Illanistujaisiin tulee 6 aikuista, paljonko alkoholia ostan?
Kommentit (27)
tarjoatko boolia ja viiniä, olutta,siideriä?
5 annosta/pää olis mun tutuille ihan sopiva
hanaviini
kossupullo
siideriä 18pulloa
olutta 18 pulloa
varalle tequilaa yms.
vihcyä
Leijona-viinaa ostan, mäyräkoiran ja 10 siideriä lisäksi varmaan litran Sangriaa.
3 laatikollista kaljaa, 1 laatikko lonkeroo ja 1 laatikko siideriä, sekä ruoan kanssa viiniä ja sit pari-kolme pulloa kossua ja lantrinkia.
että ketjuun tulee aianakin yksi "ei yhtään" -vastaus.
Parempi ostaa varuiksi jemmaankin jotain (jos loppuisi kesken, mutta jos ei, niin säilyyhän se:)). Itse ainakin, jos tietäisin illanviettoon kuuluvan myös alkoholia, olettaisin, että sitä on tarpeeksi (ei siis perseiksi asti, vaan siten, että ei mitään 2-3/pää). Ja mietoja niille, jotka eivät juo väkeviä ja päinvastoin.
hauskaa voi pitää ilman viinaakin.
pitäis olla niin paljon, että vaikka kaikki haluaisivat juoda vain yhtä laatua, se riittäisi. Eli viinipullo punaista sekä valkoista yksi per nokka. Olutta pari lavaa, samoin siideriä. Ainakin. Kuoharia olis hyvä olla kans jokunen pullo ja boolia paljon.
Ja joo, mäkin osasin odottaa näitä alkottomia vastauksia, tuleehan niitä aina. Mun mielestä hyvään emännöintiin kuuluu ilmaista etukäteen, jos aikuisten kesken vietettävissä illanistujaisissa ei ole mitään juhlajuomaa.
Ruoan kanssa riittänee tonkka valkoista ja tonkka punaista viiniä, lisäksi sitten olutta, siideriä, lonkeroa ehkä ja varalle yksi pullo väkevää ja blandis. Varmaan kotonakin on varastossa jotain, mitä voi hyödyntää: kuohuviiniä alkumaljaksi tai jälkkärin kanssa tms.?
siis oikeesti, juotteko noin paljon illan aikana?
Jos mun mies viettää työkavereittensa kanssa illanistujaisia, tarvitaan 6 olutta ja varoiksi pari pulloa koskekorvaa.
Jos mies viettää iltaa teinikaveriensa kanssa, tarvitaan kuudelle hengelle pari koria kaljaa ja pari erilaista pulloa jotain konjakkeja tai viskejä
Jos minä vietän kaverieni kanssa iltaa, tarvitaan 3 mielellään erilaista pulloa viiniä ja muutamaa sorttia vinkeää teetä. jos ystävien kanssa mukana on lapsia, samalla linjalla.
Jos illanistujaiset koostuvat appivanhemmista, riittää 6 hengelle 1 pullo viiniä, mutta sen on oltava aika kallista.
Olutta pari lavaa, samoin siideriä. Ainakin.
Eiköhän pari laatikkoa riitä.
Lavassa ja laatikossa on saman verran tavaraa, 24 tölkkiä.
ihmiset juo... Meillä oli juuri illanvietto missä aikuisia ja myöskin kyllä lapsia. Tarjolla oli 12 olutta ja kaksi pulloa viiniä. Oluita jäi 6 ja toinen viinipullo jäi myös. Ja aikuisia oli 8.
eikä av-palstamammoja niin itse olen pitänyt nyrkkisääntönä
1 pullo viinä / henkilö
5 pulloa mietoa juomaa (olutta tai siideriä) / henkilö
lisäksi alkudrinkki ja jälkiruokadrinkki kaikille
Vähintään tämän verran pitää olla jos bileet kestävät pitkään, esim. 15-24. Toki jos kyseessä pari tuntia niin ei sitten.
Eihän ne kaikki mene mutta ei se mitään. Kesken ei saa loppua. Ja riittävästi siksikin, että jos joku haluaa juoda pelkkää olutta niin sitä riittää sitten muidenkin "kiintiöstä".
ei mene huonoksi nopeasti. Ja ehkä jokusen oluen/siiderin jos tiedän jonkun niitä juovan. Ja paljon vichyä
ihmiset juo... Meillä oli juuri illanvietto missä aikuisia ja myöskin kyllä lapsia. Tarjolla oli 12 olutta ja kaksi pulloa viiniä. Oluita jäi 6 ja toinen viinipullo jäi myös. Ja aikuisia oli 8.
Jos kahdeksan aikuista, niin siinä on juotu 6 olutpulloa ja pullo viiniä. Eli kaikille yksi annos alkoholia ja sitten muutama sai toisenkin. Eli tarjositte saunajuomat?
Yleensä tuttunsa tuntee =tietää suunnilleen mitä ja paljonko juovat.
Kannattaa huomioida myös aika, istutaanko iltaa parisen tuntia ja jatketaan baariin, vai koko ilta (vai ehkä jo päivällä) eikä mihinkään lähdetä.
Jos ap:n tutut ovat sellaisia että juovat mitä vaan, eikä vain jotain tiettyä päärynäsiideriä tmv. niin juomista voisi rakentaa kokonaisuuden. Eli alkumalja (voi olla joku kesäisen pirteä drinkki) ruuan kanssa viiniä, kahvin kanssa avec esim. konjakkia tai vaikkapa Irish coffee.
Sitten tarjolle olutta/siideriä/viiniä/boolia/drinkkejä mitä haluattekin tarjota/tiedät vieraiden juovan, ja ehkä jotain pikkunaposteltavaa.
Monesti määrä korvaa laadun, eli jos haluaa panostaa juomapuoleen niin voi ostaa esim. vähän erikoisempia oluita Koffin sijasta, mutta niitä yleensä juodaankin vähän eritavalla =ei kulauteta vaan kurkusta alas vaan "maistellaan" vähän enemmän.
menee varmaan 1 koskenkorva per lärvi