Sukulaiskansojen tukiyhdistys - tunnetko?
Meille tuli lappunen, että Sukulaiskansojen tukiyhdistys ry. tulee keräämään tarpeetonta tavaraa taloyhtiöstämme ja vie Viroon.
Koetin löytää tietoa yhdistyksestä, mutta netistä ei löydy mitään, ei edes puhelinnumeroa tai osoitetta. Kuulostaa erikoiselta, että tavaroita viedään Viroon; onhan tietysti Itä-Virossa Narvan seudulla köyhiäkin alueita, mutta ne taitavat olla lähinnä venäläisväestön valtaamia, ei siis mitään sukulaiskansoja.
Mielelläni luovun tarpeettomista rojuista, jos niitä joku oikeasti käyttää, mutta miten voin varmistua siitä, mitä tavaroille oikeasti tapahtuu? Entä jos vain valkkaavat parhaat päältä ja heittävät loput roskiin?
Tunteeko kukaan ko. yhdistystä?
Kommentit (25)
apua, sukulaiskansojen tuki vei meiltä ison kassllisen likapyykkiä, joka oli odottamassa matkalla pesutupaan. Naapuri kertoi, että tällainen lappu oli tullut. Tietääkö kukaan puhelinnumeroa tai muuta yhteystietoa joka toimisi, jotta saisin pyykkimme takaisin?
Löysin puhelinnumeron ja tarina sai onnellisen lopun. Pyykit palautetaan
Aina syksyisin yliopistoon ilmoittautuessa kysytään, josko haluaa tukea sukulaiskansatoimintaa ko. yhdistyksen kautta. Lienee siis ihan luotettava kuitenkin.
se mitä yliopistolla kysellään. Se on siis ylioppilaskunnan valiokunta, tämä on eri asia!
Ainoa mitä tiedän ko. yhdistyksestä on, että ainakin se on oikeasti rekisteröity (27.11.1997, näkyy yhdistysnetissä), mutta itsekin yritin etsiä siitä aikanaan tietoa, enkä löytänyt mitään.
Olen ajatellut, että kyseessä on varmaan joku suurinpiirtein yhden tai kahden vanhemmanpuoleisen ihmisen (kun ei ole nettisivuja) yhdistys, joka vie tavaraa jollekin tietylle seudulle, johon sillä on läheiset suhteet. Ihmiset ovat yksityisiä ihmisiä, jotka haluavat mahdollisimman suoraa toimintaa ilman välikäsiä. Heille olisi tosi rasittavaa käyttää resurssejaan tiedottamiseen tai vastata esim. klo 20 illalla pyyntöihin tulla hakemaan pari nyssäkkää Ullanlinnasta kun keruuta tehdään tehokkaasti kerran vuodessa kaupunginosittain (näin olen ollut huomaavinani). Tai sitten koko yhdistys on huijuuta :).
Ja jos joku valitsee minulle tarpeettomista tavaroista parhaat päältä ja myy ne kallilla, siitä vaan, kyllä hän kuitenkin joutuu jonkin verran vaivaa näkemään, ja minä taas pääsen "rojusta" tosi helposti eroon.
Ainoa mitä tiedän ko. yhdistyksestä on, että ainakin se on oikeasti rekisteröity (27.11.1997, näkyy yhdistysnetissä), mutta itsekin yritin etsiä siitä aikanaan tietoa, enkä löytänyt mitään.
Olen ajatellut, että kyseessä on varmaan joku suurinpiirtein yhden tai kahden vanhemmanpuoleisen ihmisen (kun ei ole nettisivuja) yhdistys, joka vie tavaraa jollekin tietylle seudulle, johon sillä on läheiset suhteet. Ihmiset ovat yksityisiä ihmisiä, jotka haluavat mahdollisimman suoraa toimintaa ilman välikäsiä. Heille olisi tosi rasittavaa käyttää resurssejaan tiedottamiseen tai vastata esim. klo 20 illalla pyyntöihin tulla hakemaan pari nyssäkkää Ullanlinnasta kun keruuta tehdään tehokkaasti kerran vuodessa kaupunginosittain (näin olen ollut huomaavinani). Tai sitten koko yhdistys on huijuuta :).
Ja jos joku valitsee minulle tarpeettomista tavaroista parhaat päältä ja myy ne kallilla, siitä vaan, kyllä hän kuitenkin joutuu jonkin verran vaivaa näkemään, ja minä taas pääsen "rojusta" tosi helposti eroon.
Pienet, hartiavoimin pyöritetyt yhdistykset kieltämättä toimivat ehkä tehokkaammin.
Minua ei sinänsä kiinnosta, saako joku tavaroistani hyvän hinnan, vaan se, mihin ne päätyvät. Jos lahjoitan tavarat kierrätysmielessä, en halua, että ne päätyvät kaatopaikalle. Lahjoitan käyttökelpoista tavaraa; vien ne sitten mieluummin vaikka UFFille tai Fidalle.
Sukulaiskansojen tukiyhdistys ry ei ole rekisteröity. Löytyy muutamia lähells samannimisiä. Taitavat tehdä omaa bisnestä. No jos rojuista pääsee eroon vaivatta, niin mikä ettei.
Olen miettinyt aivan samaa. Taitaa olla jokin hämäräbisnes. Luulisi,että jotain tietoa löytyisi, vaan ei. Tosi kurjaa, koska Eestissä on alueita, missä apua tarvitaan. Olen toimittanut sinne tavaraa lähes yksityisesti jo pitkään, mutten ole kuullut mitään ko. yhdistyksestä! Tosiaan, jos joku tietää, niin olis kiva kuulla, mikä tää juttu on...
Sukulaiskansojen tukiyhdistys ry ei ole rekisteröity. Löytyy muutamia lähells samannimisiä. Taitavat tehdä omaa bisnestä. No jos rojuista pääsee eroon vaivatta, niin mikä ettei.
Linkki yhdistysnettiin:
http://yhdistysrekisteri.prh.fi/ryhaku.htx?kieli=1&hakuraja=0&nimi=suku…
Samapa tuo mihin pistävät - kantavat ainakin pois näkyvistä ja ihan imaseks.. Tervetuloa vaan muuallekin Suomeen..
Minullekin tuli nyt postiluukusta tällainen lappu Oulunkylässä. Jotenkin epäilyttävää. Siis minne ihmeessä he Virossa näitä tavaroita vievät, ihan kummallista. Yleensä avustusjärjestöillä on jokin kohde. Keräyslupaa heillä ei ole, onko tällainen laillista?
Samaa toimintaa, josta poliisi on jo aiemmin varoittanut?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011052313768855_uu.shtml
Tuossa lapussa vielä lukee, että myös myyvät kirpputoreilla vaatteita, no niin varmaan, sitä vartenhan niitä kerätään. Ei vaan kerrota, mihin ne rahat sitten menevät kirpputorimyynnistä.
Helsingin Pajamäessä jaettiin eilen postiluukusta ko. lappunen. Keräysluvan numeroa ei mainita, joten sellaista tuskin tällä yhdistyksellä lienee. Minneköhän tavarat oikeasti menevät?
Meidänkin taloyhtiön postilaatikkoihin on jaettu tuo lappunen nyt kahteen kertaan vuoden sisään. Seuraavan kerran hakisivat tavaraa tällä viikolla.
Eikö kukaan nyt oikeasti tiedä onko kyseessä luotettava taho? Mulla tuota ylimääräistä tavaraa olisi parin pussillisen verran, mutta haluan niiden menevän oikeasti hyötykäyttöön. Jos tuo on joku huijausjuttu, jossa valtaosa kamasta päätyy kaatopaikalle, niin mieluummin raahaan tavarani UFFin keräykseen.
noniin.. tuli Espoossa keräyslappu. Pitäisiköhän lahjoittaa tavaraa? Pääsispähän helposti eroon..
onko viidessä vuodessa selvinnyt onko yhdistys luotettava vai ei? :D
Onko kukaan soittanut tuohon numeroon? Lappuja on taas pudoteltu Helsingin alueella.
Niin he tekevätkin,ottavat parhaat päältä,niinkuin monet muutkin,mutta tulevat kuitenkin hakemaan kotiovelta.Jos tämä on ongelma niin sitten varmaan kannattaa ihan itse myydä ne esim.kirppiksellä haluamalleen henkilölle.
Ihmettelin ihan samaa. Talon asukkaille jätetyssä lapussa on p. 040 516 4324, joka kuuluu henkilölle nimeltä Leena Koskinen ( asuu Herttoniemessä). Aika epämääräiseltä vaikuttaa. Kaipaisin yhdistyksestä joitain tietoja. Tulee kyllä mieleen, että porukka kuorii kermat päältä ja lopulta todellakin löytää tiensä kaatopaikalle.