G: Montako kertaa olet soittanut hätäkeskukseen?
Itse olen soittanut 6 kertaa (ja joka kerralla saanut tarvittavan avun paikalle)
Kommentit (39)
monesti esim 110022 (poliisin numero) on sanottu että pitää soittaa hätäkeskukseen.
kerran kävi niin ettei päässyt läpi oli ruuhkaa, ja kerran eivät meinanneet uskoa. muuten "palvelu" ollut ihan OK.
Vastaaja jankkasi ja jankkasi, montako tunkeilijaa on kyseessä, kun talomme pihaan tuli ilkivallantekijöitä. Ei hyväksynyt vastaukseksi, että en mielelläni mene sinne sekaan...
Soitin ambulanssia 92-vuotiaalle vaarilleni kaatumisen jälkeen, kun ei alkanut kuulua soitin 2 tunnin kuluttaua uudestaan sen jälkeen ambulanssi tuli vartissa.
Lonkkamurtuma, leikattiin 'puolitekolonkka' ei koskaan kuntoutunut liikkumiskykyiseksi ja kuoli vuodepotilaana reilu vuosi tapahtuman jälkeen.
Minusta hätäkeskus toimii ihan ok. paljon suurempi ongelma on Suomessa on kuntoutuksen puute. Ensiapua ja leikkausta annetaan, mutta kuntoutusta ei.
työni takia...aina on hommat toiminut!
molemmissa tapauksissa uhri menehtyi.
poliisit työpaikalle kutsunut. Molemmilla kerroilla tulivat kyllä, tosin tilanne siinä vaiheessa jo rauennut.
kävelin kerrostalon ohi, kun näin maassa makaavan nuoren naisen jolta tuli päästä verta. Kolmannen kerroksen parvekkeelta huuteli hänen kaverinsa että sattuko. Ambulanssi tuli n. 5 minuutissa. Viikkoa myöhemmin näin kyseisen naisen (tunsin hänet etäisesti, oltiin samassa koulussa) ympäri päissään kaupungilla, et ei ilmeisesti kovin pahasti sattunu.
Itse oon soittanut kahdesti, eka kerta oli virhesoitto, siis väärään numeroon ja kyllä häpeän sitä melkeinpä vieläkin. Toinen kerta soitin rattijuopon ulosajosta, ja se oli aiheellinen soitto, joka aiheutti yllättävän massiivisen reaktion viranomaisissa.
kerran ambulanssi
kahdesti poliisit
kovasti pyytelivät tullessaan anteeksi, kun kesti niin kauan. Kaikki autot olivat ajossa ja heidät oli soitettu vapaapäivällä töihin. Ja meillä ei edes mikään hengenhätä ollut.
eikä olisi oikein apua tullut. Työpaikkani pihalla oli tajuton mies. Kysyivät haiseeko viinalle, vastasin, että haisee jonkin verran. Ilmoittivat, että asia kuuluu poliisille.
Soitin poliisille ja sanoivat, että on ambulanssin asia, kun ei tiedä onko sammunut vai sairaskohtaus.
Soitin uudelleen jo aika hermostuneena hätäkeskukseen ja sanoin, etten pysty millään arvioimaan mistä on kyse, mutta voisiko joku tulla katsomaan.
45 min päästä tuli ambulanssi ja poliisi ihan peräkkäin.
Olin vielä aika nuori tuolloin, miten ihmeessä olisin voinut selvittää onko kyse sammumisesta vai sairaskohtauksesta - voihan sellainen sattua humalaisellekin!?
olen sh ja useinmiten liittynyt työhön, olen soittanut myös yksityishenkilönä ja saanut tarvittavan avun aina.
Nuori tyttö olin silloin ja olin yksin yövuorossa. Soitin koska työpaikalleni tunkeutui asiaton henkilö ja rupesi hajottamaan paikkoja. Nopsaan poliisit tulivat ja olivat oikein ihania.
Pari kertaa ollaan soitettu rattijuoppoepäilystä tienpäältä. Asiallinen kohtelu silloinkin.
Mies on kerran soittanut ambulanssin, kun mulla oli raskausaikana pahoja rintakipuja yöaikaan. Silloinkin saimme nopeasti avun.
Muistaakseni kolme kertaa...
Ensimmäisen kerran löysimme veljeni kanssa äitimme kuolleena. Olivat paikalla alle kymmenessä minuutissa, vaikka mitään ei enää ollutkaan tehtävissä.
Toisella kerralla jollekin känniselle miehelle. En muuten välttämättä olisi soittanutkaan, riittäähän noita humalaisia juhlijoita kauniina kesäyönä, mutta mies ei oikein reagoinut kun häntä jututin ja yhdessä vaiheessa jo roikkui sillan kaiteelta puoliksi yli. Siitä en tiedä tulivatko milloin vai tulivatko ollenkaan, kun sanoivat ettei tarvitse odottaa.
Kolmas kerta oli toissa jouluna, aaton jälkeisenä yönä sattumoisin katsoin oikeaan aikaan ikkunasta ulos ja näin humalaisen miehen kävelemässä ulkona päällään pelkät lyhyet alushousut. Poliisi oli paikalla noin parissa minuutissa.
Ekan kerran soitin, kun naapuri yritti itsaria. Ambulanssi tuli, muttei löytänyt perille ja me sitten miehen kanssa aamuyöstä lähdettiin ohjamaan (tapahtui aikaan ennen kännyköitä).
Toisen kerran soitin töistä, kun työpaikan edessä makasi joku maassa. Tuli ambulanssi.
Sitten soitin, kun luulin, että metsän laidassa on tulipalo. Polttivatkin joulukuusia, hätäkeskuksella oli tieto asiasta.
Ja viime keväänä työpaikkani edessä makasi mies ja ambulanssi tuli noutamaan.
Tuossa viimeisessä kerrassa epäilytti kun joutui antamaan kalliin kännykkänsä jonkun pultsari kouriin - sehän olis voinut vaikka heittää sen katuun. Hätäkeskus siis halusi jututtaa häntä. EIkä sillä loppujen lopuksi ollut mitään hätää mutta ambulanssi tuli katsomaan.
Ja kaikki omille perheenjäsenille... :( Onneksi joka kerta ollaan saatu ystävällinen palvelu ja ambulanssi on tullut nopeesti.
kun en tiennyt osoitetta. Olisin osannut neuvoa palokunnan paikalle, mutta eivät voineet lähettää tarkkaa osoitetta. Olipa siinä sitten kiva alkaa juosta naapuriin kysymään sitä osoitetta.