"No koskas vauva syntyy?", kysyi sukulaistäti
Hitostako mä tiedän. Älytön kysymys. Jos laskettu aika on 1.10. niin ehkä vauva syntyy syyskuussa tai ehkä lokakuussa... Tai voihan se syntyä elokuussakin.
Kommentit (22)
multa kysyi läheisen grillin pitäjä samaa,mutta hiukan eri lopputuloksella..Mä olen lihonut niin paljon vuoden aikana,että luullaan jo raskaaksi.
on ihan hyvä vastaus aina, jos l.a. on ennen Lucianpäivää ;)
samalla tavalla kakkosestani; tokaisin hänelle (vauva yliaikainen 16 pv), kait sä sen tiedät, se syntyy sitten kun sen pää tulee vatsasta ulos! Eipä kysellyt enää...
Sama juttu kun ollaan ihan viimeisillään raskaana ja kyselyt on luokkaa "noi etkö vieläkään oo synnyttänyt?". Näitä kyselyitä alkoi minulle sadella kolme viikkoa ennen laskettua aikaa ja jatkui ihan vauvan syntymään asti, joka meni 10 päivää yli. Totesin aina vain, että "no, miltä näyttää?"
sitä sitten pitäisi mihinkin asiaan sanoa, jos ei halua loukata hormonihuuruisia odottajia?? Tuskinpa tuokaan kysyjä vaati tarkkaa päivämäärää vauvasi syntymästä, jotta voisi sitten siepata sen, kunhan halusi osoittaa huomiota..arggh. Sanot vaan suurinpiirtein sen kuukauden, milloin laskettu aika on, pitää kaikki olla niin vaikeeta.
kuuluu ihan samaan sarjaan, kuin jos miehenne on kadottanut salkkunsa, ja tulee se sitten kädessä keittiöön, te kommentoitte "ai sä löysit sen?". Miehen pitäisi tietysti ruveta vittuilemaan, että "no miltäs näyttää nuija?? Ei kun mä etin sitä vielä, vitun tyhmä huora!!"
multa kysellään samaa ja oon vaan läski
Kerron nyt, kun se ei tunnu olevan selvää, että kysymyksellä pyritään saamaan selville laskettu aika.
Kunpa musta ei koskaan tulisi niin huomionhakuista ja tuulellakäypää odottajaa kuin suunnilleen kaikki täällä.
Ja vastauksesta voi sitten itse laskea tulevan synnytysajankohdan. :-)
koska muuten malttamattomat sukulaiset soittelevat jatkuvasti tehden tikusta asiaa kun laskettu aika lähestyy. "Joko? No eikö nyt mitään tuntemuksia? Olethan kuullut että siivous, sauna ja seksi auttavat?"....
Vastaa vain utelijoille että laskettu aika on (päivämäärä, rv43+0) ja että ei sitä voi varmaksi tietää minä päivänä vauva päättää syntyä.
että teille sukulaisten välittäminen ja kiinnostuneisuus on rasittavaa ja ärsyttävää. Sitten, kun yrittää olla häiritsemättä, joku raskausraivotar vääntää itkua, kun "ketään ei kiinnosta minä, minä, minä ja mun vauva". Eihän teidän kanssa voi löytää mitään tasapainoa.
Jatkuvat kyselyt keskosen kotiutumisesta. Ihan päivittäin kysyttiin koska vauva pääsee kotiin. No kun en tiedä, riippuu niin monesta asiasta. Vauva siis syntyi rv 29. kesäkuussa. Lopulta aloin vastaamaan että jospa tuo jouluksi kotiutuis.
Ja kaikista hulluinta oli, kun itse pääsin viiden päivän päästä kotiin niin kysyttiin että eikö vauva vielä päässyt. Joo ei se paino vähän pääle kilon eikä osaa vielä syödäkään itse.
Toki kiinnostunut saa oll ja ymmärrän sen, mutta kun näihin kysymyksiin vastaa päivittäin monta kertaa se alkaa kyllästyttämään.
saa kuulla olevansa tunteeton, koska ei ole kiinnostunut vauvan syntymästä...
saa kuulla olevansa tunteeton, koska ei ole kiinnostunut vauvan syntymästä...
tiedustellaan joko on syntynyt, onko merkkejä synnytyksestä? Ei minua haittaa. Mukava vain kun ovat kiinnostuneita ja välittävät.
Kerron nyt, kun se ei tunnu olevan selvää, että kysymyksellä pyritään saamaan selville laskettu aika.
Kunpa musta ei koskaan tulisi niin huomionhakuista ja tuulellakäypää odottajaa kuin suunnilleen kaikki täällä.
En edes kirjoittanut loukkaantuneeni kysymyksestä.
Ajattelin vain kirjoittaa sen tänne, koska kysymyksenasettelu on oikeasti aivan älytön.
ap
Itse ainakin vastaan ihan asiallisesti, että eiköhän se aikanaan tule, ainakin jouluun mennessä. Tai jos tietäisin tarkan lasketun ajan niin sanoisin sen. :D
Miksi jotkut ärsyyntyy tuollaisesta? Musta on ainakin kiva huomata, että ihmisiä kiinnostaa. Ei ne muuten kyselisi.
En halunnut kertoa "tarkkaa" päivämäärää edes vanhemmilleni, koska siinä olisi sitten loppumetreillä koko ajan kyttäilty ja kyselty että joko joko. LA oli toukokuun alkupuolella ja sanoin kysyjille vain että "toukokuussa" tai "toukokuun loppuun mennessä pitäisi syntyä".
Vai etkö oikeasti ymmärtänyt, että kysyy laskettua aikaa?
tai kun joku soittaa aamulla; "nukutsä vielä?"