Miksi hiukset pitäisi leikata??
Mun tyttären hiuksia ei ole koskaan leikattu. Nykyisin tuntuu, että kaikkien eka kysymys lapselle on: milloinkas aiot leikata nuo hiukset?
Siis miksi ihmeessä ne hiukset pitäisi leikata??
Kommentit (8)
ehei. Hiukset on useimmiten kiinni ja niin siististi kuin nyt 6-vuotiaalla pysyy. Ei ole ohut hiuslaatu ja hyvässä kunnossa ovat. Tuntuu vaan että se on ihmisille kuin tapa, kysyä että milloin ne leikataan ja seuraavassa lauseessa ihastella että onpa mahtavat hiukset.
Jos minä näen pitkähiuksisen ihmisen, niin ei mulle kyllä tule ekana mieleen, että pitäisi olla niitä poisleikkaamassa.
ap
No niin, siinä tapauksessa onpas varsin hyvä kysymys!! Pöh, antaisivat toisen pitää pitkät hiuksensa! Jos se on sit vaan joku tapakysymys??
En mäkään ole kavereitten ponnareita pois leikkaamassa joka käänteessa ;D
kun ne hapsuuntuu. Eli tasoitellaan. (Viime kerralla kyllä meni epätasaisesti, kun äiti on vähän kokematon parturi.) Mutta muuten on pitkät hiukset, eikä niitä pois leikata. Siistitään ja tasoitetaan latvoja tarvittaessa.
Leikkasin sen takia että oli helpompi löytää täitä ja että pullo täishampoota piisasi varmasti meille molemmille
Mulla on olleet pitkät hiukset melkein aina ja kyllä ne kaipaavat leikkaamista. Nyt ovat olleet kohta puoli vuotta leikkaamatta ja ovat ihan oikeasti kamalat latvasta vaikka hiukseni ovatkin hyväkuntoiset.
omia hiuksiani (pitkät) viimeksi syyskuussa 2009 ja latvat ovat edelleen hyvässä kunnossa. Saan kovasti kehuja hyväkuntoisista hiuksistani. Pojallani on siistitty, olkapäille yltävä pitkä paksu tukka, toiset kehuvat kovasti, toiset kauhistelevat miten pojalla kehtaan pitää pitkää tukkaa. Poika ei halua leikata enkä minäkään :)
ja latvoja leikkautan, kun alkavat hapsottaa. Mulla tosin on hiuksissa edelleen väriä, jota kasvatan vähitellen pois. Tytön hiukset ovat aivan eri kunnossa kuin omani. Ei ole haarahiuksia, mutta eipä niitä hiuksia ole koskaan millään käsiteltykään. Hauska nähdä sitten kun saan itseltäni värihiukset pois, vaikuttaako latvojen kuntoon.
ap
lapsesi hiukset ovat mahdollisesti epäsiistit? Roikkuvat silmillä miten sattuu? Ovat ohuet suirut mitä ei ole kammattu herra ties koska viimeksi??
En siis tässä sano että näin on sinun kohdallasi, mutta useasti vaan pistää mulla ainakin silmään että sekä tyttöjen että poikien (jos siis pitkät hiukset ) hiukset rehottavat miten sattuu, ovat takussa, rasvaiset ja hyvin epäsiistin näköiset.
Omien lasteni hiuket ovat myös pitkät, mutta siististi kiinni, tai ainakin siististi kammattu (harvemmin tosin auki, on niin paksut että pitävät mielellään kiinni)