Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni ei-lestadiolainen äiti on uupunut ja masentunut jne

Vierailija
28.07.2010 |

Vaikka heillähän on kaikki asiat hyvin? Ehkäisy käytössä ja elämä mallillaan. Tätä palstaa kun lukee niin voisi luulla elämisen mielekkyyden olevan täysin ehkäisyasioista kiinni.

Miksen saa olla onnellinen monen pienen lapsen lestadiolaisäitinä? Olen oikein tyytyväinen elämääni. On ihana aviomies ja ihanat lapset. Sisaruksia on itselläni paljon. Moni on samassa elämän tilanteessa. He ovat minulle hyvä turvaverkko. Samoin lukuisat ystävät.

On toki perheitä jotka ovat ihan äärirajoilla, mutta suurin osa on tyytyväisiä elämäänsä. Onnellisia isoista perheestä ja sen tuomista monista positiivisista asioista. Tuntee kuuluvansa "johonkin". On paljon samoin ajattelvia ystäviä. Ei tarvitse miettiä missä murrosikäiset lapseni luuraavat, käyttävätkö alkoholia ja kokeilevatko huumeita.

Koska televisiota ei ole, aikaa on paöjon perheen yhdessäololle. Teemme retkiä, pelaamme yhdessä, mitä milloinkin.

Alkoholia kun perheessä ei käytetä niin sen tuomia ongelmia perheessämme ei ole.

Olen iloinnut jokaisen lapsen syntymästä. Koen olevani etuoikeutettu kun olen aina uudestaan ja uudestaan saanut kokea raskauden ja ihastella pientä vastasyntynyttä vauvaa. Samoin kaikki isommat sisaruksetkin ovat ollet iloisesta uudesta vauvasta. Kyselevät jopa millon tulee seuraava vauva! Saavat tuntea itsensä tärkeäksi kun ovat apuna vauvan hoidossa.

Koska olen kotiäitinä, aikaa jää isommillekin lapsille. Ihan varmasti aikaa jää enemmän kullenkin lapselle, kuin jos olisin pitkät päivät töissä ja lapsia vain 2-3.

Kaikilla ei ole näin, mutta miksi aina unohdetaan ne uskon mukanaan tuomat positiiviset asiat? En vaihtaisi osaani millään. Vaikka kuinka toiset mesoavat että tämä on ihan ihmisoikeuksien vastaista! Koen olevani etuoikeutettu. Aina olen haaveillut isosta perheestä. Ja moni muukin. Tähän on totuttu, että melkin kaikilla on isot perheet.

Lapsillani on kavereita sisaruksista. Ei tarvitse aina lähteä kavereita hakemaan muualta. pelaavat ja leikkivät paljon yhdessä.

Tässä yksi mielipide muiden joukkoon.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin negatiivinen kuin vaan voi olla, ilmeisen provomielessä sitten sinunkin aloituksesi...

Vierailija
2/5 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa mieltä minulle aiheuttaa se muiden hämmästely, kummastelu ja säälittely tämän ison perheen vuoksi. Saa siitäkin onnitella vaikka syntyy se kahdeksas tai yhdeksäs lapsi tai jopa kolmastoista. Tälläiset asioista täysin tietämättömien typerät kommentit ja luulot.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä varmasti jotkut lestadiolaisäidit masentuu siitä lasten määrästä, kaipa niissä on vähän enemmän hoitamista kuin yhdessä tai kahdessa lapsessa. Kuitenkin masennus on sairaus, joka ei johdu pelkästään liian monesta lapsesta, jos et sitä tiennyt, joten se voi olla ihan lapsettomillakin. Mutta lienet samaa mieltä, että jos sairastuu masennukseen, on siitä helpompi toipua, jos ei tarvitse huoltaa samanaikaisesti 10 lasta ja synnyttää joka vuosi uusia, vaan voi pistää ne 2 lastaan esim. päiväkotiin tai muualle hoitoon, jotta voi itse levätä ja toipua.

Vierailija
4/5 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoituksen lestadiolaisistakin.

Ja anteeksi, tarkoitus ei ollut loukata. Pitkästä aikaa täällä kävin lueskelemassa ja ärsyynnyin todella monista lestadiolaisuusaiheisista kirjoituksista.

Miksi tällä palstalla on otettu lestadiolaiset silmätikuiksi? Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisia ihmisiä ne ovat jotka täällä tätä kirjoittelua päivästä toiseen jatkavat. Onko kyse vaan siitä ettei muuta tekemistä ole, vai onko näillä jotain hampaankolossa lestadiolaisia kohtaan. Ihmetellä täytyy. ap

Vierailija
5/5 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole lestadiolaisia, silti meillä on yhdeksän lasta ja kymmenes tulossa. Lapsiluvun takia en ole masentunut, mutta elämän tuomien muiden käänteiden takia olen käynyt läpi masennuksen kahdesti.

Eiköhän täällä ole muitakin otettu ns. silmätikuksi, esim. teiniäidit, suurperheet jne.

ja kirjoituksen lestadiolaisistakin.

Ja anteeksi, tarkoitus ei ollut loukata. Pitkästä aikaa täällä kävin lueskelemassa ja ärsyynnyin todella monista lestadiolaisuusaiheisista kirjoituksista.

Miksi tällä palstalla on otettu lestadiolaiset silmätikuiksi? Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisia ihmisiä ne ovat jotka täällä tätä kirjoittelua päivästä toiseen jatkavat. Onko kyse vaan siitä ettei muuta tekemistä ole, vai onko näillä jotain hampaankolossa lestadiolaisia kohtaan. Ihmetellä täytyy. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä