Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvola käynnit raskauden loppuvaiheessa

Vierailija
03.08.2010 |

Haluisin tiedustella että kuinka usein teillä on ollut neuvola käyntejä raskauden loppuvaiheessa? Ja missä vaiheessa se synnytystapa lääkäri?

Olen itse ensisynnyttäjä ja viimeksi minulla oli neuvola käynti rv 33+2 jolloin sijaisena ollut kätilö määräsi seuraavan käynnin minulle vasta 37+4 joka on lääkärin aika. Eli näiden käyntien välissä yli 4 viikon tauko ilman mitään tarkistuksia.. Nyt tästä on kulunut reilu kolme viikkoa mutta olo rupeaa olemaan jo todella ahdistunut enkä millään jaksaisi odottaa vielä viikkoa päästäkseni tarkistamaan että vauvalla varmasti kaikki hyvin. Sijais kätilön ilmoittaessa minulle tämän seuraavan käynnin ajankohdan olin kovin hämmentynyt kun oma kätilöni oli puhunut että käyntejä olisi tässä vaiheessa 2 viikon välein. Ajattelin sitten että olkoon sitten niin, onhan neuvolassa "ramppaaminen" tuntunut välillä hiukan turhaltakin mutta silti nyt pelottaa että mitä jos kummiskin jokin olisi huonosti.. joten haluisin vain tietää onko muillakin näin pitkiä taukoja tässä vaiheessa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla just 31vkoa täynnä ja nyt on tästä edespäin kahen viikon välein käynnit. eli viikolla 33 35 ja vkolla 37 synnytysarvio lääkärillä.

oisko joku viba nyt käynyt siellä teillä....?

Vierailija
2/5 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita sinne neuvolaan huomenna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 täysmittaista raskautta

Vierailija
4/5 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin sillon siltä sijaiselta että eikö tohon väliin ennen lääkärikäyntiä tuu mitään käyntejä niin se sano että ei, ellet ehdottomasti halua niin..Tuli hiukan sellainen olo että jos rupean "vaatimaan" niin olen hankala asiakas tai joku hysteerinen tapaus.. :P Tuntuu vaan aika ahdistavalta.. Kummiskaan ei voi edes sanoa että raskauteni olisi aivan ongelmaton ollut kun kummiskin supistellut joka päivä rv 17 alkaen ja painokin on noussut todella hurjasti..Ja siinä kohdunpohja korkeudessakin oli jossain vaiheessa jotain häikkä kun se oli laskenut tai jotain vastaavaa.:S

Vierailija
5/5 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 30 neuvolakäynnit on 2 viikon välein ja viikolta 36 alkaen sitten viikon välein..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi