kissan kusi!
miten saan kissankusen hajun irti sohvasta??meiltä kissa hävitettiin tuon ikävän tavan takia ja tuo 3. sohva olis yrityksessä pelastaa,koska on aivan uusi ja 2 edellistä jouduttiin heittämään kaatopaikalle kiitos kissan.
Kommentit (28)
Höyrypesurilla. Mitkään pesuaineet tuskin auttaa, sillä vaikka ihminen ei kusta enää haista, se jää sohvaan pesuaineiden jäljiltä kumminkin. Taloon tuleva seuraava kissa voi sitten kusta taas sohvaan.
Ja mitä tulee ulkotiloihin: Höyrypesuria sinnekin vaan jos mahdollista. Ja sitten mars eläinkauppaan ostamaan kissankarkotetta, jota ruiskutetaan terassin alueelle.
mutta myö käytettii jottai purkista suihkittavaa vaahtoa, jonka annettii vaikuttaa jonnin aikaa. Sillä lähti haju aika hyvästi.
Ehkä kissalla oli virtsakiviä ko oli tuommonen kuseskelutaipumus.
joo voisi sitä höyrypesuria koettaa.
kissalla (kolli)ei löydetty mitään vikaa,käytettiin kyllä tutkimuksissa. minä kyllästyin ja hävitin koko elukan ja samalla päätin ettei meille toista tule.
Hyi millainen ihminen, tommosen ei pitäs mitään lemmikkejä ottakaan. Hävitätkö lapsesikin jos niillä pääsee vahinko sohvalle?
Hyi millainen ihminen, tommosen ei pitäs mitään lemmikkejä ottakaan. Hävitätkö lapsesikin jos niillä pääsee vahinko sohvalle?
Mä en tommoiselle antaisi mitään elävää kasvatettavaksi. Edes kasvia. :(
Olette varmaan kaikki käyttäneet kissan eläinlääkärillä tarkistettavana virtsatulehduksen varalta ennen lopettamista? En voi uskoa, että joku vie kissan (tai minkään muun elollisen olennon) tuosta vaan "piikille"! Virtsatulehdus on kissalle ihan yhtälailla kivulias vaiva kuin ihmisellekin.
Kissalla voi olla virtsatietulehdus tai virtsakivet tai muuta terveysongelmaa jos se kusee nurkkiin. Oliko hiekkalaatikko puhdas ja hiekka mieluisaa? Yleensä pehmeä mikrohiekka mieluisinta, helppo pitää puhtaana ja ei haise kovin paljon. Terve leikattu kissa ei tee tarpeitaan mihin sattuu. Stressikin voi vaikuttaa. Jos syytä ei löydy eläinlääkäritutkimuksilla niin suosittelen apteekista valmistetta nimeltä Cystaid.
Minä olisin mieluummin ottanut takaisin kissani joka kusi sohvat ym kuin lopettanut sen, mutta valitettavasti se oli niin sairas ettei enää ollut toivoa. Eläää voi ilman sohvaa, mattoja ym sen ajan minkä kissa elää tai laittaa oven kiinni niin ettei kissa pääse olohuoneeseen. Ensin kuitenkin kaikki vastaavan ongelman kanssa olevat sinne eläinlääkäriin ja vaikka Googlella etsitte tietoa!
lemmikkieläintarvikekaupasta suihketta joka estää vastaavalaiset onnettomuudet, kun sitä suihkutetaan paikkaan johon ei kissaa halua, poisti myös pahan hajun.
Giachemin: pH Haju
googlella löytyy tietoja tästä. Hyvä aine.
Kissanpisan haju on kamala. Enkä nyt sano tätä nyt sinulle, mutta tämä pissailujuttu on just seurausta siitä., että kissanpennut luovutetaan liian aikaisin. Toinen on ettei kaastroida/steriloita niitä kissoja ajoissa, vaan odotetaan tarpeettoman kauan ko. toimenpiteeseen viemistä. Pentukissan voi jo leikkauttaa.
joo voisi sitä höyrypesuria koettaa.
kissalla (kolli)ei löydetty mitään vikaa,käytettiin kyllä tutkimuksissa. minä kyllästyin ja hävitin koko elukan ja samalla päätin ettei meille toista tule.
Mustista ja mirristä Pissi Pois ! :) Meillä oli samainen ongelma kissan kanssa, 4 vuotta jaksoin, 2,5vko sitten kyllästyin ja kissa pois !! Olen helpottunut, ei enään kusen hajua missään, ihanaa ! :) kehtaa vieraitakin päästää kylään :) meillä ongelma oli niin paha, että kusta sohvilla, vauvan pinniksessä, vaunuissa, hedelmäpusseissa, puhtaissa naurulla kuivuvissa pyykeissä, seinissä, verhoissa, ruokapöydällä.... loputin lista ! muutamina viime kuukausina vielä paskoikin saunan kamalaan kuntoon. ja mikään ei auttanut :/ mutta pissi pois, desinfioitseekin :) 12,50€ purkki, koita ensin huomaamattomaan kohtaan :)
en tiedä miten toimisi sohvassa... kovalla alustalla ja muissa liotettavissa/ konepestävissä jutuissa toimii hyvin.
oli 15 vkoinen. leikkaus 8kk:n iässä. pissi kaikki meidän sohvat,sängyt,kengät vuodevaatteet,varapatjat, matot yms. pilalle. jaksoin vuoden katsoa ja kissa hävitettiin. ei kiitos enää meille ainakaan kollia!!hyi!
eli siis auttaisikohan se pissa pois vai mikä aine olikaan,niin kangassohvaan,mikä on suht paksu? aika kallista on..mutta tietty jos sillä sais hyvästä sohvasta hajun pois....
Puoli vuotiaana olisi sopiva ikä kollille. Ei opi silloin merkkaamista lainkaan ja pysyy leikkisänä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2010 klo 15:10"]
[/quote]
Nekin vihaa sua. Sen takia ne sun vaatteille ja sohville paskookin.
Etikal? Omat kissat on kans nii saatanan raivostuttavii. Yks päivä toine noist kusi mun kenkäkaappii.
Eläinkaupasta:
http://www.hoidogki-verkkokauppa.fi/images/kuvat/verkkokauppa190.JPG
Tuolla olen pelastanut sohvan. Aineen haju on alkuun aika vahva, haihtui muutamassa päivässä. Kissankusen haju hävisi.
tai naapurin kissan paskat lasten vaatteista, kun naapurin katit paskovat pitkin lasten leikkikenttää...