Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV3 Chez Jouni -ruokaohjelma

Vierailija
04.08.2010 |

Haluaako tuo mies olla joku hoono soomi ruotsinkileinen, kuulostaa ranskalaiselta huippukokilta vai onko vaan vähän homppeli? Ihan ihmeellinen lespaaja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoi muistaakseni että on ollut Ranksassa jo jotain 20 vuottaa. Jos olet itse 20 vuotta puhumatta suomea mitä luulet että sun kielitaidolle käy? Itselläni on kolmas vuosi menossa, joten henk. koht en tiedä vielä millainen se sitten 20v päästä on, mutta uskoisin että hassulta kuulostan itsekkin sitten.

Vierailija
2/8 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vain niin hullulta, kun puhuu ihan virheetöntä suomea ilman kielioppitöksähdyksiä. Aksentti kuulostaa teennäiseltä.

Samalla tavalla jännä nuotti on 20 vuotta Ruotsissa asuneilla suomalaisilla, mutta mielestäni heillä ontuu oikeakielisys muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta minkään maan aksentilta. ja oon päätynyt siihen,että haluaa vaan kuulostaan huipputärkeeltä, ja feikkaa että " en ole ollut suomi pitkään aikaan ja mun kielitaito vähän huono..." näinhän kaikki ulkomailla jonkun aikaa asuneet tekee, jopa puoli vuotta poissa olleet :D

Vierailija
4/8 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helena Petäistö kuulostaa pitkään Ranskassa asueelta, mutta ei tämä Jouni. Jouni on huono sekoitus rannikkosuomen bättre folkia, ranskaa ja homppelisössötystä.

Vierailija
5/8 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä miten aktiivisesti Jouni on yhteydessä Suomen sukulaisiin, mutta jos ei kauheasti ole niin ei sillä välttämättä ole siellä Ranskassa ketään joka puhuu suomea.

Itse muutin pois Suomesta ja kerran kävin hoitamassa asioita noin vuosi muuton jälkeen, ja kyllä kuulosti jo silloin (itsestä) oudolta kun suusta tulikin suomen kieltä. Tällä miehellä on kuitenkin takana jo 20 vuotta.

t.#2

Vierailija
6/8 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. henkilö ollut iät ajat ulkomailla, kotikielenä perheessä saksa.

Vierailija
7/8 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti Keken perheessä ei vaivauduttu sitten opettamaan suomen kieltä lapsille :(

Vierailija
8/8 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvat siteet Suomeen, antaa usein haastatteluja, matkustaa sinnepäin tms. Kaikki nämä jutut auttaa ylläpitämään kielitaitoa. Jouni kokki puhuu kuitenkin johdonmukaisesti sillä ranskalaisella korostuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan