Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä toivot oman tyttäresi tekevän lapsia?

Vierailija
30.07.2010 |

Mikä olisi hänelle hyvä ikä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan on saanut oman elämänsä järjestykseen, on onnellinen miehen/naisen kanssa ja taloudellinen tilanne ok. Ei kuitenkaan alle 20v mielellään.

Vierailija
2/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus n. 28v:nä tai sen jälkeen. On aika lapsellisen sorttinen ja en usko, että esim. 20-vuotiaana olisi äitiyteen valmis. En ollut minäkään, olin ihan kakara vielä tuolloin. Ja toivon, että parisuhde olisi tuolloin vakiintunut, eli lapsi tehdään suunnitellusti.

Alitajuisesti kuitenkin huomaan itse jo haaveilevani satunnaisesti pieniä hetkiä lapsenlapsen syntymästä, kun en itse enää saa lapsia. Ja olen miettinyt (jälkikäteen omaksi kauhukseni), josko tuo menisi jotain amiskoulua käymään, niin saisin sellaisen lapsenlapsen todennäköisemmin aikaisemmin. Mutta sitten survon moisen ajatuksen äkkiä sinne mistä tulikin ja ajattelen, että ensin hänen elämänsä sopivaan kuntoon, parisuhde vakiintunut, koulutus hyvä, asunto sopiva jne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän aikaa edes.

Sanoisin että noin 25-vuotiaana aikaisintaan.

Vierailija
4/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse "jo" 31v kun hän syntyi ja kun kuntoni huononee koko ajan sairauteni takia, olisi tietenkin mukava nähdä lapsenlapsia vielä kun pystyn liikkumaan edes jonkin verran.

Mutta pääasia että tytär on itse äidiksituloikäänsä tyytyväinen:-)

Vierailija
5/28 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä parisuhde.

Vierailija
6/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta kenenkään ei pitäisi tehdä lapsia alle 20-vuotiaana.

Vierailija
7/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta ehtii opiskella, hankkia vähän kannuksia työelämässä (jottei ole tulenpalava kiire takaisin töihin vauvan saatuaan) ja jotta ehtii kunnolla elää omaa vapaata aikaa. Tällöin todennäköisimmin nauttisi äitiydestä eniten.

Vierailija
8/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vauvoista

Vierailija
9/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin tyttäreni saavan lapsia vakaassa parisuhteessa silloin kun elämä on muutenkin hyvässä kunnossa. Ehkä n. 25-45 -vuotiaana. Tuo 25:kin kuulostaa varsin nuorelta. Ainakaan alle 20-vuotiaana en minä toivoisi hänen lapsia saavan.

Vierailija
10/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellyttäen että on saanut itselleen ammatin ja työpaikan

Vierailija
11/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän on siihen valmis. Itse olin valmis 27-vuotiaana, hyvä ystäväni oli 22-v ja me molemmat ollaan pärjätty hyvin.

Vierailija
12/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan olisi itse tyytyväinen tilanteeseensa.

Vierailija
13/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäreni täyttää tänä vuonna vasta 3. Sen toivon että ammatin hankkisi ainakin, ja olisi elänyt parisuhteessa edes vuoden. 25-vuoden jälkeen varmaan olisi jo ihan ok. Ei aiemmin jos on äitiinsä tullut ;)

Vierailija
14/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen voi lapsia tehdä. Ja miehen on oltava aikuistunut, eikä mikään baareissa hengaileva pikkupoika, jolle kaverit on tärkeämpiä kuin perhe. Toivoisin myös, että tytär saisi ensin elää vapaata elämää myös täysi-ikäisenä.

Toivottavasti ei ainakaan ennen kuin on 23-25 -vuotias. Itse sain esikoisen 28-vuotiaana, toisen 33-vuotiaana.

Vierailija
15/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30v.

Vierailija
16/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 33 saadessani esikoisen ja 40 saadessani viimeisen. Kymmenen vuotta aiemmin voisi olla kiva. Nyt kaikilla kavereilla ja sisaruksilla lapset menee jo opiskelemaan ja armeijaan, me eletään yksinäisinä susina pikkulapsiperheen elämää.

Vierailija
17/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liki 30- vuotiaana?

Monenko vanhoja vastaajat itse on?

Jos 18- vuotias osaa hoitaa elämäänsä niin mitä erityistä kypsyyttä tarttee odottaa 10 vuotta?

Vierailija
18/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivon että osaisin kasvattaa tyttäreni järkeväksi ja vastuulliseksi ihmiseksi joka olisi valmis äitiyteen jo nuorena. Itse löysin mieheni 16-vuotiaana ja tyttäreni syntyi ollessani 18. Suunnitellusti. Mieheni on vanhempi.

Tyttö on vasta 2, joten vielä ei oikein voi sanoa kuinka järkevä tyttö siitä tulee, mutta samat neuvot aion antaa kun äitini, älä edes katsele oman ikäisiäsi poikia, miehen on oltava huomattavasti vanhempi. Lähtiessäni kotoa 15v äitini sanoi että etsi 10v vanhempi mies. Kai hän tiesi että olin ehkä henkisesti hieman vanhempi kuin 15...

Mutta kaikki eivät ole valmiita äidiksi 17-vuotiaina. Jotkut haluavat ryypätä ja rellestää. Toivon kuitenkin että oma lapseni tulee äitiinsä eikä ryyppääminen kiinnosta. Näin ollen toivon hänen tekevän lapsensa 18-25 vuotiaana. Aina kun ei sitä sopivaa miestäkään satu eteen ihan heti. Mutta toivon että lapseni olisi tehnyt lapsensa jo 30v mennessä.

Jos minulle joskus tulee poika niin toivon yhtälailla että hänestä tulee järkevä, mutta toivon että hän on ennen lasta käynyt ammattikoulun (toivon etteivät lapseni haksahda johonkin lukioon...) ja armeijan, jotta pystyy elättää perheensä. Toivon että poikani tulisi isäänsä. Pojan hyvä lasten saanti-ikä on siksi ehkä 25->. Tosin mieheni oli 23v, ja hän on kyllä silti elättänyt meitä paremmin kun hyvin.

Mutta kuten sanottua, kaikki nämä asiat riippuvat niin paljon ihmisestä, ja todella toivon että onnistumme kasvattamaan lapsistamme yhtä fiksuja tässä asiassa kun itse olemme. Yhtä kypsiä. Mutta aika näyttää.

Vierailija
19/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liki 30- vuotiaana? Monenko vanhoja vastaajat itse on? Jos 18- vuotias osaa hoitaa elämäänsä niin mitä erityistä kypsyyttä tarttee odottaa 10 vuotta?

Katsos kun 18-vuotiaan ei ole vielä mitenkään mahdollista hoitaa elämäänsä kypsästi.:P

Itse vastaisin alkuperäiseen kysymykseen, että 18-30-vuotiaana.

Vierailija
20/28 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi aiemmista vastasi, toivottavasti osaa olla fiksu eikä tee niitä lapsia ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi