Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Montako kertaa olet soittanut hätäkeskukseen?

Vierailija
20.07.2010 |

Itse olen soittanut 6 kertaa (ja joka kerralla saanut tarvittavan avun paikalle)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki omille perheenjäsenille... :( Onneksi joka kerta ollaan saatu ystävällinen palvelu ja ambulanssi on tullut nopeesti.

Vierailija
22/39 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki omille perheenjäsenille... :( Onneksi joka kerta ollaan saatu ystävällinen palvelu ja ambulanssi on tullut nopeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä n puolet olen soittanut omille perheenjäsenilleni mukaanlukein itseni. Muuten olen soittanut apua mm naapurilleni, äidilleni, työkaverille, tuntemattomalle. Kolmessa-neljässä tapauksessa ovat lähettäneet paikalle poliisin. Aina on saatu apua. Jostain syystä olen ollut sellainen "asiallinen lapsi" ja olen joutunut soittamaan apua myös lapsena kun ympärillä olevat vanhemmat ovat hätääntyneet liiaksi.

Vierailija
24/39 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran miehelleni kun epäilin hänen saaneen baarissa tyrmäystippoja ja toisen kerran soitin pojalleni kun hän oli kaatunut ja lyönyt päänsä. Molemmilla kerroilla ambulanssi tuli "heti" (tänne korpeen kestää hetki tulla) ja potilaat lähti sairaalaan.

Vierailija
25/39 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luojan kiitos!

Vierailija
26/39 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1- isälleni kun hänellä oli sokerishokki. Ambulanssi tuli nopeasti ja isä saatiin pelastettua.

2- toinen kun lapseni käsi jäi junan oven väliin. Reipas partiolaispoika veti siihen niin rivakasti siteen,että en sen kaiken veren keskeltä edes nähnyt oliko sormet tallella. Saoraalaan olisi ollut monen tunnin kävelymatka ja rahaa taxiin ei ollut, joten soitin ambulanssin tsekkaamaan sormien tilanteen. Eivät jaksaneet aukoa siteitä siinä vaan heittivät suoraan terppariin. Tikit tuli, mutta sormet tallella.

3- Olin hiihtämässä ala-asteen lukan kanssa (olin koulussa sijaisena) ja minua alkoi heikottaa. Yht äkkiä näkökin alkoi lähtemään ja lapset hiihtivät kaukana edessäni. Oli pakko soittaa ambulanssi jos menetän tajui kokonaan ja lapset hiihtelee keskenään autotielle. Ambulanssia ei lähetetty. Makailin lumihangessa useita kymmeniä minuutteja ja lapsia ei enää näkynyt. Hötäkeskuspäivystäjä oli sitten kuitenkin soittanut rehtorille, joka juoksi pellolle katsoaan tilannetta. Ei paljon töitä herunut enää siitä koulusta :(

4- lapseni poltti kätensä pateriin. En olisi soittanut ambulanssia, mutta en saanut ketään terveyskeksuksesta kiinni, enkä ensiavusta ja palovammat näyttivät todella pahoilta. En tiennyt mitä palovammalle pitäisi tehdä, joten soitin hätäkeskukseen jos he vaikka neuvoisivat. Hätäkeskuspäivystäjä neuvoi kyllä, mutta halusi tilata myös ambulanssin kun koko kämmen oli palanut. Ambulanssit tulivat mutta olivat kovin närkästyneitä "turhasta" soitosta. Ensiapuun sitä olisi vaan pitänyt mennä. Ja sitten mentiinkin omalla autolla. Mutta kyllä hävetti!

Vierailija
27/39 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin saa aina, ambulanssi/lääkäripäivystys kestää kauan. Todella kauan.

Vierailija
28/39 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun synnytykseni oli jo käynnissä.. hätäkeskuspäivystäjä halusi jutella mun kanssa mutta sanoi sitten että "anna puhelin takaisin miehellesi" kun mä en kyennyt kuin huutamaan :D ambulanssi tuli kyllä nopeasti, varmaan 5 minuutissa.

Vierailija
29/39 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta juominen tai opettele kirjoittamaan.

Vierailija
30/39 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta juominen tai opettele kirjoittamaan.

en mää mitään juo vaan kirjotan yhdellä kädellä kun vauva roikkuu toisessa. Siksi vähän sekavaa kirjoitusta :)

Vierailija
31/39 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri sai jnkun kohtauksen baarissa. Apua saatiin.

