*~*TammiTähtien Elokuu*~*
Kommentit (34)
Tervetuloa Kolibri!
mintsi: Minäkin olen kyllä varma, että pikkuisen liikkeitä ovat, eivätkä mitään muuta:) Johan mä ehdin sitä kätilöltä kysyä ultrassa, että voiko olla mahdollista tuntea aikaisin, ja minun tapauksessa tätä edesauttavat se, että istukka on kohdun takaseinällä ja lapsivettä ei ole hirmu paljon "eristämässä" liikkeitä.
Olen ainakin itse erottanut molemmissa raskauksissa sen heti, mikä on pikkuisen liikehdintää ja mikä ei. Muistaakseni esikoisenkin kohdalla aloin tuntea liikkeitä jo ennen tuota "suositusta":)
Pitkistä neuvolaväleistä sen verran, että itse olen ainakin toivonut, ettei tässä alussa tarvisi käydä joka kk. Kuitenkin olen sen verran työterveydessä käynyt arvoja tarkistuttamassa, että tuntuisi typerältä mennä neuvolaan kuulemaan samat jutut.
Ehkä sitä sitten talvella tulee tärkeämmäksi nuo neuvolakäynnit:)
Raivasin tänään jo vaatehuoneeseen kaksi hyllyä vapaaksi pikkuisen tavaroille:) Eihän sekään toki riitä, mutta alku se on sekin. Ensimmäisestä muistan elävästi sen, kuinka niin pieni voi viedä tavaroineen loppujen lopuksi niin paljon tilaa:)
LilleLobster & Unelma 18+5
Tuosta minun aikaisemmasta sepustuksesta jäi vielä nuo lääkäriajat ja ultrat. Eli täällä lääkäri+ultra rv:llä noin 14, 26 ja 36, suosituksien mukaan siis.
Zipuli: Olen ensisynnyttäjä. Tottahan se on että ensisynnyttäjällä liikkeet yleensä alkaa tuntumaan myöhemmin.
Minä tunsin eilen illalla ihan selvästi pikkuisen liikkeet. Ja mieskin tunsi ne kun laittoi kätensä mahani päälle. :D Liikkeet tuntui hyvin. IHANAA!! :D Siellä masussa se pikkuinen kasvaa.
25.1.--candyfairy--34--P /98, P /99, T /08, OYS (jos keretään)
Eli minulla myös aiemmasta liitosta 12- ja 10 -vuotiaat, uudesta 2 -vuotias ja tämä neljäs tulee olemaan viimeinen. Ennen raskaudet ja synntykset olleet helppoja, nyt kilpirauhasen vajaatoiminnan takia jaksamisen kanssa tosissaan tekemistä ihan normaali askareissakin. Toivoakin saatiin entisen yhden kierron sijaan 9 kk. Kovin tulee vanha olo, kun keho ei enää tottele kuin ennen : /
Liikkeitä en vielä tunne, vaikka välillä luulenkin niin. Silloin tällöin "nykii" lihaksia (taas kilpparin oire) myöskin keskivartalosta ja se on jo monta kuukautta tuntunut hämäävästi samalta kuin vauvan potkut.
Kävin nt-ultrassa vkolla 13+2 ja seuraava nla ja kilpparilabra 18+1. Tykkään, kun ei tarvitse vielä usein käydä tähtäämässä purkkiin : )
Viikkoja nyt siis 15+1
Niinhän se on että ensi odottajilla menee pidemmälle ennen kun tuntee liikkeitä mutta jos odottaa jo toista tai kolmatta kertaa niin kyllä ne liikkeet voi tuntua jo aiemmin!
Itelläni tuntui satunnaisia liikkeitä rv15 muistaakseni!
Mulla on ollu yks neuvola käynti ja rv18+ on jo kasas. seuraava virallinen käynti on kk päästä. Soitin tosin jo eilen että haluan kuulla et kaikki on hyvin joten sain huomis aamuun sydänääni kuuntelun!
Vähän huolettaa että onko kaikki hyvin ku liikkeitä on niin vaisusti,ei raskaus oireita ja painoki on pudonnu 10kg. Ehkä tää huomenna selviää!
Hyvää odotusta kaikille!
Tervetuloa candyfairy! Mukava saada lisää porukkaa vielä tässäkin vaiheessa:)
Chili: toivottavasti kaikki on masussa hyvin!
Me vietellään masuasukin kanssa tänään vapaapäivää:) Ihanaa, kun pikkuisesta on jo jotenkin "seuraa", liikuskelee niin aktiivisesti. Rakenneultraa odotellaan, se on 12.8, eli alle viikko enää:D Se osuu tasan viikolle 20+0, eli puolivälissä ollaan sitten jo!
Kyllä aika menee taas niin nopeasti.
LilleLobster & Unelma 19+1
Olen suorastaan kateellisena lukenut teidän tuntemistanne liikkeistä! Olen ensikertalainen, joten vielä en ole tuntenut mitään, mutta odotan jo kovasti ensimmäistä "yhteydenottoa" masusta!
Onko teillä kaikilla joku työnimi, jolla tulokkaasta puhutte? Äitini sitä kysyi minulta tuossa eräänä päivänä ja silloin vasta tajusin, ettemme puhu muuta kuin vauvasta. Ennen raskauttu luulin, että minusta tulisi sellainen oikein kunnolla höyrähtänyt, mutta hämmästyksekseni olen ottanut asian varsin rauhallisesti ja matalalla profiililla.
Nyt odotan innolla rakenneultraa, joka on 23. päivä. Työtkin pitäisi jaksaa taas aloittaa loman jälkeen, mutta onneksi ei tarvitse jaksaa kuin nelisen kuukautta...
Oletteko ottaneet vauvallenne jo sairaskuluvakuutusta?
Kauntri 18+2
tervetuloo uusille mukaan, ja muistakaa, että naamakirjassakin voipi keskustella ;) itse hiukan sinne jämähtäneenä (pahoittelut)
Liikkeet: on miullakin tuntunu hirmu varhain, jo viikolla 14. esikoista odottaessani viikolla 16. Nyt istukka on ylhäällä edessä ja ilmeisesti muksukin heittänyt kuperkeikkaa kun muutaman päivän liikkeet on tuntunu vaimeammin. Toivottavast kaikki on ok.
candyfairy: tervetuloa ja tiedän niin ton jaksamisongelman, itselläni kans kilppari vajaatoiminta, kestämistä on :( tsemppii...
emmihanna +pikkukakkonen 16+6
Jännitän LilleLobsterin puolesta ultraa ku itellä se on vasta 26 pv.
Meillä on työnimi tälle pikkuselle "Mystis" ku ei tiedetä kumpi tulossa mut toivottavasti täs kuus selviäis. vakuutukset on jo tälle odotus ajalle ym.
Masussa kuitenkin kaikki hyvin.. Syke oli perjantaina 150. Oli niin jännä kuulla sydän äänet ekaa kertaa tässä raskaudessa (eihän sitä odotettu ku 18vko!)ja vielä niin voimakkaana!
Liikkeet senku lisääntyy joka on myös kivaa, odotan että isukki ja poika tuntis ne masun päältä niin olis heillekki jotain seurailtavaa..
Eli puolivälissä jo ollaan. Ihan mielettömän nopeasti menee tämä aika! Tällä viikolla huhu on töissäkin jo levinnyt koko osastolle, mikä ei nyt ole kyllä mikään ihme, kun ihan selvä vauvapömppö tämä jo on. Ei tarvitse enää katsella ihmisten hölmistyneitä ilmeitä, kun arvaillaan, onko toi nyt syönyt vain liikaa makkaraa, vai... Tosin keskustelu pyörii nykyään pelkästään vauvoissa ja raskaudesta, eikä edes omasta aloitteestani. Itse yritän paremminkin hillitä sitä, kun nyt vielä kuitenkin täysin järjissä ollaan ja voisi puhua niistä normaaleistakin asioista.
Viime viikolla alkoivat liikkeetkin vihdoin tuntua kunnolla. Ehdin jo huolestua, kun oli niin pitkään hiljaista. Ja vajaa viikko rakenneultraan, ja sitten selviää onko kaikki tosiaan kunnossa! Ja toivottavasti se sukupuolikin.
Hei!
En olekaan vähään aikaan käynyt lukemassa kuulumisia, saatika kirjoittamassa omiani.
Oli kivaa lukea, miten ootte tunteneet vauvan liikkeitä. Mun täytyy sanoa, että ihmettelen suuresti että tunsin vauvan ekat liikkeet joskus rv 13 - 14 tietämissä... vaikka on kyseessä ensimmäinen raskaus. Enkä odotellut tuntevani mitään vielä pitkään aikaan. Nyt kun vauvan liikkeet tuntuu selvemmin ja ilmeisesti hän liikkuukin enemmän, niin oon tajunnut että ne pienet hipsutukset monta viikkoa sitten todella ovat olleet vauvan liikkeitä.
Välillä tuntuu samanlaista hipsutusta, välillä ihan kuin vauva puskisi toiselle puolelle masua ja jäisi siihen köllöttämään :)
Eniten liikkeitä oon tuntenut aamuisin, varsinkin aamupalaa syödessä. Eilen kävelylenkillä pikkuinen taisi innostua, koska liikkui sen aikana ja jälkeen enemmän kuin tällä viikolla muuten. Olin jo parina päivänä ollut vähän harmissani, kun ei tuntunut mitään :D Ja tänään aamulla on ollut masussa vilkasta.
Rakenneultra on reilun viikon päästä ja olis todella mukavaa tietää onko meille tulossa tyttö vai poika. Ihan sama mulle ja miehelle kumpi tulee, mutta voisi vähän ottaa huomioon sitten vaatteita sun muita ostellessa :)
Kesäloma tuli ja meni, oli erittäin rentouttava ja töihin palasin hyvillä mielin :) Helteet otti vähän koville, välillä oli raskasta hengittää ja kärvistelin, kun ei oikein pystynyt lähtemään lenkillekään...
Tämmöistä tänne. Onnea ja iloa odotukseen kaikille! :)
Toivottavasti olette kaikki voineet hyvin. Täällä on massussa välillä hyvinkin vilkasta mutta kyllä tulee välillä niin hiljaista että huolestuttaa mutta onneksi kuitenkin joka päivä kuuluu jotain:)
Aion käydä teettämässä rakenneultran privaatisti joskus 22 viikon paikkeilla. Eli siihen on vielä aikaa. Neuvolaan ei ole edes seuraavaa aikaa sovittuna eli näin hyvin täällä pelaa nämä hommat.Mutta onneksi olo on hyvä niin eipä sinne neuvolaan ole niin suurta kaipuutakaan.
Zipuli 17+2
Täällä oltiin nyt sitten rakenneultrassa pari päivää sitten.
Oli oikein ihanaa, pikkuista katseltiin melkein tunnin ajan, kaikki oli hyvin. Reisiluun pituus 3,3cm, painoarvio 370g. Pikkuisen isompi siis mitä viikot antavat kokoarvioksi, mutta ihan kiva vaan, jos syntyisi kerrankin "ajoissa" eikä menisi kovin paljon lasketun ajan yli.
Sukupuoli saatiin myös selville, eli POIKA olisi tulossa:)) Ei jäänyt juuri arvailujen varaan, sen verran selkeästi kaikki näkyi.
Kasvukontrolliultraan mennään viikolla 28 sen takia, että haluavat uudemman kerran katsoa pikkuisen sydäntä. Mitään vikaa ei ole, vaan minun kudostyyppini ansiosta sydän näkyy ultrassa niin hyvin, että haluavat ottaa siitä kuvia jne.
Muuten täällä voidaan oikein lihavasti:D Maha kasvaa edelleen mukavasti, välillä tuntuu, että on jo nyt hankala sitoa kengännauhat tai kumarrella. Mutta kaipa se siitä:)
LilleLobster & Otto 20+2
en ole aikoihin kirjoitellut kun ei ole ollut kirjotettavaa, liikkeitä oon tuntenut jo muutaman viikon,hentosia vielä. Rakenne ultraan vielä reilu 3 viikkoa. Kumpaako ihmiset toivovat, tyttöä vai poikaa? Pääasia tietysti on että olis terve lapsi! Meillä on tosiaa tyttö ja poika, eli ei ole nyt väliä kumpi tulis, mutta jotenkin tyttöä oon miettinyt... :) Aikasemmista raskauksista en ole edes tiennyt kumpaa odotan, yllätyksiä olleet molemmat.
Viltsu 16+6
Heippa vaan kaikille ja mukava on ollut lueskellä teidän tuntemuksia. Täällä neljättään odottava äiti joka on kyllä jo heinäkuussa lueskellut palstaa mutta päätin nyt sitten uuden kuun kunniaksi tullaan mukaan keskusteluun :)
Mulla on ensimmäisestä liitosta poika 10v ja tyttö 8v ja nykyisen miehen kanssa poika 1v. Nelosen ja VIIMEISEN ;) laskettu aika on 14.1.
Kolibri ja tiitiäinen
rv 16+4