Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisen ruokakaupan maitohyllystä vaikeuksia löytää normaalirasvaisia tuotteita!

Vierailija
02.08.2010 |

Meillä juodaan punaista maitoa ja syödään kaikki maitotuotteet täysrasvaisina. Suomessa käydessämme ja näitä tuotteita koitin etsiä, mutta kaikkialla vaan rasvattomia maitotuotteita. Mistä tämä johtuu?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi lapset juovat rasvatonta maitoa. Muuten käytän ruoan valmistuksessa oikeeta kermaa, voita ja punaista maitoa. Ollaan muuten hoikkia.

Muutenkin vältän kaikkia pitkälle prosessoituja tuotteita, natriumglutamaattia ja muita lisäaineita. Oliiviöljy, pähkinät, kokojyvätuotteet, luomu, itse kalastettu kala ja itse poimitut sienet ja marjat on meidän suuria herkkuja, ei sipsit. Ja se kalakin paistetaan oikeessa voissa ja päälle kipataan kermaa :-)

Vierailija
22/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. normaalirasvaista juustoa on lähes mahdoton enää löytää. Kaikki ovat jotakin kevytkamaa nykyään.

Uskon, että normaaliruokaa syömällä painokin pysyy paremmin kurissa. Ainakin itse olen hoikkana pysynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitä mitä Englannissa myydään double creaminä? Eli kerma jonka rasvaprosentti on noin 50. Sitä voi käyttää sellaisenaan jälkiruokiin, vaahtoutuu hetkessä, ei temppuile kastikkeisiin lisätessä, on kertakaikkiaan paras kerma.

Double creamiä Suomesta ei saa, mutta brittireseptejä tehdessäni olen käyttänyt ruuan mukaan kuohukermaa (ei temppuile sekään), ranskankermaa tai smetanaa (lisään molemmat valmiiseen ruokaan vasta). Turkkilaista 10%-jugurttia voi hyvin käyttää kerman korvikkeena ruuissa, kestää kuumentamista.

Vierailija
24/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juotetaan rasvatonta maitoa :-( Pienet lapset erityisesti tarvitsevat rasvaa! Sitten tuo terveellinen maitorasva korvataan rypsiöljyllä, joka nykytutkimuksen mukaan ei olekkaan niin terveellistä, ja aiheuttaa elimistössä tulehdustilan.

Vierailija
25/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain maustamattomia luomujugurtteja kaupasta, muiden ostaminen on järjetöntä. Kaikki se makeutus, lisäaineet ja lightroska, yök. Ne maistuvatkin kamalalle, kun tottuu puhtaisiin makuihin.

Vierailija
26/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja punaista maitoa ostavat ovat yleensä normaalipainoisia ja light-litkuja ostavat taas pyöreämpiä. Voisiko tästä päätellä muuta kuin että normaalipainoiset eivät ole menneet laihdutusretkuun?

Vierailija
27/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin appivanhemmilla,muut kauhistelevat tätä. Myös muut maitotuotteet ovat meillä täysrasvaisia,lisäksi paljon kasviksia,lihaa,kalaa,kanaa,marjoja,talvella hedelmiä,täysjyvää..Diabeetikot eivät kaikki(vanhan kansan) tajua lukea tuoteselosteita,kevyt jugurtissa on sokeria enemmän kuin täysrasvaisessa,ja juuri sokeria diabeetikon tulisi välttää.

Vierailija
28/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en tykkää mistään missä rasva maistuu selkeästi, joten minusta rasvaton maito ja suomalaiset, muutaman rasvaprosentin jogurtit ovat parempia :)

P.S. Ne kammottavat vähärasvaiset jugurtit ovat muuten hirveitä. Samoin rasvaton maito.

Vierailija
29/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos teitä täysijärkisiä ihmisiä löytyy Suomesta. Itse olen kiinnittänyt huomiota aivan samaan: kaikki tukevat ja verenpaineesta ja kolesterolista kärsivät tuttavamme kumartavat kevyttuotteille. Miksi he eivät parane ja laihdu vaikka eivät syö rasvaa ja käsittelemättömiä totteita?

Suurin osa terveistä ja hoikista tuttavistamme ei ole rasvakammoisia.

Margariinithan ovat täyttä myrkkyä! Niitä ei paljoa muovista erota tuoteselosteen perusteella :D

Vierailija
30/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuoltiin sairauksiin ja "vanhuuteen" joskus nelikymppisinä.

Itse asiassa on tosi kummallista hehkuttaa että "ennen ihmiset olivat terveempiä ja söivät rasvaa ja lihaa paljon enemmän". Ja pöh sanoo jokainen joka tuntee vähänkin historiaa. Suurin osa ihmisistä kuoli nuorena (alle 50 v), ja esim. voi oli rikkaiden herkkua, suurin osa ihmisistä eli suomessa leivällä, perunoilla, nauriilla, kalalla yms.

pidempään lihavana diabeteksen kanssa. Elinajanodote ei kerro mitään elämän laadusta, ehkä enemmän vaan yhteiskunnan medikalisoitumisesta. Kyllähän sitä vanhukset elää pakettina dementioineen ja sen sellaisineen pitkäänkin. Itse pyrin jättämään kaikki kissanrasvat pois ruokavaliosta, meillä syödään voita ja juodaan punaista maitoa. Ja hyvin voidaan.

Vierailija
31/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska terveyden hoito oli huonoa,siis ei ollut sitä tieto taitoa hoitajilla/lääkäreillä,lääkefirmoilla mitänykyisin on. Moni diabeetikko voisi lopettaa lääkkensä jos lopettaisi leivän,perunan ja sokerin puputtamisen ja siirtyisi täysrasvasiin tuotteisiin ja lisäisi kasviksia ja marjoja ruokavalioon noiden tilalle.

Vierailija
32/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veti runsasrasvaista ruokaa kaksin käsin, ei todellakaan mitään lightia. Oli nuorena hoikka poika, kolmikymppisenä lihava ja kuoli 42-vuotiaana (sydänkohtaukseen).

Oma isäni on syönyt kotoa lähdettyään paljon vähärasvaisempaa ruokaa (äitini ei ole mikään rasvakeittiön ystävä) ja on edelleen samoissa mitoissa nyt 60-vuotiaanan kuin kolmekymppisenä, ei sydäntauteja, verenpainetta, kolesterolia, diabetestä tms.

tuosta kevyestä ja rasvattomasta ruokavaliosta.

Vierailija
33/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veti runsasrasvaista ruokaa kaksin käsin, ei todellakaan mitään lightia. Oli nuorena hoikka poika, kolmikymppisenä lihava ja kuoli 42-vuotiaana (sydänkohtaukseen).

Oma isäni on syönyt kotoa lähdettyään paljon vähärasvaisempaa ruokaa (äitini ei ole mikään rasvakeittiön ystävä) ja on edelleen samoissa mitoissa nyt 60-vuotiaanan kuin kolmekymppisenä, ei sydäntauteja, verenpainetta, kolesterolia, diabetestä tms.

tuosta kevyestä ja rasvattomasta ruokavaliosta.

Isoisäsi todennäköisesti veti myös aikamoisen satsin perunaa ja jauhokastiketta sen runsaan rasvan kanssa! Ja söi ranskanleipää?

Vierailija
34/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeria kartteli kun oli se diabetes, kasvikset oli pupunruokaa. Perunaa kyllä söi, kuten kaikki tuohon aikaan.

Isoisäsi todennäköisesti veti myös aikamoisen satsin perunaa ja jauhokastiketta sen runsaan rasvan kanssa! Ja söi ranskanleipää?

Vierailija
35/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkäähän nyt taas erillään diabeteksen I- ja II-tyyppi. Tuon jälkimmäisen puhkeamiseen voi elämäntavoillaan vaikuttaa, ensimmäiseen taas ei. Lisäksi ensimmäinen on aina insuliinihoitoinen, eli he voivat syödä ihan perusterveellistä ruokaa - sitä, mitä kaikkien suomalaisten tulisi syödä.

Vierailija
36/36 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laihoista.

Yksi kirjoittaja oli oikeilla jäljillä: suomalaisilla esiintyy paljon sydän- ja verisuonitauteja, tautiperimää. Ihan laihoillakin ihmisillä kolesterolit koholla. Verenpainetautia jne.

Pohjois-Karjala -projekti aloitti vuosikymmeniä sitten ihan tästä syystä, koska työikäiset kupsahtelivat saappaat jalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan