Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi viette lapsianne vaatekaupoille?

Vierailija
06.08.2010 |

Sitten voi vaan miettiä kumman käytös on huonompaa, äidin vai lapsen kun molemmat huutaa siellä. Monesti tekisi mieli mennä vetää äitiä turpaan kun lapselle puhutaan tosi rumasti ja haukutaan pientä joka ei jaksa kiertää kauppaa toisensa perään hiljaa ja kiltisti.

Ja joo on niitäkin lapsia jotka jaksavat, mutta nyt tarkoitan niitä jotka eivät jaksa. Ei lasta voi moittia jos vaatekaupat ei kiinnosta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei enää kelpaa, joskus on vain pakko ostaa vaatteita. Tosin ei se huuda, mitä joskus mököttää.

Vierailija
2/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei, en hauku lapsiani kaupassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä itseänikään shoppailu erityisesti kiinnosta.

Ostan kun alkaa olla pakko. Lapset ota mukaan jotta voi sovittaa!! Kiva kantaa kotiin turhaan epäsopivia mahdollisesti kalliitakin vaatteita.

Vierailija
4/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiteinit minullakin roikkuu mukana jos heille ollaan ostamassa, ei ne huuda tai raivoo. Angstaa vaan. Mutta muuten jäisi ilman vaatteita.

Vierailija
5/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun ostetaan heille vaatteita.

Ja usein vielä lopuksi käydään kahvilassa :o)

Lapset 6v ja 8v.

Vierailija
6/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole puolisoa, jolle jättää lapset vahdittavaksi. Ja joskus on ostettava uusia vaatteita...

Itse pyrin aikoinani joko pitämään shoppailut mahd. lyhyinä tai jättämään muksut miehelle siksi aikaa.

PS: toisaalta, lapsien pitää sietää pientä odotteluakin. Aina ei tarvitse kaiken tapahtua lasten ehdoilla, sitä ihmisten ilmoilla oloakin on syytä harjoitella joskus. Eri asia tietenkin on tuntikausien kauppareissut.

Vierailija
7/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun ostetaan heille vaatteita. Ja usein vielä lopuksi käydään kahvilassa :o) Lapset 6v ja 8v.

Ap:han kirjoitti, ettei tarkoita niitä jotka eivät kitise.

Vierailija
8/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä sen temppuiluun joskus meinaa mennä hermot. Ja pakkohan se on ottaa mukaan, jotta saadaan sopivan kokoiset kengät ja vaatteet, kun en voi ostella niitä ilman lasta, eli hän haluaa valita itse.

Vierailija
9/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaupassa työskentelevänä olen vuosien varrella vienyt lapsille vaatteet kotiin niin ettei heidän ole itse tarvinnut lähteä ostoksille. Nyt kun ovat jo koululaisia ei heitä meinaa millään saada kauppaan housuja, kenkiä yms sovittamaan. Kaikkea ei enää voi ostaa tosta noin vain. Ovat päässeet liian helpolla eivätkä tajua mikä homma on vaatteiden haku. Kiukuttelevat siitä syystä kun on rankkaa kävellä vaikka taukojakin on pidetty.

Meillä jää lapset ilman vaatteita jos eivät suostu kaupoille.

Vierailija
10/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka lapselle viedä kotiin vaatteita, jotka testataan ja katsellaan, ja palauttaa mistä ei tykkää. Eikö näin tee jotkut aikuisetkin?

ja nyt siis tarkoitan niitä, joiden lapset ei halua olla mukana ja kiljuvat ja huutavat(lukekaa myös aloitus, ap tarkoitti myös tällaisia tapauksia, ja silti suurin osa vastauksista on "koska meidän marja-kimara tykkää olla shoppailee, eikä hän huuda!!11").

Itse kuulun myös niihin jotka ihmettelevät miksi lapsi pitää viedä ruokakauppaan, ja kaikki eivät ole yksinhuoltajia.

Vierailija
11/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin lasten on hyvä vähän totutella vanhempien(kin) asioilla mukana kulkemiseen, eikä siinä aina pysty ennustamaan että kuinka pitkään esim tuollainen taaperoikäinen jaksaa, ja sen ikäisellä kyllästyminen (tai muut voimakkaat ikäänkin kuuluvat tunteet) saattaa ilmetä huutona. Eri asia on tietenkin kannattaako vanhemman huutaa takaisin, mutta sekin tuntuu tyhmältä, että pitäisi olla aina hiirenhiljaa ja sivistyneesti vain koska muita ihmisiä sattuu olemaan ympärillä. Tietenkin myös sivullisista nuo tilanteet ovat ärsyttäviä seurata, mutta toivoisin myös pientä sietokykyä, kun erityyppiset huutosessiot nyt vain kuuluvat lasten elämään, lapsista kasvaa joskus aikuisia, ja toisaalta jokainen meistä on joskus ollut se ärsyttävä metelöijä. Uhmaikäisen äitina en koskaan voisi lähteä lapseni kanssa minnekään jos haluaisin varmistaa että hänen äänensä ei häiritse ketään muuta.

t. 3v:n äiti

Vierailija
12/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mina eilen kavin kahdessa vaatekaupassa kolmen lapsen kanssa kun olin muutenkin jo kaupungissa kylailemassa. Muuten en olisi kylla mennyt mutta tiesin etta parissa lempi vaatekaupassani on alet ja ajattelin etta ei siella enaa mitaan ole kun seuraavan kerran paasen yksin liikenteeseen.

No, loytyhan sielta, lapsille jotain ja itsellekin pari ostosta. Mutta virhe se kuitenkin oli, huusivat ja molysivat ja juoksivat ja makasivat lattioilla yms. Voi taivas!

Ja joku voi tietysti kommentoida etta kylla lasten pitaa osata kayttaytya kaupoissa yms. No pitais kylla, olen samaa mielta, mutta meidan lapset ei osaa. Ampukaa minut! Soittakaa Lastensuojeluun!

En kylla huutanut takasi, purin hammasta ja ajattelin etta oma vika, ei lapsia pitais raahata kauppaan.

No toivottavasti menee pitempi tovi ennen kuin mennaan uudestaan...

Vierailija
13/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja ja lapsi 3 vuotias, joten ei voi jättää yksin kotiinkaan. Hoitoa ei juurikaan ole saatavilla. Vaatteet on kuintekin ostettava, joten ne käydään yleensä ostamassa samalla kuin muut päivittäistavaratkin. Lapsi onneksi jaksaa aika hyvin kaupat kiertää. Netistä olen joskus yrittänyt tilata lapsen vaatteita, mutta suurimman osan niistä joutuu palauttaman, kun eivät ole oikean kokoisia hoikalle lapsella. Esim. H&M:n collegehousuihin mahtuisi kaksi lasta levydestä silloin kun ovat pituudesta sopivia.

Vierailija
14/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mina eilen kavin kahdessa vaatekaupassa kolmen lapsen kanssa kun olin muutenkin jo kaupungissa kylailemassa. Muuten en olisi kylla mennyt mutta tiesin etta parissa lempi vaatekaupassani on alet ja ajattelin etta ei siella enaa mitaan ole kun seuraavan kerran paasen yksin liikenteeseen. No, loytyhan sielta, lapsille jotain ja itsellekin pari ostosta. Mutta virhe se kuitenkin oli, huusivat ja molysivat ja juoksivat ja makasivat lattioilla yms. Voi taivas! Ja joku voi tietysti kommentoida etta kylla lasten pitaa osata kayttaytya kaupoissa yms. No pitais kylla, olen samaa mielta, mutta meidan lapset ei osaa. Ampukaa minut! Soittakaa Lastensuojeluun! En kylla huutanut takasi, purin hammasta ja ajattelin etta oma vika, ei lapsia pitais raahata kauppaan. No toivottavasti menee pitempi tovi ennen kuin mennaan uudestaan...

Paitsi lapsia vain kaksi. Sympatiat sulle ja ap menee sitten vaan kirkkoon istumaan. Luulen että siellä on tarpeeksi hiljaista eikä kukaan huuda.

Miksi lapset eivät saisi kuulua eivätkä olla missään? Pakkohan ne lapset on opettaa tavoille. Ei sitä itsekään osannut kirjoittaa lausetta ennen kuin oppi yksittäiset aakkoset.

Vierailija
15/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka lapselle viedä kotiin vaatteita, jotka testataan ja katsellaan, ja palauttaa mistä ei tykkää. Eikö näin tee jotkut aikuisetkin?

Mietipä paljonko siihen kuluu ylimääräistä aikaa kun ensin kaupassa jonotat kassalle niiden turhienkin vaatteiden kanssa ja sitten kun ne kotona eivät sovi tai kelpaa, lähdet vielä erikseen palauttamaan niitä. Ehkä jotkut aikuiset tekevät noin, mutta varmaan vain ne joilla ei ole muuta tekemistä elämässä kuin juosta vaatekaupoissa.

Vierailija
16/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi lapset mukanani vaatekauppaan, koska olen totaaliyksinhuoltaja ja lapset niin pieniä, ettei voi jättää kotiin yksin. Joskus vaatekauppareissut meneekin oikein hyvin, joskus taas ei. Mielestäni lapsia on kuitenkin muutoinkin hyvä kuljettaa mukana kaupoissa yms. paikoissa. Sillä he oppivat käyttäytymään eri paikoissa ja tilanteissa. Jos aina välttää viemästä lapsia minnekään julkisille paikoille, ei he voi oppia siellä käyttäytymistäkään. Eikä kyllä yksin liikkuvat aikuisetkaan aina kamalan mallikelpoisesti käyttäydy, että se siitä kitinästä jos lasten kanssa joutuu vähän riitelemään ja ojentamaan lapsia kauppareissuilla :)

Vierailija
17/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset kauppaan ja vaikka mihin, koska mieheni on paljon poissa ja se on mielestäni hyvää arjen tapakasvatusta. Se riski otetaan että se "hepuli" saattaa tulla siellä kaupassa tai ravintolassa, mutta sehän on juuri sitä kasvatusta. Jos homma lähtee ihan käsistä niin sitten poistutaan niin pian kuin mahdollista! Muut sietäkööt.

Vierailija
18/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pian alkaa vaatteetkin olla riekaleina, kun lapsen kanssa on hankala lähteä kauppaan.

(Lapsi karjui kaupassa ja oksensi automatkoilla, olin ajokortiton ja vaatekaupat kymmenien kilometrien päässä)

Mut haukuttiin uusavuttomaksi.

Netistäkö kaikki pitäis tilata?

Vierailija
19/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eräs pikkupoika nosteli kokoajan sovituskoppini verhoa kun minä olin vaihtamassa siellä vaatteita.

Nosti siis niin että kaikki varmasti näki minut.

Sanoin pojalle, että ei saa tehdä noin ja voitko lopettaa, mutta ei vaikutusta.

Sitten ärsyynnyin ja vaihdoin koppia, poika seurasi perässä.

Lopulta ärähdin pennulle sitten aika pahasti, että mene muualle siitä!

Noh, eikös sieltä kohta porhalla paikalle lapsen raivostunut mamma huutamaan mulle, että mikä oikeus mulla on muka raivota ja pelotella hänen lastaan.

Vierailija
20/21 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin käsittämätöntä kuinka lapsivihamielinen maa tämä on. Missään ei saisi olla lasten kanssa, paitsi jossain landiassa.

Ihan normaaliin arkeen kuuluu kaupassa käynti. Aina ei mene reissut putkeen, mutta sitä siellä opetellaan, seuraavalla kerralla sujuu paremmin.

Me käymme lasten kanssa kaupassa, koska haluamme viettää heidän kanssaan ihan perusarkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä