Kokoapuja ensi talveksi . 3v poikien vanhemmat !
Meidän poika oli 3v -neuvolassa (nyt tasan 3v) 94cm pitkä. Olen miettinyt että jos kohdille sattuu niin ostan ensi talveksi pojalle puvun valmiiksi, mutta minkähän kokoisen. Mitä kokoa teidän suunnalleen samankokoiset lapset ovat käyttäneet ?
Olen miettinyt joko 98 tai 104 cm:n pukua, mutta onko tuo 104 liian iso ?
Ja miksi olen jo nyt liikkeellä niin metsästän sopuhintaista pukua huutiksesta yms. sillä vaatetettavana on 6 lapsukaista :o)
Kommentit (6)
Hän oli 3v neuvolassa vähän reilu 90cm pitkä ja koko viime talvi mentiin 92cm haalarilla. Haalareiden koot vaihtelee tosi paljon, mutta minä ostaisin 98cm. 104cm on varmaan vielä liian iso. Vaikea kyllä neuvoa, kun ei tiedä, mitä vauhtia poikasi kasvaa ja minkälaisen haalarin aiot ostaa.
Nämä hyväksi havaitut. Viime talven mahtui 92 cm:n Lassie päälle koko talven.
Epäilen tässä itse että joudun ottamaan alketalveksi 98 cm:n ja lopputalveksi 104cm:n puvun.
Käytti talven ajan 98cm Lassien pukua. Oli reilu ja luulen, että menee vielä tänä talvenakin (ainakin alkuun).
Mä sanoisin, että on aika epätodennäköistä, että lapsesi pärjää yhdellä haalarilla koko talvea muutenkaan, joten osta suosiolla kaksi, toinen kokoa 98 ja toinen 104. Tuossa iässä on ikävä, jos haalari on kauhean suuri. Aloittakaa koolla 98 nyt ja sitten tammialesta vaikka ostat kokoa 104 ja pahimmat pakkasethan on vuodessa helmikuussa, joten teillä on silloin helmikuussa sitten paksu, pesemätön ja siten lämmin haalari lapselle.
Mittasuhteetkin vaikuttaa kovin haalarin kokoon. Mun esikoinen on tosi pitkäselkäinen ja niinpä haalarit piti olla aina tosi isoa kokoa, kun taas kaksiosaiset sai olla kokoa pienempää.
neuvolassa ei olla käyty, joten pituudesta ei tietoa. Meillä oli jo viime talvena 92cm ja 98cm (lassie) käytössä.
Täksi talveksi on Reimatec 98cm kirppikselta hankittu ja alennusmyynneistä Jonathanin 104cm.
Pojalla on aika pitkät kädet. Eli vaikka lahkeessa pituus riittää, niin hihat jäävät helposti lyhyeksi.
Eli riippuu ihan puvun koosta että kumpi kannattaa ostaa.