ÄÄÄÄÄH hermot menee kun lapsi puree aina kynsiään!!!
Miten sen saa loppumaan? Mä en jaksa! Tyttö melkein 5 v. haluaa omien sanojensa mukaan purra niitä eikä halua lopettaa vaikka miten lahjon ja lupailen palkintoja jos on vaikka päivän purematta tai lopettaa puremisen kun pyydän hänen tehdessään sitä. Ei auta. Olen ostanut nättiä kynsilakkaa ja tyttö tykkää siitä mutta puree silti ihan yhtä paljon, joten en anna enää kynsilakkaa.
Tiedän että on jotain Kynneliä missä on paha maku, mutta kun tämän ikäinen on jo viisas ja menee pesemään kädet, tai ei anna edes laittaa sitä. Eli mikä neuvoksi? Kädet on hirveän näköiset kun kynnet on niin lyhyet ja rumat.
Kommentit (3)
mitä kaikkee minulle yritettiin. Olen syönyt kynsiäni koko ikäni. sitä on pirun vaikea selittää miksi syö. kynnet on rumat,saakelin kipeet ja vanhempana hävetti,enkä kehdannut näyttää kynsiäni. aloin aina itse kasvattaa kynsiä noin kuudennelta luokanta lähtien. Sitten olivat kauniit,mutta heti kun piti lyhentää,jäi joku rönsy ja taas purin.
käytin itse sitä pahanmakuista lakkaa, että muistin olla purematta,sitä kun tekee huomaamattaankin.
hienoa jos keksit jotain, mut luulen että helpottaa vasta kun tyttö itse alkaa pitää kynsiään rumana, esim. muilla kavereilla ihanat pitkät kynnet lakattuina.
hei, lakkaa kynnet salaa sillä pahanmakuisella, vaikka kun nukkuu, ei se lähde muutamallakaan pesulla. :P en tiedä oikeesti.
ja jos täällä muita aikuisia joilla vielä tuo huono tapa, niin itse laitatin pitkiksi kasvaneisiin kynsii geelipäälliset(siis geelikynnet ilman jatkoja), nyt ovat olleet n.3kk, vieläkin päissä hieman kovaa geeliä jälellä :) toimii!
auttoi kun ostettiin niitä kynnen päälle liimattavia kuvia(tarkoitettu aikuisille) tyttö sai valita kuvan ja halusi sellaisia kukkia, nyt ei ole pureskellut pitkään aikaan.
Oletko kokeillut voidella kynnet halkaistulla valkosipulilla, kuulemma harva syö sen jälkeen...