Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihassa kiusaava/toisia satuttava lapsi.

Vierailija
24.07.2010 |

Antakaas kultaisia neuvoja, miten asiaan olisi fiksuinta puuttua vai pitäisi antaa vaan olla...

Eli omista lapsista vuorin pikkuisen vajaat 3v. Keväällä jo isosisko tuli monesti sisään kertomaan, että yksi tietty poika (3v) tönii ja lyö pikkusiskoa. Tällöin en itse kertaakaan tilannetta ollut nähnyt, ajattelin että molemmat siellä jotain säheltää enkä asiaan puuttunut. Tilanne meni siihen että lapsi tulee sisään itkien, että tönitään, potkitaan, syljetään päälle yms. mitä milloinkin. Aloin sitten itse seuraamaan jatkuvasti lapsen puuhia kuistilta ja huomasin että itseasiassa nämä teot on yksipuolisia. Lapseni ajaa mopolla, toinen tulee repii ja riuhtoo toista niin kauan että tippuu kyydistä. Kerran tulivat omat lapset hakemaan eväitä kotoa, niin tämä poika perässä ja tuuppaa lapseni portaissa nurin. Nyt sitten viimeisin eilen illalta; päältä ajettavalla traktorilla ajoi suoraan lapseni lapseni päälle joka leikki pihapöydän (puisen) vieressä, liistasi siis siihen väliin. Lapsella kyljessä mustelmaa ja verenpurkaumaa, sormeakin valitteli. Säikähti tilannetta ihan hirveästi. Tässä pari esimerkkiä tästä touhusta, poika ei kuuntele mitään, ei tottele jos kuistista vaikka huudat kesken toisen repimisen, tilanne jatkuu niin kauan että ehdit viereen. Pitänyt jo useamman kerran ottaa lapsi sisälle leikkimään, kun ei tule loppua millään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman aikuisen valvontaa ulkona. Kenen on vastuu, jos vaikka heittää lastasi isolla kivellä päähän? Tehtäväsi on taata lapsellesi leikkirauha, ja olla hänen kanssaan ulkona. Pahaa ei tekisi keskustelu myös kiusaajan vanhemoien kanssa. En ymmärrä sinua, jos tämä on totta.

Vierailija
2/19 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedatko missa tama poika asuu? Seuraavan kerran kun han tekee tuollaista, niin mene ja komenna ja sitten otat hanta kadesta kiinni ja talutat kotiin, etta nyt mennaan ja kerrotaan aidille/isalle mita taala tapahtuu.

Jos ei vanhemmat kuuntele niin sitten ei varmaan auta muu kuin olla itse aina lasna kun lapset leikkivat pihalla samaan aikaan sen koltiaisen kanssa, ja komentaa hanta itse ja vaatia anteeksipyyntoja lapsille "tai mars takaisin kotiin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaks ton ikäisen ei edes pitäis olla yksin ja tokaks TEE JOTAIN !!!!!

Meidän poikaa isompi poika aina töni. No, mä menin ja tönin pojan nurin. Helposti 4 vuotias kaatui. Sanoin vielä tulepa kerran vielä tönimään niin tönäsen kovempaa. Kun mennään puistoon, haluaa lähteä pois. Ei ehkä paras kasvatustapa, mutta yritettiin kauniisti moneen kertaan, päätin että teenpä selväksi missä mennään. Ensi viikko vielä kestetään, sitten me aloitetaan loma ja kun tullaan lomalta, on poika jo tarhassa.

Ilkeän pojan äiti on täysin tietämätön tapahtuneesta, kun jutteli jonkun toisen kanssa silloin ja hyvä niin. Kukaan ei mennyt kantelemaan, kun on kiusannut muitakin. Ehkä olen tarpeeksi pelottavan näköinen.

Vierailija
4/19 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaks ton ikäisen ei edes pitäis olla yksin ja tokaks TEE JOTAIN !!!!!

Meidän poikaa isompi poika aina töni. No, mä menin ja tönin pojan nurin. Helposti 4 vuotias kaatui. Sanoin vielä tulepa kerran vielä tönimään niin tönäsen kovempaa. Kun mennään puistoon, haluaa lähteä pois. Ei ehkä paras kasvatustapa, mutta yritettiin kauniisti moneen kertaan, päätin että teenpä selväksi missä mennään. Ensi viikko vielä kestetään, sitten me aloitetaan loma ja kun tullaan lomalta, on poika jo tarhassa.

