Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jään opintovapaalle puoleksi vuodeksi, 1680 €/kk koulutustuki ja siitä verot.

Vierailija
06.08.2010 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos elää haluaa ja toimeen tulla.

Vierailija
2/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan kokopäivätyöstä 1800e - verot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos elää haluaa ja toimeen tulla.

Vierailija
4/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elettiin pitkän aikaa kolme ihmistä 20 e/viikko eli minä, puolivuosikas ja lapsen isä. Jos sattui pulloja löytymään, niin ehkä voi pari euroo lisätä..Että näin täällä hyvinvointivaltio Suomessa..

Vierailija
5/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elettiin pitkän aikaa kolme ihmistä 20 e/viikko eli minä, puolivuosikas ja lapsen isä. Jos sattui pulloja löytymään, niin ehkä voi pari euroo lisätä..Että näin täällä hyvinvointivaltio Suomessa..

Sillä ei taatusti elä, vai eikö mitään siis mitään menoja ollut? Niin, eli olitte sossun asiakkaita tms? Tai muuten en usko sentin vertaa.

Vierailija
6/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nousi nyt elokuun alusta. Muistaakseni laskurin mukaan vajaat 2000 Euroa/kk. Hienoa, ei mulla olisi mitään mahdollisuuksia opiskella sillä alle 300 Euron perusopintorahalla. Nyt se on jotenkin sentään mahdollista, vaikka tulotaso tippuukin. Työssäkäynnistä on oikeasti hyötyäkin elämässä... näitä etuisuuksia on mahdollista saada, kun on ollut töissä tarpeeksi ja on työsopimus voimassa.

Vierailija
7/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto olisi ollut siirtyä vuodeksi helpompaan työhön, jonka ohessa opiskelu olisi onnistunut, mutta siinä palkka n. 1900€/kk niin ei olisi sen arvoista ja kova järkkääminen lastenhoidoista yms.

Vierailija
8/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tililleni 221,40e. Repikää siitä. Ai niin joo siis saanhan mä lapsilisänkin. enhän mä sit mikään köyhä ookkaan...

Vierailija
9/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä elämiseen eli opinnot saa jäädä toistaiseksi. Ssaisi laskut maksettua mutta ruokaan ei riitäisi enää rahaa!

Vierailija
10/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin itse sillä nuorten opintotuella: 298 egee miinus verot :)

Vierailija
11/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta millaisia kuluja teillä oikein on, jos tuo raha ei riitä siihen, että voisitt opiskella? Saatte lisäksi opiskelija-alennukset yms.?

Jos tulevassa ammatissani saisin palkkaa tuon verran, olisin tosi onnekas, ja meinaan kyllä pärjätä.

Vierailija
12/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan ehkä just ja just töissä ollessani. Tällä hetkellä n.500e kotihoidontukea ja kuntalisää:) Kyllä minä lähtisin kiljuen opiskelemaan, jos tuollaiset rahat saisin. Kuin pitkä työsuhde pitää olla ja pitääkö opinnot liittyä nykyiseen työhön?

Vierailija
13/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletty jo monta vuotta alle 2000 euron tuloissa. Minulla 800-1000 euroa kuussa ja miehellä pikkusen alle 1000 euroa. Nyt romahtaa kun mie lähtee opiskelemaan.

Ihan hyvin ollaan pärjätty ja eletty. Hyvää ravitsevaa ruokaa päivittäin yms. Hieman tosin jännittää tuo tulojen romahtaminen, mutta kaikesta on selvittävä.

Vierailija
14/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, uskon, että me pärjätään hyvin mun opintotuella ja miehen tuloilla. ap

Vierailija
15/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta vastaan kuitenkin. Aikuisopintorahan voi saada jos jää opintovapaalle työstä, jonne ainakin teoriassa palaa opintovapaan jälkeen. On täytynyt olla vähintään vuoden työnantajan palaveluksessa. Opintojen ei tarvitse liittyä nykyiseen työhön. Lisätietoja opintovapaasta ja aikuiskoulututuesta saa esim. www.koulutusrahasto.fi

Vierailija
16/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä mega tuki tuo on? mistä lötää sen aikuisopintotuki laskurin??? tai miten sitä voi hakea??

ajattelin että se on se 300 e max, mut jos tuon verran saisin niin lähtisin heti juosten opiskelemaan!!!

Vierailija
17/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintovapaata saan kahden lukuvuoden yi, 1580 e/kk. Hyvin sillä pärjää, voi keskittyä opiskeluun ilman, että tarvitsee tehdä töitä. Mies töissä, ihan riittävä palkka.

Vierailija
18/18 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset