Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

patti korvassa

Vierailija
03.08.2010 |

Lääkäri löysi korvasta kaksi pattia!!! Kuulemma aiheutuu tukkeutuneesta tiehyestä? Kuulema vähän punoittivat nin sain antibiootin ja seuraavan ajan kk:den päähän. Eivät kuulemma häviä itsestään vaan tod. näk. pitää puhkasta/leikata tai polttaa.... Apuva! Kellään kokemuksia? Eikäs edes mitään puhunu saako saunoa, uida jne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuntuu tuolla korvassa patti kun sinne laittaa sormen ja välissä tuntuu niinkuin korvassa "tykyttäisi", lääkärissä en ole käynyt. Onkohan tämä vakavaa? Tietääkö joku ?

Vierailija
2/7 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Oletko saanut jo tiedon/avun tähän patti-asiaan??? Mulla on ilmestynyt myös kipeä patti korvakäytävään, ja olen miettinyt pitääkö sen vuoksi mennä lääkäriin tai häviääkö se itsestään???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääneet taa, niin joskus käy niin, että talitiehyt syystä tai toisesta tukkeutuu todella ikävässä paikassa. Ap:llä on tulehtunut finni korvassa suomeksi sanottuna. Korvan iho on vaan kovin talista, ja jos sinne onnistuu finnin saamaa, se voi koteloitua. Mieheltäni tälläinen poistettiin kun minä olin hysterisoinut ja ajanut mieheni lääkäriin. Lääkäri oli tokaissut, finni se on ja puhkaissut. Antibiootti tuli kaupantekijäisiksi. Tukkeutunut talirauhanen oli diagnoosi.

Vierailija
4/7 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upper...

Vierailija
5/7 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskos joku tavallinen rasvapatti tai tällainen? http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_osio=&p_artikke…

Vierailija
6/7 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kun on ihan tuolla korvakäytävässä.

Vierailija
7/7 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo patit aina finnejä ole. Multa leikattiin pienenä rasvapatti korvan sisältä, tukki siis korvakäytävän. Nyt tuo kyseinen patti on taas kasvanut (sitä ei leikattu aikoinaan kokonaan pois, 80-luvun lääkärit...) ja uusi sairaalareissu tulossa.

Leikkaaminen ei kai ole pakollista, mutta itse menen kyllä jos pääsen. En ole vuosiin pystynyt sukeltamaan, koska paine pattikorvassa on liian kova jo metrin syvyydessä. Korva täytyy myös aina huuhdella tk:ssa muutaman vuoden välein, koska itse en pysty sitä puhtaana pitämään, vaan vaha jää korvakäytävään pesemisestä huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi