Tämän päivän HS:n joogiennustaja-juttu.
Onko teistä kukaan törmännyt tähän miekkoseen? Tuli vain jutusta elävästi mieleen oma kohtaamiseni hänen kanssaan joskus 90-luvin puolessa välissä.
Kommentit (8)
olen saattanut itsekin törmätä tuohon heppuun.
Mutta etsin heti tuon Mieto marinadi -kirjoituksen. Kumma juttu!
Eräänä talvi-iltana olin matkalla töistä kotiin, kun pieni harmaapäinen mies pysäytti minut Elielinaukiolla ja kysyi, puhunko englantia.
Hän kertoi, että minulla on hyvin "voimakas aura". Hän sanoi olevansa joogi ja selvänäkijä Tiibetistä ja lupasi lukea aurani ihan ilmaiseksi.
Hourupääseula käynnistyi. Mies ei ollut kännissä eikä aineissa. Hän ei käyttäytynyt härskisti, vaan oli hyväntuulinen ja leppoisa.
En usko horoskooppeihin tai mihinkään new age -hapatukseen, mutta uteliaisuus heräsi silti. Mitä tyyppi voisi minusta nähdä?
Kieltäydyin teehetkestä ja puhelinkonsultaatiosta, mutta suostuin kävelemään joogin kanssa korttelin ympäri.
Vahva aura ei ollutkaan hyvä juttu. Aurani oli vahvasti negatiivinen. Olin kuulemma täynnä patoutunutta vihaista energiaa ja pelkoa. Lisäksi olin pettynyt miehiin, käyttäydyin ylpeästi vanhempiani kohtaan ja sitä paitsi olin aivan väärässä työpaikassa.
"Kolmessa, neljässä vuodessa palat loppuun", joogi paljasti.
Lyhyesti sanoen mies luetteli kaikki asiat, mistä nuori nainen voi olla epävarma.
Tilanne päättyi aika absurdisti. Hän arvosteli varautuneisuuttani: hänestä olin tyypillinen itsekäs suomalainen.
Kun sanoin, etten pitänyt häntä ystävänäni, joogi suuttui äkkiä. Hän haukkui minut rasistiksi ja epäkypsäksi. Tiuskimme toisillemme kadulla ja lähdimme painelemaan eri suuntiin.
Kotona yritin toistella itselleni, että ukko oli julkea ja ärsyttävä. Juttu jäi kuitenkin vaivaamaan: olenko itsekeskeinen ja negatiivinen ja ylpeä ja ihan hukassa?
Tällä viikolla työkaveri kertoi Facebook-statuksessaan, että joku tiibetiläissetä oli pysäyttänyt hänet kadulla. Setä oli arvioinut, että hän oli onneton, elämänsä käännekohdassa, vääränlaisissa miessuhteissa ja väärässä työpaikassa.
Statuksen alla viisi muuta nuorta naista kertoi törmänneensä samaan ukkoon.
Hekin olivat kuulemma vihaisia ja vajavaisia.
"Tyyppi oli harvinaisen sinnikäs ja taitava mukiloimaan kaikkiin mahdollisesti arkoihin kohtiin. Se sanoi todella törkeitä asioita mun elämästä ja ihmissuhteista ja uhkaili hirvittävillä seurauksilla siinä määrin, että rupesin lopulta itkemään", kertoi yksi.
Joku linkitti kommenttiketjuun Mieto marinadi -nimisen blogin, jonka kirjoittaja oli myös joutunut selvänäkijän luennolle. Blogitekstin alla 23 naista ilmoittautui joogin uhreiksi. Yksi muisti tavanneensa tämän jo 90-luvun alussa.
Ei voi olla totta. Ukkohan on käynyt läpi kaikki Helsingin naiset!
Jonkun täytyy vielä olla jäljelläkin. Siksi varoitus on mielestäni paikallaan.
Älkää hyvät naiset ottako äijää tosissanne. Hän latelee aina samat asiat, jotka voivat osua oikeaan kaikkien kohdalla. Hän saattaa heittäytyä röyhkeäksi seksiasioissa, pyytää puhelinnumeroa tai ehdottaa Facebook-jutustelua myöhään illalla, "kun poikaystävä ei näe".
Jotkut ovat oikeasti antaneet numeronsa. Joogi on soitellut monta kertaa päivässä tai lähettänyt törkeitä tekstiviestejä. Yhdelle hän oli ehdottanut puhelinseksiä.
Tyyppiä voi tietysti pitää harmittomana huru-ukkelina. Mutta kommenteista päätellen naiset ovat todella ahdistuneet tapaamisesta. Jos sattuu olemaan yksinäinen, epävarma ja herkässä mielentilassa (ja aika moni on), ryöpytys voi olla liikaa.
Puhumattakaan puhelinahdistelusta ja muusta häiriköinnistä.
Kuinka tyypillistä, että pari päivää sen jälkeen, kun olin tavannut miehen, keksin miten minun olisi pitänyt vastata.
Sanonko mää sulle, minne sä voit työntää sen negatiivisen auras.
kuin itsellänikin. Ukko tulee kadulla ktselemään puhunko englantia ja lyöttäytyy mukaan kävelemään. Tahtoo ennustaa ja kertoo, että elän vaikeaa elämänvaihetta, johon kuuluu surua, riitaa ja tuskaa (piti kyllä tuolloin hyvin paikkaansakin!)
Sitten kertoo haluavansa teetä kotonani. Sanon, etten halua vieraita ihmisiä kotiini. Hirveällä taivuttelulla ja manipuloinnilla huomaan keittäväni teetä ukolle keittiössäni. Joi teet ja HIEROI päätäni. Ei ollut kuitenkaan mistään seksuaalisesta hieronnasta kyse. Kun sitten kehoitin poistumaan kotoani alkoi haukkumaan epäileväksi suomalaiseksi. Lähti kuitenkin.
Koko ajan ukolla hymy kasvoilla silloin kun ei ollut mulle vihainen. Eli teelle taivuttelussa ja ulosheittotilanteessa.
Olin jo unohtanut koko tapauksen ennen kuim tuli taas mieleeni aamun hesaria lukiessani.
90-luvulla. Ja olin just niin nuori ja kiltti ja epävarma, että aluksi uskoin heppua ja halusin olla kohtelias, vielä kun toinen on ulkomaalainen ja kaikkea. Minä tyhmä annoin tilanteen edetä jopa niinkin pitkälle, että löysin itseni puistonpenkiltä halaamasta kyseistä tyyppiä muka jonkun aura-jutun vuoksi, kunnes vasta tajusin, että kyseessä on sekopää ahdistelija.
Yäk, karsea äijä!
Helsingissä asuessani törmännyt. Mä olin etenkin nuorempana oikea friikkimagneetti.
ja sitten annan takaisin oikein täyslaidallisen =)
Vilkaisen digilehdestä...