Tähän loppui kaasona oleminen
Entinen paras kaveri menee naimisiin syyskuun alussa. Olen ollut mukana järjestämässä häitä lähes vuoden, mutta nyt se on loppu.
Hääpari rakentaa taloa, heillä on 2 pientä lasta ja tietysti kova kiire. Minun lapseni ovat jo isoja, kuopus menee eskariin, joten minulla on enemmän aikaa. Eilen lapset pyysivät kanssaan uimaan, kun "et ole koskaan kotona" ja tajusin, että ovat ihan oikeassa. Olen koko ajan etsimässä, suunnitelemassa, varaamassa ja vaihtamassa häärekvisiittaa. Olen makutuomarina ja juoksupoikana. Lisäksi morsian soitti lähes koko kesän töiden loppumisen aikaan, että joutaisinko kotimatkalla käymään rautakaupassa hakemassa milloin mitäkin sinne varaamaansa, niin "se olisi sitten aamulla raksalla".
Ja minä tyhmähän hain ja ajoin ja vein, kunnes huomasin, että minua käytetään hyväksi. Heillä on 2 autoa, he ovat lomalla ja voivat käydä päivällä uimassa (ja rautakaupassa), minä olen töissä vielä 2 vko ennen kuin loma alkaa.
Tänään lähdin töistä hyvissä ajoin, menimme lasten kanssa rannalle ja kun kaveri soitti ja pyysi käymään kotimatkalla rautakaupassa sanoin, että en ehdi. Nyt heillä kuulemma keittiö ei valmistu ajallaan, kun minä leikin primadonnaa ja äksyilen.
Ihan kiva, nyt on aikaa lapsille.
Kommentit (9)
ja rajata toisen loputonta pyyntötulva...
En tiennytkaan etta raksahommat kuuluvat kaason tehtaviin.
Eikö sun pitänyt järjestää häitä? Kannattaisi sopia heti aluksi mitä morsian sinulta toivoo: juttuseuraa viimeiselle illalle vai vai oikeasti seremoniamestarina oloa. Käytännöt ovat kirjavia.
eihän se nyt kaason hommiin edes kuulu hakea talo raksalle tavaraa! Ja tuskin se talon keittiökään niihin häihin vaikuttaa :)
Keittiö ei sitten valmistu ajallaan ja sillä sipuli. Ei kai ole tarkoitus, että kaasoa juoksutetaan vuosi? Eikös kaason tehtävä ole auttaa niissä häissä ja ehkä olla jonkin verran tukena järjestelyissä. Ainakaan raksakuskina toimiminen ei ole kaason varsinainen toimenkuva.
että edes nyt heräsit elämään... Sissus sentään, miten teitä joitain ihmisiä vedätetään?
Anyway, tuollainen molemminpuoleinen urpåilu ei silti minun mielestä sulje kaasoilua pois, mutta ihan kuten haluat, niin teet, ei tuossa aiemmassakaan järkeä ollut, teillä kummallakaan.
Entinen paras kaveri menee naimisiin syyskuun alussa. Olen ollut mukana järjestämässä häitä lähes vuoden, mutta nyt se on loppu.
Hääpari rakentaa taloa, heillä on 2 pientä lasta ja tietysti kova kiire. Minun lapseni ovat jo isoja, kuopus menee eskariin, joten minulla on enemmän aikaa. Eilen lapset pyysivät kanssaan uimaan, kun "et ole koskaan kotona" ja tajusin, että ovat ihan oikeassa. Olen koko ajan etsimässä, suunnitelemassa, varaamassa ja vaihtamassa häärekvisiittaa. Olen makutuomarina ja juoksupoikana. Lisäksi morsian soitti lähes koko kesän töiden loppumisen aikaan, että joutaisinko kotimatkalla käymään rautakaupassa hakemassa milloin mitäkin sinne varaamaansa, niin "se olisi sitten aamulla raksalla".
Ja minä tyhmähän hain ja ajoin ja vein, kunnes huomasin, että minua käytetään hyväksi. Heillä on 2 autoa, he ovat lomalla ja voivat käydä päivällä uimassa (ja rautakaupassa), minä olen töissä vielä 2 vko ennen kuin loma alkaa.
Tänään lähdin töistä hyvissä ajoin, menimme lasten kanssa rannalle ja kun kaveri soitti ja pyysi käymään kotimatkalla rautakaupassa sanoin, että en ehdi. Nyt heillä kuulemma keittiö ei valmistu ajallaan, kun minä leikin primadonnaa ja äksyilen.
Ihan kiva, nyt on aikaa lapsille.
onhan kiva kaveri sulla! Hyvä kun menet omien lastesi kanssa.Tehkööt häänsä ja talonsa miten tykkäävät.
että edes nyt heräsit elämään... Sissus sentään, miten teitä joitain ihmisiä vedätetään? Anyway, tuollainen molemminpuoleinen urpåilu ei silti minun mielestä sulje kaasoilua pois, mutta ihan kuten haluat, niin teet, ei tuossa aiemmassakaan järkeä ollut, teillä kummallakaan.
Olihan se tyhmää, nyt kun sen kirjoitti, mutta jotenkin sitä ajatteli, että rakentaminen ja pienet lapset ja häät, eikä se oikeastaan nyt niin iso juttu ole kotimatkalla rautakaupassa käydä jne. Mutta kun tajusi, että minua hyppyytettiin ihan oikeasti vaikka mihin ystävyteen vedoten.
Minua surettaa se ystävän menettäminen, vaikka menetin hänet nähtävästi jo aikaa sitten siinä vaiheessa kun ryhdyin auttamaan kaikessa, mitä pyydettiin. Jossain vaiheessa meni sekaisin se, mikä meno on häiden vuoksi ja mikä siksi, että minua on niin kätevä pyytää tekemään kaikenlaista.
joiden eteen pitää monen ihmisen uhrata niin älyttömästi. Häissä pitäisi olla tärkeintä se kahden ihmisen välinen rakkaus, eikä kenenkään pitäisi uupua sen juhlistamisen takia.
Kerro morsiamelle rehellisesti miltä susta tuntuu. Kohta häät vissiin ovat, ja sitten voitkin rauhoittua viimeistään. Sitä ennenkin koita vähentää taakkaasi.