Ilkeän pojan äiti on täysin tietämätön tapahtuneesta, kun jutteli jonkun toisen kanssa silloin ja hyvä niin. Kukaan ei mennyt kantelemaan, kun on kiusannut muitakin. Ehkä olen tarpeeksi pelottavan näköinen.

Vierailija
5/19 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, yksinkertaista, ilmaista, ei satuta ketään ja hyvin kätevää.

Itsekseni ihmettelen, millainen äiti sinä olet.

Vierailija
6/19 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona vahtimassa jos lapset siellä leikkivät.

Vierailija
7/19 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtväsi vanhempana on puuttua asiaan! Jos et puutu, niin kuka sitten puuttuu? Se on SINUN vastuu, että lapsesi saa leikkiä ja tuntea olevansa turvassa.

Se, että se toinen lapsi tekee kuin tekee on väärin. Toivottavasti hän ei ole joutunut väkivallan kohteeksi kotona. Usein semmoinen peilauituu lasten leikeissä. Lapsi on kuitenkin lähtökohtaisesti aina viaton, koska kasvatus tekee lapsesta sellaisen mikä hän on (tietenkin poikkeuksia on esim. ADHD, aspergerin syndrooma, autismi ym, jotka tulevat ilmi vasta myöhemmällä yällä).

En itse antaisi kolmevuotiaan leikkiä yksikseen ulkona.

Vierailija
8/19 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet ihan sinne lasten leikkipaikalle ja olet siellä KOKOAJAN. Jos poika tulee ja alkaa kiusaaamaan, puutut asiaan sanoin ja teoin. Jos vie lapseltasi lelun kädestä, otat sen pois ja sanot 'toisilta ei viedä kädestä'. Jos yrittää lyödä otat kädestä kiinni ja sanot 'ketään ei lyödä' jos yrittää sylkeä sanot 'on rumaa sylkeä' jne. Kannattasiko myös puhua pojan vanhemmille? Kummallista, että annat toisten lasten kiusata omiasi kuukausi tolkulla asiaan puuttumatta. Kuistilta huutelu ei tuon ikäisillä paljoa auta.

naapurin poika toni, puri, löi ja ajoi potkumopolla yli vaikka oltiin vieressä ja hänen äitinsä myös siinä. Minä vain toivoin että se kakara kuolisi. Onneksi pojasta kasvoi läski kakara joka ei osannut lukea tokalla luokalla ja on muutenkin tyhmä, erityisluokalla. ja minä olen tunnettu tosi emopaattisena ihmisenä mutta jotkut ihmiset eivät ansaitse mitään positiivisia tunteita.

ja rangaistukseksi tästä lykättiin erityisluokalle...? Erityisluokkalaiset on tyhmiä? Lukihäiriöiset on tyhmiä? Niinkö?

(Ps. Veljeni on lukihäiriöinen, lukemaan oppiminen kesti hyvin kauan ja hankaluuksia kirjoittamisessa edelleen aikuisenakin. Pääsi tosin Mensan jäseneksi vähän aikaa sitten, mutta tyhmähän se on kun ei lukea osannut ekalla luokalla... )

Vierailija
9/19 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herramunjee hyvää päivää.

Mikä teitä ihmisiä vaivaa?

Olkaa niiden lapsienne kanssa, jos ette jaksa niin älkää tehkö niitä!

Käsittämätöntä- mamma jaksaa just mennä katselemaan kuistille kuin kolmevuotiasta lastaan kiusataan pihalla.

Vierailija
10/19 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anteeksipyyntö päälle

muuten kartatte kiusaavaa lasta, jos ei muu auta

Vierailija
11/19 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun annat muiden satuttaa lastasi?

Täysin käsittämätön koko aloitus.

Vierailija
12/19 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet ihan sinne lasten leikkipaikalle ja olet siellä KOKOAJAN.

Jos poika tulee ja alkaa kiusaaamaan, puutut asiaan sanoin ja teoin. Jos vie lapseltasi lelun kädestä, otat sen pois ja sanot 'toisilta ei viedä kädestä'. Jos yrittää lyödä otat kädestä kiinni ja sanot 'ketään ei lyödä' jos yrittää sylkeä sanot 'on rumaa sylkeä' jne. Kannattasiko myös puhua pojan vanhemmille?

Kummallista, että annat toisten lasten kiusata omiasi kuukausi tolkulla asiaan puuttumatta. Kuistilta huutelu ei tuon ikäisillä paljoa auta.

