Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on ihan pakko kysyä, että mikä teidän

Vierailija
29.07.2010 |

hesalaisten mielestä on maalainen? Eli onko kaikki kaupunginne ulkopuolella asuvat maalaisia vai kuinka te sen ajattelette?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nurmijärvi ja klaukkala

Vierailija
22/34 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai joka asuu niin kaukana taajamista että ns. minnekään ei pääse ilman kymmenten kilometrien automatkaa.

Leikillämme saatame Vantaalle rivariin muuttaneen kaverin kanssa puhua hänen tuoreesta "maalaisuudestaan" ja myös oman tuoreen pakilalaisuuteni "maalaisuudesta", mutta oikeasti en kyllä pidä meitä kumpaakaan maalaisena.

Tunnen myös ihmisiä jotka ovat ylpeitä "maalaisuudestaan" siitä huolimatta että ovat asuneet Helsingissä kymmenen vuotta. Heitäkään en pidä oikeasti maalaisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nurmijärvi ja klaukkala

Vierailija
24/34 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en mä nyt sentään maalaisiksi kutsu esim. turkulaisia tai tamperelaisia. Kyllä niiltäkin saattaa joku "hesa" lipsahtaa vaikka ovatkin kaupunkilaisia.

Minun mielestäni maalainen on se, joka sanoo hesalainen ;-) En tunne yhtäkään syntyperäistä helsinkiläistä, joka kutsuu itseään hesalaiseksi tai Helsinkiä Hesaksi.

Vierailija
25/34 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisesi ovat syntyperäisiä juntteja! Eivät stadilaisia. Se että ovat asuneet Helsingissä 50v ei vielä tee heistä stadilaisia. Siksi kutsuvatkin itseään hesalaisiksi ;-D

Juntteja mitä juntteja.

T. 6. polven stadilainen ja 50-luvulla syntynyt

Enoni perhe, vanhemmat vanhuusiässä ja serkut 60-luvulla syntyneitä: kaikki puhuvat Hesasta. Perhe on asunut Helsingissä (Maunula viimeiset 40-50 vuotta, aina kehä I sisällä) 50-luvulta.

Vierailija
26/34 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin olen mielestäni maalainen, vaikka asun kaupungissa eikä ihan naapurissa ole maalaistaloja, traktoreita tai heinäpeltoja.

Nimim. kemijärveläinen

Vierailija
27/34 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 6. polven stadilainen ja 50-luvulla syntynyt

On sitten tullut puhdasta stadilaista linjaa Isältä pojalle?

Vierailija
28/34 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KASILLE 8. Oletettavasti myös juntit osaavat kuitenkin lukea ja myös numerot!Eli ei tarvitse noita numeroita sen kummemmin korostaa!

Vierailija
29/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutua ja maalaisia ovat taajamien ulkopuolella asuvat. Muuten, meillä Espoossa on maanviljelijöitä ja karjatilallisiakin jonkin verran, mutta he eivät mielestäni ole maalaisia, vaikka Kehä III:n ulkopuolella asuvatkin. Iso osa Espoota muuten on sen ulkopuolella :)

Vierailija
30/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään syntyperäistä helsinkiläistä, joka kutsuu itseään hesalaiseksi tai Helsinkiä Hesaksi. :-D

Ja sivuhuomautuksena, että minusta on se ja sama, kuka asuu maalla, lähiössä tms

ja aina puhuu Hesasta ja hesalaisista

Vierailija
31/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla yksioikoista vastausta/määritelmää tohon ap:n kysymykseen. Toiset haluu tahalleen provosoitua tästä puheenaiheesta ja vetää tiukkoja maantieteellisiä rajoja. Osa Helsingin kantakaupunkilaisista on sitä mieltä, että Pitkänsillan toisella puolella asuvat ovat maalaisia. Ja Pitkäsilta sijaitsee n. 1 km:n päässä Hgin rautatieasemasta, joka taas sijaitsee Hgin ns. kaupallisessa keskustassa...

Mun mielestä maalaisuus jotenki näkyy ja kuuluu ihmisen puheissa ja elämänasenteessa. Eikä se oo välttämättä ollenkaan negatiivinen juttu.

Sen voin kyllä mäkin syntyperäisenä helsinkiläisenä sanoa, että en oo koskaan kuullu kenenkään täällä syntyneen käyttävän sanaa Hesa/hesalainen. Mutta jos joku sitä käyttää, se kertoo mulle ainoastaan, että ko. henkilö on jostain muualta kotoisin, ei sitä, että olisi maalainen.

Vierailija
32/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä jos lähtee ajamaan, parinkymmenen minsan päästä on keskellä peltoa. Kerrankin lähdettiin kotiin kaverin luota Vantaalta ja eksyttiin noin kaksi minuuttia ajettuamme jollekin peltoaukealle eikä meinattu löytää ulos siitä sokkelosta.

Vierailija
33/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntyperäinen Helsinkiläinen ja viettänyt koko lapsuuden ja nuoruuden Töölössä ja olen käyttänyt ja käytänkin sanaa Hesa mut saatan sanoa myös Stadi.Mitä ihmeen väliä oikeesti mitä sanoo????Suomessa on muitakin kaupunkeja kuin helsinki niin tietenkään kaikki muut eivät ole maalaisia.Helsinkiläisenä voin sanoa ettei tässä oo mitään sen kummempaa glamouria kuin muissakaan paikoissa.Ja miks oliskaan,jos sais tarpeeks hyvän työpaikan jostain muualta muuttasin heti pois.Siis jonnekin paljon kauemmas,en siis uudenmaanlääniin.=)

Vierailija
34/34 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni kasvoilla kun laskeuduimme Helsinkiin ensimmaista kertaa yhdessa. Kiitoradan vieressa laidunsi lehmia!

Meinasi kaantya heti takaisin sivistyksen pariin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän