Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tekisitte? Perin äidiltäni

Vierailija
19.07.2010 |

yksiön. Se on vuokrattu, huonossa kunnossa, hyvässä yhtiössä, trendikaupunginosassa, vanhassa 1910-luvun talossa. Vuokralainen tarjoaa heti 65 000€, välittäjän mukaan nyt saisi 80 000€, jos olisi tyhjä ja siisti, mutta vuokrattuna ei voi pitää näyttöä, kun sotku niin kaamea. Irtisanomisaika 6kk eli myynnin voisi aloittaa vasta helmi/maaliskuussa.

Mitä tekisitte? Myisitte heti halvemmalla vai odottaisitte kevättä? Kukaan ei tiedä, mihin suuntaan suhdanteet menee, mutta toisaalta ei mulla ole kiirettä sen myynnin kanssa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin, että verottaja iskee jotenkin tiukemmin, jos muut ennen kuin olet omistanut asunnon 2vuotta?

Tai jotain extraveroja me jouduttiin maksamaan isän kuoleman jälkeen myydystä asunnosta, mutta en nyt oikein muista tarkemmin.. :/

te olette ehkä joutuneet maksamaan ylimääräistä myyntivoittoveroa, jos olette myyneet asunnon kuolinpesänä. Pesä kun on oikeustoimihenkilö niin se joutuu maksamaan myös verot. Sitten kun myynnistä saadut rahat on jaettu, on tulleet vielä jokaisen osakkaan perintöverot päälle.

Vierailija
22/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitäisin yksiön jos ei olisi akuuttia tarvetta niin suurelle rahasummalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry...

Välityspalkkiokin on monta tonnia. Se on hyvä pitää mielessä, että turha luulla että 80 000 tipahtaa käteen välittäjän hinta-arvion perusteella. Minä en myisi

Vierailija
24/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan sama kuin kysymys: syönkö kanan nyt vai annanko munia ja syön myöhemmin. Jos nälkä ei lähde kananmunalla, niin sitten on pakko syödä koko kana.

Vierailija
25/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin 70-75teur vuokralaiselle ja jos sillä kaupat niin myisin heti...

Vierailija
26/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt heti ja akuutisti, mutta ensi kesänä pitäisi yhtä sun toista tehdä.

Asunto on Turussa. Ja siinä on ollut sama vuokralainen 7 vuotta. Olin aika järkyttynyt, kun näin missä kunnossa kämppä on. Välittäjän mukaan siihen ei kannata teettää m itään ns. pintaremonttia, kun itse pohja ja sijainti on ne myyvät jutut. Mutta vuokralainen pitää saada pois ja kämppä siivottua perusteelisesti.

Vierailija
27/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisessä tiedossa on, että kuolinpesien asunnot myydään halvalla ja nopeasti - vuokralainen vai kokeilee onneaan.

Itse pitäisi asunnon sijoitusasuntona. Jos olisi tarve myydä niin tekisin vuokralaiselle vastatarjouksen (sen minkä saisit vapailla markkinoilla) tai sitten odottaisin parempaa aikaa. Välittäjän sanaan en kauheasti luottaisi. Pyydä arvio asunnosta useammalta välittäjältä, näin saat realistisempaa kuvaa siitä, mitä asunnosta voisi saada. Ja sitte tosiaan vastatarjous vuokralaiselle jos nopeasti haluat myydä.

Vierailija
28/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

30% veroa ellei ole asunut 2v asunnossa..? Eli silkkaa hulluutta olisi myydä.

Vierailija
29/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan keskustan alueella tai sitten sinua on sahatta linssiin hinnan suhteen.

Turussa sijoittajat ostavat tällä hetkellä kiivaasti keskustayksiöitä ja -kaksioita ja huonokuntoisetkin menevät nopeasti kaupaksi kovaan hintaan.

Yksi vaihtoehto on laittaa myyntiin nykyisessä kunnossaan, sijoittaja näkee sotkun taakse. Mutta arvio useammalta välittäjältä ennen päätöstä.

Vierailija
30/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä sanoin, etten ehdottomasti alle 65 000€ myy.

Lupasin loppuviikosta ilmoitella, mitä olen päättänyt.

Vierailija
31/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksiöstä 60-80 tuhatta on todella halpa hinta, kyseeseen tulevat vain huonot lähiöt. Tee pieni hakukierros etuovessa niin tiedät tarkemmin.

Vierailija
32/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksiö trendikaupunginosassa, rakennusvuosi tuota luokkaa (kivitalo) maksaisi jotain 140 tuhatta hyvinkin. Riippumatta asunnon pintojen kunnosta.¨¨Eli lienee ap nyt ihan hakoteillä.

Vierailija
33/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin siinä itse opiskeluaikoina.

Ja tuo 28% vero on ymmärtääkseni ns. myyntivoittovero. 65 000€ olen maksanut perintöveroa.

Vierailija
34/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kerro missäpäin asunto sijaitsee. Tuttavani osti yksiön vanhasta taloyhtiöstä tuomiokirkon läheltä. Asunnossa putkiremppa meneillään ja asunto kaameassa kunnossa. Maksoi kuitenkin noin 100 000 € + putkirempan hinnan.

Eli onko asunto jossain tosi kaukana, että siitä voisi pyytää vain 65 000€?

Vierailija
35/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä kokoinen asunto on? huoneet? keittiö? kerros? hissi? sauna? kylppäri? ja et välttämättä selviydy pelkällä siivouksella!!

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/portal/eo/realties/residences/apa…

Vierailija
36/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siinä Kakolanmäen juurella.

Tää keskustelu on kyllä avannut silmät aika hyvin!

Taidan todellakin jättää myymättä, ainakaan tohon 65 000€ hintaan!

Vierailija
37/37 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

portsa on edelleen haluttu alue ja asunnot menevät nopeasti kaupaksi hyvään hintaan. Patterihaankin yksiöt maksavat yli 60 tuhatta ja alue on huomattavasti Portsaa huonompi.

Älä tee päätöstä ennen kuin olet pyytänyt arvion useammalta välittäjältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä