Olen PPH enkä jaksa enää :(
Eroamme mieheni kanssa ja olen aivan loppu ja rikki. Haluaisin sairaslomalle mutta mistä yksityinen pph saa silloin rahaa?
Kommentit (19)
Olen niin väsynyt etten jaksa edes ajatella. Onneksi hoitolapset ovat olleet lomalla nyt mutta ensi viikolla palaisivat hoitoon. Soitan heti huomenna lääkäriin. Pakko on hoitaa itseni nyt kuntoon.
sellaisen, ettet saa mitään. Tai ei kirjoita ollenkaan.
Kaverilta kuoli lapsi, ja ei meinannu saada saikkua.
mun on saada saikkua, en mitenkään jaksa hoitaa lapsia. Hyvä jos omat koululaiseni jaksan :(
ap
Miten niin ei mainannut saada saikkua???
Ehkä se sun murheen murtama kaveri nyt vähän liiottelee?
Jos ei niin kai teki lääkäristä valitusta?
toivottavasti saat saikkua levätäksesi ym asioiden hoitamisille aikaa. Näin on parasta myös hoitolapsillesi.
Miten niin ei mainannut saada saikkua??? Ehkä se sun murheen murtama kaveri nyt vähän liiottelee? Jos ei niin kai teki lääkäristä valitusta?
Elinkeinoeläman talutusnuorassa.
En minäkään saanut erään kriisin kohdalla, kuin päivän. Ja ei ollut mistää pyörävarkaudesta kyse.
Eli sait saikun koska olit tullut hakeen saikkua jota et saanut.
Sait päivän koska olit raahautunut lääkäriin.
Minulle lääkäri kerran sanoi että työpaikan riitaan johtuneesta saikusta ei anna minulle saikkua, vaan asia pitäisi hoitaa työpaikan lääkärin kanssa ja olisi pitänyt mennä palaveriin lääkärin, pomon ja sen rasittavan työkaverin kanssa.
Noin toimi meillä työterveysasema.
Menin siitä hakemaan saikkua terveyskeskuksen lääkäriltä koska en halunnut mihinkään palaveriin, en vaan kokenut itseäni niin vahvaksi että olisin jaksanut alkaa vääntämään asiasta.
8
Miten niin ei mainannut saada saikkua??? Ehkä se sun murheen murtama kaveri nyt vähän liiottelee? Jos ei niin kai teki lääkäristä valitusta?
Elinkeinoeläman talutusnuorassa.En minäkään saanut erään kriisin kohdalla, kuin päivän. Ja ei ollut mistää pyörävarkaudesta kyse.
Kokemusta on myös, valitettavasti.
kertomaan miten minulle käy saikun kanssa... Sanokaa mulle että olen vahva ihminen kun haen apua ja saikkua koska tuntuu että olen luuseri joka vaan luovuttaa :(
ap
esim uupumus sairausloman syyksi ja silloin työnantaja hyväksyy sen poissaoloksi mutta kela ei sen syyn perusteella maksa mitään? olenko ymmärtänyt oikein?
Ei niihin kohtiin tartte laittaa yhtään mitään, ei syytä tai koodia.
Tehdä mitä lystää. Terveisiä tänne sadistivirkailijalle ja asiantuntijalääkärille!
Ap:lle voimia ja kaikkea hyvää! Olet urhea ja viisas nainen.
Tehdä mitä lystää. Terveisiä tänne sadistivirkailijalle ja asiantuntijalääkärille!
Ap:lle voimia ja kaikkea hyvää! Olet urhea ja viisas nainen.
Nyt vaan jännittää jos käykin niin kuin täällä on kerrottu..Kelan kanssa kun voi tosiaan tapahtua mitä vaan.
Minulla on huomenna aika lääkärille. Riittääkö jos sanon että olen vaan niin väsynyt etten jaksa tehdä töitä?
ap
Kannattaa kertoa lääkärille rehellisesti, kuinka asiat on. Jos on inhimillinen (eli normilääkäri, mikä pitää ollakin) niin ymmärtää kyllä varmasti, että sinulla on nyt vaikea ja kuormittava tilanne. Jos lääkäri ehdottaa, että kävisit esim psyk.sairaanhoitajan juttusilla purkamassa tunteitasi pariin/muutamaan otteeseen niin kannattaa ottaa tarjous vastaan. Usein puhuminen helpottaa. Kaikkea hyvää sinulle!!
Miten niin ei mainannut saada saikkua???
Ehkä se sun murheen murtama kaveri nyt vähän liiottelee?
Jos ei niin kai teki lääkäristä valitusta?
katsos suru ei ole sairaus. valitettavasti jotkut suhtautuu niin.
Kannattaa varmaan kertoa lääkärille koko tarina ja painottaa että et voi olla vastuussa useammasta lapsesta. Jos et saa nukuttua kunnolla, on univajeisena toimiminen iso riski.
Toimi muuten nopeasti, voi tulla aika haaste löytää lapsille uudet hoitopaikat alle viikon varoitusajalla.
ihmettelen vähän tätä keskustelua. Sairauslomaa voidaan myöntää SAIRAUDEN perusteella. Sitä eivät ole työpaikkariidat, erot, ei edes lapsen kuolema, mikä tietenkin tuntuu aika hurjalle. Erilaiset elämänkriisit voivat kyllä aiheuttaa useille ihmisille sellaisia psyykkisiä oireita, ettei toimintakyky ole normaali, joten tuolloin voidaan jo puhua eräänlaisista sairauden oireista ja tuolloin luonnollisesti on oikeutettu sairauslomaan, mikä edellyttää myös sairauden diagnoosia, jotta voi saada KELA:sta sv-etuuksia. Niissä tapauksissa, joissa ei "vaan huvita" mennä selvittämään asioita ikävän työkaverin ja pomon kanssa EI OLE OIKEUTETTU sairausvakuutusetuuksiin eikä näin ollen ole mitään hyötyä valittaa lääkäristä tms.
Ap:n tilanne kuulostaa todella rankalle ja uskoisin hänellä olevan merkittävästi toimintakykyyn vaikuttavaa ahdistus- ja mahdollisesti myös masennusoireistoa, joten työkyky kuulostaa olevan selvästi alentunut. Kyse on myös turvallisuustekijöistä työssä, pph tekee vastuullista työtä lasten kanssa eikä ap ole varmasti parhaimmillaan työkykynsä suhteen. Täytyy kuitenkin muistaa, ettei sairausloma ole hoitoa, vaan yleensä on tarpeen miettiä keskusteluterapiaa, seurantaa ja mahdollisesti lääkitystäkin. Alan ammattilaisena suosittelen näiden interventioiden harkintaa ap:lle.
Mä sain alkuun työterveyslääkäriltä sairauslomaa 1 päivän, YHDEN PÄIVÄN!!! kun olin ihan rikki, kun avomies jätti toisen takia.
Eli älä kerro, miten rikki olet. Vaan sun pitää painottaa, että et saa unta ja valvot ja valvot ja asiat pyörii päässä. Olet niin shokissa, että kädetkin välillä tärisee, etkä pysty keskittymään mihinkään, vaan pillahdat koko ajan itkuun. Jne, kerro kaikkea mitä tuntemuksia sulla on.
Nämä kerroin myös toisella lääkärille, joka kirjoitti heti 7 pv sairaslomaa ja pyysi tulemaan uudestaan, jos ei helpota. Kirjoitti myös nukahtamislääkkeitä.
kai Kela maksaa sairaspäivärahaa riippumatta ammatistasi, jos hyväksyy lääkärin lausunnon sairaslomastasi. Jos tosiaan olet loppu, on asiallista hakea hoitoa. Oma lapseni oli jonkin aikaa depressiivisellä pph:lla eikä ollut hyvä kokemus.