Paljon kynttilöitä, paljon valoja sisälle, urheiluharrastuksen tehostamista, harrastuksia, harrastuksia! Pimeä aika on pelkkää elossa pysyttelemisen taistelua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan vuotta odotan kesää ja sitten kun tulee kesä vituttaa koko ajan miten lyhyt se on ja tuntuu että pitäisi vaan koko ajan istua pihalla ettei sekuntikaan mene hukkaan.

Vierailija
2/7 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli vain nukkua talviunta. Työpöydälle olen hankkinut kirkasvalolampun, ei siitä kai haittaakaan ole. Ja meillä on sellainen sarastusvalo makuuhuoneessa herätyskellona, jotta päivissä säilyisi rytmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tällaista paska kesää, mikä nyt on ollut!

Mä RAKASTAN syksyä, talvea, lunta, pakkasta, pimeyttä, vesisadetta ym.

Vierailija
4/7 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitko siitä kaikesta sisätiloissa vai kirmaatko ikionnelisena metsissä, lenkkipoluilla, laduilla ja lasten kanssa hiekkalaatikolla?

Vierailija
5/7 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin vietän aikaani ulkona. Tihku- tai räntäsade on lempijuoksukelini, silloin saan parhaimmat tulokset, sade ja tuuli kuivattaa hien eikä ole liikaa väisteltäviä ihmisiä. ;) Laduille en mielelläni mene sateella, koska silmät vuotaa niin herkästi, mutta kävelen kyllä. Hiihtokelinä paras on pikkupakkanen ja katulamppujen loisteessa kulkee hyvin.

Olen henkeen ja vereen ulkoilmaihminen ja siksi tämä kesä on ollut niin tuskainen. Ulkona on liian kuuma, siellä ei jaksa liikahtaakaan. Sisällä on tällä hetkellä muutama aste vähemmän kuin ulkona varjossa ja paikallaan istuessakin hiki valuu.

Vierailija
6/7 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tällaista paska kesää, mikä nyt on ollut!

Mä RAKASTAN syksyä, talvea, lunta, pakkasta, pimeyttä, vesisadetta ym.

En mä nyt kesää vihaa, mutta en tykkää kuumasta ja auringosta. Kevään ja kesän yli voisi hyvin hypätä, jos ei jäisi kesäloma väliin. Syksy ja talvi on mun vuodenaikoja. Ei haittaa pakkaset, pimeys, myrskyt ja loskat.

Vierailija
7/7 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa lenkkeilen säässä kuin säässä. Ja koira rakastaa vesisadetta.. Ja tykkää peuhata lumessa. Eli rämmitään metsässä jne. Lenkkipolkua ei ole lähellä eli.. Hiihtoa vihaan eli mua ei murtsikka suksilla näe! Ja polvi ei kesta laskettelua :( Sitä rakastan. Luistelua kyllä rakastan ja luistelenkin lähes joka päivä lasten kanssa.

Ja kyllä, meillä lapsetkin rakastavat syksyä ja talvea. Ja varsinkin kaksi pienempää rakastavat kykkiä hiekkiksellä ja kaivella märkää hiekkaa..

Ja ilma on ihanan raikas syksyllä.

Ja haloo, pukeutuminen on keksitty! Itselläni on sellainen takki, joka pitää vettäkin vähän (=)öljykangastakki) ja lapsille kurakamppeet, ei se ole niin vaikeaa! Meillä ollaan syksyllä hyvin kolmekin tuntia ulkona putkeen, talvella säästä riippuen (=pakkasesta ja tuuleeko) kaksi-kolme tuntia. Yli -20 asteen pakkasella ja varsinkin, jos tuulee, ollaan vaan tunti ulkona lasten kanssa. Itse voin olla tuossakin säässä kaksikin tuntia ulkona ilman ongelmia.

Mä kuljen talvellakin pelkässä T-paidassa tai trikoisessa pitkähihaisessa t-paidassa ja paksussa mokkatakissa. Pitkiä kalsareita en omista ja kuljen talvellakin paljain jaloin sisällä. Toppatakkia en omista, kun en sitä tarvitse. En edes viime talvena, vaikka pakkasta oli melkain 30 astetta (ja silloinkin olin koiran kanssa lenkillä tunnin). Olen kuumaverinen ihminen. Ollut aina. Käsissä on yhdet tai kahdet lapaset, mitään toppahanskoja en omista. Pipo löytyy kyllä, samoin kaulaliina. Villasukkia en omista, karseat kidutusvälineet.

Normikesässä ollaan kyllä ulkona, mutta tänä kesänä ollaan oltu lähinnä sisällä ja menty vaan illalla ulos. Koira on laskettu pihalla pissalle (asutaan omakotitalossa) ja viety sitten illalla se kunnon lenkille. Ei tuolla pysty olemaan. Mulle sopiva kesäilma on max 20 astetta, vettä saa tulla vaikka joka päivä jne. Kun iho ei voi kuoria pois, niin nuo helteet olivat perseestä.

Katsos, kun ihmisiä on erilaisia. Toiset tykkää tyttärestä ja toiset anopista.

T.4