Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rv12 ja sairastunt ilmeisesti psyykkisesti :`( .. mitä teen?

Vierailija
22.07.2010 |

Raskaus oli toivottu. Lopetin tupakanpolton plussaan, mikä teki tiukkaa, sillä tupakoin 10 vuotta noin askin päivässä. Alkuun oli unettomuutta, levottomuutta, ärtyisyyttä ja raivareita. Ajattelin ensimmäiset pari viikkoa, että tämä on normaalia. Nyt nuo vieroitusoireet vähentyneet, tai oikeastaan jo kauan aikaa sitten, mutta tilalle on tullut muuta. Mua itkettää jatkuvasti. Pahinta on päivisin alkava hengenahdistuksen tunne, mikä on aika voimakas. Huomaan sen liittyvän ahdistaviin ajatuksiin. Nyt olen varma, etten pärjää vauvan kanssa, enkä haluaisi olla raskaana. kaikki tuntuu ahdistavalta, painavat rinnat, huono olo, yksinäisyys..

Päässäni on välillä myös pakkoajatuksia, joista en halua nyt sen enempää kertoa. Mutta tosiaan hengenahdistus (jota yleensä edeltää ikävät ajatukset) on tässä pahinta, ja jatkuva alavireinen, paha olo. Olen eristäytynyt jo täysin ystävistäni enkä halua tavata ketään. Mitä helvettiä teen?? Mies tekee pitkää päivää ja on hyvin kiireinen...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet TK:sta jonkun ymmärtäväisen lääkärin, niin varaa aika hänelle, muutoin kannattaa mennä yksityiselle psykiatrille, jos sulla suinkin on varaa.

Tai sitten avaudut tästä neuvolassa, jos sulla on sinne hyvät suhteet. Tuosta tupakanpoltosta: mun niin moni kaveri on sanonut, että heille kaikille lääkäri on suositellut, ettei lopettaisi kuin seinään, varsinkin jos riippuvuus on paha.

Otat yhteyttä minnen otat, niin joka tapauksessa: tee se pian. Parempi mennä nyt kuin jättää asia roikkumaan. Ei sa ainakaan siitä paremmaksi muutu tekemättä mitään.

Vierailija
2/4 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveystoimistoon olostasi. Osa on ihan normaalia äitiyden ja ison elämänmuutoksen tuomaa ahdistusta, osa menee ehkä vähän yli ja tarvitset uusia ajatusmalleja niiden ahdistavien tilalle.

Tsemppiä, hae apua ajoissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä hemmetissä tee lasta tuohon kärsimään!

Vierailija
4/4 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulle tuli nuo oireet lapsen syntymän jälkeen ja masennusta oli. Söin mielialalääkettä ja pääsin oireista eroon. Enää en lääkkeitä käytä ja olokin on "terve".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi