Mikä tässä lasten kanssa olemisessa muka on niin ihanaa?
Ei todellakaan yhtikäs mikään. Jatkuvaa palvelemista, pesemistä, kieltämistä ja vaatimusten kohteena olemista.
Vaihtaisin lapsettomaan elämään jos vaan voisin.
Kommentit (37)
Hauskoja hetkiä, mukavaa oleskeleua, mielenkiintoisa huomioita, asioiden miettimistä uudelleen, itsensä tuntemista. Lapsi aina ylläättää, ei voi jämähtää. Äiti jo 10 vuotta, enkä päivääkään vaihtaisi pois ( mutta 2 kk iltapäivästä yöhön jatkuneet itkut;-))
Töihin ikävä, vaikka lapsi alle vuoden. Katsovat minua kuin hullua/sairasta, jos sanon, että ei tää nyt niin ihmeellistä ole. Ja tylsääkin välillä. Kun kaikki jaksavat hehkuttaa, että nauti nyt ja on varmaan niiiin ihanaa olla lapsen kanssa kotona. No välillä on ja välillä ei.
mitään omaa et pysty tekemään ennen keskiyötä ja silloin olet jo liian väsynyt. Tylsää, tylsää.
silti en jaksa. Ja lapset on jo sentään 7 ja 9 v! Ei olisi pitänyt koskaan äidiksi ryhtyäkään...
Jotenkin en vain jaksaisi. Onneksi esikoinen menee ensi viikolla taas päiväkotiin 2krt/vko. Olen ollut tänään todella ankara esikoiselle kun en jaksaisi pientäkään vääntöä enää mistään. :(
Siis nautin muistakin asioista, miehestäni, seksistä, matkustelusta, lukemisesta, jopa työstäni. Mutta silti lapsen kanssa vietetty aika on (ja miehen) on parasta. Mä tosin tulin yllättäen raskaaksi jo liki 40v, joten ehkä sitä nauttii erilailla. Elämä menee niin vauhdilla, haluan olla lapsen kanssa mahdollisimman paljon. Vaihdoin esim kaikki kesälomarahat vapaaseen, samoin teen ylitöiden suhteen. ja lapsi on nyt kaverinsa luona, jota ei ole nähnyt kuukauteen:-)
vuosien saatossa on tullut koettua, mutta ap:n tavoin voisin vaihtaa itselliseen elämään tyystin.
ja menetätte lapsenne tavalla tai toisella.
Sittenpähän saatte viettää aikaanne miten haluatte - epäilenpä vaan, että silloin tekisitte mitä vain saadaksenne lapsenne takaisin!
ja menetätte lapsenne tavalla tai toisella. Sittenpähän saatte viettää aikaanne miten haluatte - epäilenpä vaan, että silloin tekisitte mitä vain saadaksenne lapsenne takaisin!
Mitäs ilkeää tässä oli, kun yläpuolella olevia kirjoituksia lukee? Eikö siellä juuri toivottu lapsetonta elämää/ kaduttu äitiyttä?
Kylläpäs olet harvinaisen ilkeä.
ja menetätte lapsenne tavalla tai toisella. Sittenpähän saatte viettää aikaanne miten haluatte - epäilenpä vaan, että silloin tekisitte mitä vain saadaksenne lapsenne takaisin!
Eipä tässä enää edes tunne itseään tai tiedä mistä tykkää, kun niin kauan on muita palvellut.
Ja alkuun halusia toki lapsia, mutta enpä silloin tajunnut, kuinka elämä muuttuu kun lapset kasvvaa. Tai että kun lapset on tehty, niin siinä ne sitten on. Eli olisin kuvitellut enemmän apua tähän touhuun sekä suvulta että yhteiskunnalta.
Maksaisi PALJON jos edes yhden aamun saisi herätä hiljaisuuteen. Siihen ettei kukaan vaadi mitään.... Tällaisa aamuja olen kokenut 2 kpl äidiksi tulon jälkeen. Vanhin lapsi on nyt 9!
Mä olen ollut yksinkin matkoilla, onhan lapsella isä. Tai lapsi on ollut kaverillaan yökylässä. Mukavinta on kyllä herätä siihen, kun lapsi toivottaa hyvät huomenet ja tulee halamaan aamulla. Se ainoa nähtävästi lapsestaan iloitseva äiti (jo 10 vuotta iloa)
mutta toisesta eteenpäin vasta huomaa äitiyden haasteet ;-) Järkyttävää tappelemista. No, onneksi kohta alkaa taas päiväkoti ja koulu!
Lapset käytännössä seuraavat vain mukana. Tai leikkivät keskenään kun siemailen teetä ja luen alueuutisia.
Se on voi voi jos on totuttanut lapsensa ajatukseen palvelijasta joka hoitaa kaiken. Ei tuollaisella menetelmällä kasva itsenäisiä ihmisiä.
T: 11cm mies kasvatuksen Kingi
Molemmille saatu virikepaikat ja saan elokuusta alkaen olla rauhassa, koska olen päivät työttömänä.
Olen samaa mieltä yhden kanssa menee hienosti ja äitiys on kivaa, ei suorittamista.
Eivät osaa laittaa ruokaa itselleen sillä aikaa kujn siemailen teetä. Eivät myöskään pese itse pyykkejään ja pyöräile itse puistoon. 2-v ei osaa vaihtaa housujaan os vahinko käy, eikä myöskään pedata sänkyään tai siitova koko keittiötä ruokailujen jälkeen....
On sulla Kingi ihmelapset! Taitaa olla ihan neroja kun niin pienenä jo palvelevat sullekin teemukin nenän eteen!!!!
Molemmille saatu virikepaikat ja saan elokuusta alkaen olla rauhassa, koska olen päivät työttömänä.
Onko se kivaa, onko?
Olet käytännössä velkaa minulle.
T: 11cm mies
jo monta miljoonaa, sun 11cm ei siinä enää paljoa tunnu.
Enkä aio aikuisiälläni hankkia työkokemusta 10 työvuotta täyteen, nyt on kasassa 3 ja olen kohta 40v.
Silloin kun ärsyttää tai väsyttää, alkaa katumaan koko juttua.