Mä unohdin yhtäkkiä meidän osoitteen!
Ts. tien nimen muistin, mutta talon numeroa en, ja ollaan asuttu tässä kohta kolme vuotta! Piti etsiä äkkiä käsiin joku posti, jossa toi numero on. Hyi miten kamala olo tuli.
Ei ole kyllä eka kerta, kun unohdan jotain oleellista. Monesti on unohtunut postinumerokin, mutta myös ihan yksinkertaisia sanoja (esim. metsäpalo, kattila, uunipelti jne) ja näitä sitten pitää hakemalla hakea tai kuvailla.
Kommentit (11)
ehkä siksi kun pitää oikeasti keskittyä koko ajan ja miettiä, mitä tekee. Tai sitten en ole vaan huomannut virheitäni (ei ole ainakaan tullut palautetta) tai sitten niin rutinoitunut, että kaikki menee luonnostaan... :)
ap
Myös osoitteen ja esim. asioita hoitaessani asian, jota olin hoitamassa... Ja nämä on tapahtuneet joskus 25-vuotiaana. Hassuahan se on, mutta stressin/jännittämisen piikkiin menee.
nyt tietysti työ vie paljon aikaa ja on keskittymistä vaativaa. Tätä mulla on ollut ihan nuoruusvuosista saakka, nyt viime aikoina enemmänkin. Toivottavasti ei vielä dementiaa, olen vasta 32-vuotias...
ap
Multa unohtuu jo vuodet ja kuukaudet, päivämääriä en ole muistanut vuosiin. Onhan se noloa kysyä postissa pakettia kuitatessa, että mikäs kuukausi nyt onkaan ja mikä oli vuosi.
Nimimerkillä Kovalevy täynnä
Kamalinta oli, kun kerran piti oikeasti miettiä mieheni nimeä, että onko hän oikeasti sen niminen. Äsken muistui tuo mieleen, en ole uskaltanut ees itselleen kertoa :D
ap
ja ei ole minkäänlaista stressiä ym. Silti aina unohtelen esineiden ja asioiden nimiä. Viimeviikolla kun piti kaupassa allekirjoittaa kuitti, niin unohdin sukunimeni. Siinä sitten urpona pyörittelin päätä ja lopulta kysyin kassalta, mikä mun sukunimi on.. Kyllä kassa ja vieressä olevat ihmiset katsoivat pitkään. Ja ihan sama nimi on syntymästä asti ollut, eli 29 vuotta!
Olen unohtanut kummalla puolella tietä pitää ajaa autolla. Olen yhtäkkiä unohtanut mitä tietä olen ajamassa. Taannoin unohdin nettipankin tunnukseni, jota olen käyttänyt säännöllisesti useamman vuoden... ja nämä selvin päin. Humalassa unohtelen usein nimiä, pankkikortin tunnuslukuja jne
Vai onko teillä ollut aivan hurjaa valvomista esim. vauvan kanssa juuri tuolloin? Tai onko dysfasiaa?
Muuten kävisin kyllä lääkärin kautta muistitesteissä, jos noin pahoja muistihäiriöitä ilmenisi. Ei millään pahalla, mutta voidaanhan niitäkin jollain tasolla hoitaa nykyään.
9:lle: Mun vauva on jo kohta 9-vuotias, eikä ole ollut valvomisia kuin ihan ensimmäisinä kuukausina. Tämä mieheni nimen miettiminen oli ehkä viime tai toissa vuonna. Olen kyllä miettinyt, että pitäisi kysyä jotain muistitestiä, mutta tehdäänkö MMSE:täkään näin nuorelle...?
ap
Itse olen ollut vuosia kotona ja se 2 vuotta mitä tuossa välissä olin töissä, oli sellaista, että kävin töissä 1-2 kertaa viikossa, 4h kerrallaan ja työ oli sellaista, että päätä ei pitänyt käyttää yhtään. Oletankin, että asioiden/esineiden nimien unohtelu ym. johtuu täysin siitä, ettei minun ole vuosiin tarvinnut käyttää aivojani. Lapsista nuorinkin on jo kohta 6v.
Nyt aloitan koulun ja vähän jännittää miten sujuu :D Ehkäpä se siitä.. JA ei ole minulla ainakaan todettu mitään vikaa missään.