Vierailija
13/19 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoilua ja leikkejä täytyy aikuisen seurata.

Miksi kukaan edes päästää 3-vuotiasta ulos ilman aikuisen valvontaa?

Pienillä tulee tuommoisia tilanteita helposti. Aina on joukossa joku, joka yllättäen satuttaa toisia. Tämä on vain yksi syy aikuisen valvonnan tarpeelle.

Valvontaa ei ole se, että katsotaan ikkunasta.

Vierailija
14/19 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aikanaan sama ongelma. Kerran suutuin todella ja pitelin kiusaajaa kiinni (en väkivalloin, vaan kädestä) niin kauan, että pyysi anteeksi. Oli mennyt kotiinsa, josta sitten tuli vihainen äiti meidän ovelle kirkumaan kun hänen kullannuppuaan näin väärin kohdeltu. Keräsin pihan lapset kasaan ja jokainen sai näyttää mustelmat ja hampaiden jäljet joita tämän pojan touhut olivat aiheuttaneet. Eipä sitä lasta ulkona näkynyt enää koskaan.

Vierailija
15/19 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alat vaatimaan että 2- vuotiaan lapsen äiti vahtii kersansa perään!

Tai soitat poliisille kun se satuttaa eikä äiti ole tilanteesta tietonen!

Onko tämä provo? Ihan sekopäistä.

Vierailija
16/19 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet ihan sinne lasten leikkipaikalle ja olet siellä KOKOAJAN. Jos poika tulee ja alkaa kiusaaamaan, puutut asiaan sanoin ja teoin. Jos vie lapseltasi lelun kädestä, otat sen pois ja sanot 'toisilta ei viedä kädestä'. Jos yrittää lyödä otat kädestä kiinni ja sanot 'ketään ei lyödä' jos yrittää sylkeä sanot 'on rumaa sylkeä' jne. Kannattasiko myös puhua pojan vanhemmille? Kummallista, että annat toisten lasten kiusata omiasi kuukausi tolkulla asiaan puuttumatta. Kuistilta huutelu ei tuon ikäisillä paljoa auta.

naapurin poika toni, puri, löi ja ajoi potkumopolla yli vaikka oltiin vieressä ja hänen äitinsä myös siinä. Minä vain toivoin että se kakara kuolisi. Onneksi pojasta kasvoi läski kakara joka ei osannut lukea tokalla luokalla ja on muutenkin tyhmä, erityisluokalla. ja minä olen tunnettu tosi emopaattisena ihmisenä mutta jotkut ihmiset eivät ansaitse mitään positiivisia tunteita.

Vierailija
17/19 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä jos 2 aikuista ei saa lasta kuriin leikkipaikalla.

Vierailija
18/19 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieniä pätkiä jos kävin ripustamassa pyykit tms.

Tiedän että tyttäreni on kovaluontoinen, joten itse hän ei jalkoihin jää. Naapureille sanoin että sillän välin kun minä en nää niin saa ja pitääkin komentaa että oppii vähän herranpelkoa eikä hypi silmille muillekaan.

Ne harvat kerrat kun jotain tyhmää on tehnyt, on otettu viivana sisälle ja ulkoilukielto muutaman päivän. Hyvin on toiminut.

Meillä muksu juoksi pari kertaa sisälle kun isompi tyttö ei päästänyt liukumäkeen ja kävin ärähtämässä tälle kun tämän vanhemmat eivät asialle mitään tehneet.

Omassa lapsuudessa kaikki pihalla olevat katsoivat muidenkin lasten perään ja komensivat, minä komennan muita, ja muut saavat komentaa minun lapsiani.

Vierailija
19/19 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuossa 3 vuoden iässä ja sinne 5 vuotiaaksi asti kävi helposti satuttamaan muita ja joutui tappeluihin lähes päivittäin. Eli vahdittava on ja puututtava. Onhan se aika ikävää ja noloakin kuin sai päivittäin selvitellä riitoja. Mutta se tuotti tulosta. Nyt 7 vuotiaana ei enää joudu tappeluihin, ei satuta muita ja on mukava kaverina.

Uskon monien lasten tuossa iässä olevan melko agressivisia, ihan ilman diagnoosejakin.

Oikeasti aikuinen vanhempi ei ala vihaamaan toisten lapsia kehittymättömyyden/kypsymättömyyden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi