Te jotka oikeasti olette laihtuneet/kiinteytyneet pysyvästi,
vinkkejä kehiin!!! Ylipainoa ei ole kuin n. 7kg, mutta kroppa on ihan lösähtänyt ja ihokin samea jne. Apuva... T. Neiti 40v.
Kommentit (5)
Minulla jäi kahden lapset jäljiltä sellainen 5kg ylimääräistä. Siis ei paljoa, mutta kun itsellä oli sellainen tunne että siitä pitää päästä eroon. Kävin jumpissa (body pump, spin pump ja zumba) sekä lenkkeilin epäsäännöllisen säännöllisesti. Paino tippui pari kiloa, mutta se viimeinen rutistus puuttui.
Puoli vuotta sitten aloitin ruokavalion jossa välttelen kaikkea missä on nopeita, lyhytketjuisia hiilihydraatteja. En syö karkkia, en syö pullaa, en syö vaaleaa pastaa (täysjyväpasta käy) enkä perunaa, enkä vaaleaa leipää.
Ruokavalion aikana on paino pudonnut neljä kiloa (siis jo yhden enemmän kuin alkuperäinen tavoitteeni oli). Olen silloin tällöin syönyt herkkuja ihan siitä syystä, ettei paino tippuisi liikaa... En olisi uskonut ruokavaliomuutoksen olevan näin helppoa, mutta kun ottaa lautaselle lihaa, kalaa tms. ja täyttää loppulautasen salaatilla, ei ole nälkä eikä tule mielitekoja kun verensokeri pysyy tasaisena.
Voin vilpittomästi suositella kokeilemaan :)
Joka toinen päivä 30-45 min. juoksua ja puolisen tuntia venyttelyä ja joogaa. Joka toinen päivä 1,5 tuntia joogaa.
Ruokaa 1500-1600 kcal/vrk koko loppuelämän ajan.
On tietysti makuasia mikä on pysyvää painonpudotusta. Itse pudotin hitaasti 10 kiloa, aloitin noin kolme vuotta sitten. Olen lihonut tämän vuoden aikana kaksi kiloa takaisin. Nyt paino on jälleen laskusuunnassa. En vielä voi sanoa onnistuneeni.
Söin vähemmän, liikuin enemmän. en pitänyt sitä minään parin kuukauden tehokuurina vaan loppuelämäni ensimmäisenä päivänä.
ja kuntosalista tuli myös yksi elämäntapa
että olen syönyt viikolla aika niukasti, 1000-1300kcal päivässä ja viikonloppuisin sitten olen syönyt suunnilleen kulutukseni verran eli 1800-2000kcal. Olen syönyt aika proteiinipitoista ruokaa ja paljon kasviksia. Vettä juon n.3 litraa päivässä. Pyöräilemällä olen saanut ainakin reidet kiinteämmiksi.