Muita, joilla tänään ollut syksyfiilis? Ei --syfilis.
Vinkkejä joilla kestetään syksy ja talvi taas seuraavaan kevääseen?
Kommentit (5)
jouluun asti oikeestaan menee ihan hyvin, mutta ne tammi-ja helmikuu, ei kestä! Vuosi vuodelta käy vaikeemmaksi.
Me miehen kanssa tykätään niin paljon syksyn värikkyydestä ja yleensä vuodenaikojen vaihtumisesta, että valittiin syksy hääajankohdkasikin.
T: 2
voi tehdä ihania lumijuttuja (jos on lunta). Jos ei ole talvikelejä, niin mahdollisuuksien mukaan sisähalliin luistelemaan yms. Jos ulkoilu ei nappaa, niin perheen tai kavereiden kanssa yhteisiä illanviettoja tms.
Joo, ja en ole näin positiivinen aina ;)
T: 2
se on vaikeata kestää. Pimeätä, kylmää.. Viime vuonna olin lomalla lämpimässä, mutta paluu suomeen oli kyllä shokki. En tiedä mikä auttais. Kynttilöitä ja sillee, mutta aamut on niin pimeitä ja kurjia.
Minä ennen vastustin ajatusta kaamosmasennuksesta. Viime vuosina se on ehkä vähän vaikuttanut, mutta lievä masennus muutenkin diagnoosina ja unettomuus lisääntyy tiettyinä aikoina.
Mutta vinkkinä paljon kynttilöitä, ajatukset positiiviseksi, kunkin vuodenajan parhaiden piirteiden ajattelu jne.
Olen myös asunut ulkomailla,joten muistakaa, ettei kaikkialla ole näin valoisia kesiä, vaikkei ehkä näin pimeitä talviakaan.
Olen myöskin sitä mieltä, että jos haluaa jatkuvaan kuumuuteen (joka ei tarkoita jatkuvaa valoisuuttat), niin ei täällä pohjoisessa ole pakko olla. Se on jokaisen oma valinta, vaikka sen valinnan eteen on joskus tehtävä enemmän töitä kuin valitettava kaamoksesta ja säästä.