Jos ette ole imettäneet vaan vauva on syönyt korviketta niin
milloin olette antaneet maitoa lämmittämättömänä? Olen välillä kokeillut antaa maitoa niin että en ole sitä lämmittänyt mutta lapsi ei ole suostunut juomaan. Pitäisikö vaan sinnikkäästi aina tarjota lämmittämätöntä maitoa ja lopulta lapsi tottuu siihen? Eikös vuoden iässä aleta antaa jo tavallista maitoa, ei kai sitäkään enää lämmitetä?
Kuinka pitkään olette antaneet maitoa tuttipullosta? Tällä hetkellä lapsi juo maidon vielä tuttipullosta, ei ole suostunut juomaan nokkamuksita vaikka vesi kyllä kelpaa nokkamukistakin. Pitäisikö tässäkin asiassa tehdä niin että tarjoan vaan nokkamukista maitoa ja lapsi sitten pikkuhiljaa tottuu siihen?
Kommentit (4)
Eli vuoden ikään asti. Myös lypsetty rintamaito on lämmitetty. Tavallista maitoa en ole enää lämmittänyt. Nokkamukiin on siirrytty asteittain toisen ikävuoden aikana niin että kahteen vuoteen mennessä on tuttipullon käyttö loppunut kokonaan.
ja juos siis vieläkin maidon pullosta. Ajattelin että jos nyt jättäisin pullon kokonaan pois ja tarjoaisin vain nokkamukista maitoa niin kuinkahan kauan kestää että lapsi siihen tottuu? Olen melko varma että ainakin aluksi kieltäytyy täysin juomasta maitoa nokkamukista. -ap
vaikka ihan vastasyntyneellekin olen joutunut pullosta lisämaitoa antamaan. Ei vauva osaa vaatia lämmintä maitoa. Pullo saatta olla ongelma rintaan tottuneelle, mutta kun ei riitä niin ei voi mitään.
Ei kai sen nokkamukin/tuttipullon kanssa mitään kiirettä kannata pitää. Lapsi oppii sitten aikanaan.
se tuli ihan siinä samalla, kun alettiin juomaan maitoa ruokajuomana kupista. En muista tarkalleen, milloin pullo jäi päivisin pois (reilusti ennen 1v kuitenkin). Sen vaan muistan, että viimeinen aamuvellipullottelu jäi pois tasan 1-vuotiaana, kun vaihdoin senkin puuroon. Pullon poistumisen myötä tuli/tulee kyllä kausi, että lapsi tuntuu juovan ihan liian vähän, mutta kyllä se siitä ajan myötä tasoittuu :)