Lapsena (olisinko ollut 7 tai 8) löysin verisen pultsarin joka oli kaatunut naapurikerrostalon kellarirapuissa. Pelästyin niin että juoksin suoraan kotiin ja vaikka tiesin että pitäisi soittaa hätäkeskukseen itketti niin etten pystynyt :( Onneksi äiti tuli varmaan 5 min jälkeeni kotiin ja soitti ambulanssin ja pultsarikin toipui (liikkui lähistöllä myöhemminkin niin kunnossa kuin pultsari nyt voi olla).

Vierailija
32/39 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran itselleni. Tuli niin hitaasti, että ehdin jo soittaa uudestaankin, että onko se oikein tulossa. Hätäkeskuksen nainen oli aika tympääntyneen oloinen, mutta ambulanssimiehet mukavia.

Vierailija
33/39 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla joku tyyppi sytytteli sanomalehtiä. Talvella, pelkkä kylpytakki päällä.

Sitä ennen kävi soittelemassa kerrostalon ovikelloja ja soitti huuliharppua rappukäytävässä.

Soittaessani ja kertoessani osoitteen, kysyttiin minulta tökerösti "soittaako siellä joku huuliharppua?". Ilmeisesti muutkin oli soittaneet. Kun sanoin, että "Joo, ja sytyttelee sanomalehtiä pihalla", niin johan oli eri ääni kellossa.

Hetken päästä soittivat takaisin ja kysyivät vielä, että "palaako jossain?". No, ei tietenkään, mutta poliisi haki tyypin aika nopeasti.

Vierailija
34/39 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä on saanut vääntää, välillä on apua saanut vähän heikommillakin tiedoilla ja perusteilla...

Vierailija
35/39 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talomme edessä olevan uimarannan pukukoppi oli ilmiliekeissä. Joku naapuri oli jo ehtinyt tehdä hätäilmoituksen ja pian puhelun jälkeen palokunta oli jo paikalla.

Kerran olen myös soittanut opiskelupaikkakuntani poliisille, kun näin kerrostaloasuntoni ikkunasta kuinka pultsari asettui hankeen "lepäämään". Poliisit tulivat niin hitaasti, että pultsari oli jo jatkanut matkaa heidän saavuttuaan.

Vierailija
36/39 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli ottanut raskauden keskeytys pillerin ja oksenteli opiskelija boksimme vessassa. Luulimme, että oksentelu johtui pilleristä.

Soitin hätäkeskukseen. Sanoivat siellä, että kyse taitaa ennemminkin olla viiruksesta jota on liikkeellä.

Oikeassa olivat! Seuraavan päivän oksensin minä, vaikka mitään raskauden keskeytys pillereitä en ollut ottanutkaan :)

Eli, onneksi. Oisi varmaan hävettänyt jos olisivat turhan tulleet.

Mä muuten IHMETTELEN SUURESTI kui te muut olette soittaneet jo useamman kerran hätäkeskukseen :O

???

Ei ihme, että vastaavat nuivasti ku ihan vain sen vuoksi, että Niko Petteri löi kätensä kaapin oveen, soitetaan jo ambulanssi!

Vierailija
37/39 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin pahasti kylmettyneen humalaisen miehen, joka oli kaatunut. Vertakin valui jostain. Oli kai ollut talvella maassa jo Pidempään. Tajuissaan kuitenkin oli vielä, ja pympäripäissään. Ylös ei päässyt omin voimineen.

Soitin hätäkeskukseen, heitä ei kiinnostanut, käskivät soittaa polliisille. Jotain reittiä pisin ambulanssi kuitenkin loppujanlopuksi tuli. Mieshän olisi kuollut jos ei olisi saanut apua ja mistäs minä tiedän, kuinka vakavan vamman saanut, kun verta oli maassa hänen allaaan.

Vierailija
38/39 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olivat jonkun autosta pudonneet taakkatelineet keskelle 4-kaistaista vilkasta tietä pääkaupunkiseudulla. Sanoivat hoitavansa asian.

Vierailija
39/39 |
21.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ojanlaidasta löytynestä pyörästä, jonka talutin kotiin. Hakivat kotiovelta pyörän.