Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millainen luuseriäiti tarvii KOTIAPULAISEN?

Vierailija
19.07.2010 |

Kyseessä siis täysin terve 28 vuotias nainen jolla neljä lasta (kaksi vanhempaa edellisestä liitosta ja kaksi "tuoretta" kaksosta uuden miehen kanssa) ja tämä nainen sai kunnan kustantaman kotiapulaisen jotta pääsee rauhassa hoitamaan asioita. Vanhemmat lapset ovat vielä joka toinen viiko isällään.

..jännä juttu että minä viiden lapsen yh. (mies kuollut kaksi vuotta sitten ja nyt palasin työelämään kun nuorimmainen on mielestäni tarpeeksi vanha päiväkotiin) selviän arjesta ilman apuja ja että ystäväni jolla neljä lasta ja oikeasti huono mies pärjää myös hyvin arjen keskellä..

voin vaan oikeasti ihmetellä..onko se muka rankkaa???

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiapulaisen saa helpommin kun on kaksoset...

Vierailija
2/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini sai kolmelle alle kouluikäiselle lapselle hoitajan kotiin. Eivät tahtoneet laittaa lapsia päiväkotiin työpäivien ajaksi. Tuosta tosin on aikaa. Mutta tuskin tuo ihan tavatonta on nykyisinkään.

Tosin nykyisin myös sosiaalitoimi voi katsoa aiheelliseksi järjestää kotiin esim. perehtyöntekijän jo pelkästään lasten hyvinvoinnin vuoksi. Syitä voi olla monia, jotka ei edes ulkopuolelle näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voit sanoa toista täysin terveeksi?

Vierailija
4/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosten kanssa apua tosiaan tuntuu myös saavan helpommin. Luulenpa, että luuserit eivät tajua hakea sitä...

Vierailija
5/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikki apu otetaan vastaan, mikä saadaan. Se on lasten etu.

Vierailija
6/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosten kanssa apua tosiaan tuntuu myös saavan helpommin. Luulenpa, että luuserit eivät tajua hakea sitä...

No ehkäpä se on niin että ihmiset ovat erilaisia ja väsyvät eritavalla :) Vai oletko eri mieltä?

Ja mistäs sitä tietää vaikka ap:n ystävän perheessä on ongelmia.

Vierailija
7/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kunnan kustantama kotiapulainen" kuinka kauan päivässä? Kuinka monena päivänä? Mulla tuli otsikosta mieleen heti vanhat elokuvat joissa vähänkin rikkaammilla ihmisillä on kotiapulainen joka siivoaa, laittaa ruuat ja hoitaa lapset...

Ajattelin 1 v kaksospoikien äitinä heti että mä haluun kotiapulaisen ja heti!

Ei oo kyllä tullu mieleenkään pyytää kaupungilta apua kun olen kuullut että sitä ei riitä sairaille ihmisillekään. Olen luullut että jo 90-luvulla lapsiperheiden apu lopetettiin kokonaan. En ole ainakaan koskaan kuullut että kukaan olisi apua saanut.

Mitä kaksosiin tulee, kyllä siihen apua tarvitsee, se asioilla käyminen ei onnistu ihan niin helposti kuin kahden eri ikäisen kanssa, olen huomannut että on meleko hankalaa päästä minnekään virastoon edes ovesta sisälle kun molemmissa käsissä on kymmenkiloinen jässikkä, joka ei osaa itse kävellä eikä ymmärrä pahemmin puhettakaan, millä sitä sen oven sitten avaa? Hampailla?

Vierailija
8/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika sinunkin hakea kotiapua? Ei aina tarvi jaksaa pärjätä yksin. Taidat olla alitajuisesti kateellinen tälle tutullesi.

Vierailija
9/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kulkisi meidän kolmihenkisen perheen jäljissä ja keräilisi kaikki ne käytetyt vaatteet ja astian ja lehdet ja kirjat ja sen sellaiset, mitä meillä ei kukaan ikinä vie paikoilleen. Sen jälkeen mä voisin kyllä kerran pari viikossa imuroida ja pestä lattiat. Tota jokahelvetinpäiväistä raivaamista mä vaan en jaksais.

Niin, en ole millään lailla sairas eikä lapsiakaan ole kuin yksi ja hänekin jo melkein teini. On vaan muutakin tekemistä kuin siivota...

Vierailija
10/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v ja alle 1v. Lapset nukkuivat tosi huonosti päivin öin, meillä ei ollut tukiverkkoa, mies joutui tekemään pitkiä päiviä töissä. Kerran neuvolassa neuvolantäti totesi minua katsoessaan, että pahastuisinko, jos meille tulisi hoitaja muutaman kerran ulkoiluttamaan lapsia, jotta saan päivällä nukuttua / hoidettua asioita.

Ehkäpä viiden lapsen yh:lla on ollut sitten helpompaa, kun ei ole apua saanut kunnalta.

Vierailija
11/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole tosi hyvä, että edes joku saa joskus jotain apua? Ei se tee ketään luuseriksi. Se on ongelmien ennaltaehkäisyä.

Tiedänpä yhden pariskunnan, jonka esikosvauva ei nukkunut öisin. He pääsivät sairaalaan unikouluun, ja joku hoitajakin kävi kotona muutaman kerran aamupäivisin parin tunnin ajan, että saivat nukkua/tehtyä kotitöitä/hoidettua asioita. Heille tarjottiin tätä neuvolasta, kun siellä huomattiin, että ovat aivan kuutamolla univajeen takia.

Vierailija
12/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten voimavarat ovat erilaisia.

Liian usein jätetään apu hakematta, juuri pelossa, että leimataan, ja sitten lehdistä luetaan kauheita uutisia mitä väsymyksestä sairaat vanhemmat ovat lapsilleen tehneet.

Vierailija
13/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä hyvännäköinen uros kotiapulaisena. Kiva sitä nussia kun oma on aina töissä.

Vierailija
14/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri-isän vaimo tarvitsee kotiapulaisen. Joillakin se on oma äiti, joillakin yhteiskunta tai päivääkoti.

Luuseri-isä katsoo että voi käydä vaan töissä ja muute elää kuin täysihoidossa. ei paina duunia kotona hoitaen lapsiaanja kotiaan.

Vierailija
15/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään aikaan edes olemassa.

Vierailija
16/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuseri, jolla on siihen varaa, siis rahaa maksaa palkka.

tosi luuseria minustakin.

minulla on aina joskus kotiapua palkattuna...

Vierailija
17/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen sai kunnan kustantaman kotiapulaisen jotta pääsee rauhassa hoitamaan asioita.

Tuttavani oli myös "täysin terve" äiti, jolla oli vain 2 lasta (0 ja 1 vuotiaat). Kaupunki pitkään yritti saada kotiapua naiselle. Nainen ei huolinut. "kyllä hän jaksaa".

Jälkikäteen kävi ilmi, että naisella on vakava synnytyksen jälkeinen masennus. Lapset pikahuostaan otettiin kun nainen löytyi asunnostaan makaamasta sohvalta miltei kuolleena, lapset pinnasängyssä...

Luuserin olisi pitänyt ymmärtää ottaa sitä apua kun tarjottiin... Äidin masennuksesta ei ollut tietoa edes lähisuvulla tai äidin lähimmillä ystävillä...

Tapauksesta on nyt kaksi vuotta eikö äiti vieläkään saa tavata lapsiaan..

Vierailija
18/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta ymmärrän että olet katkeroitunut, hae jostain apua.

Vierailija
19/19 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kunnan kustantamia kotiapulaisia ei ole ollut enää"

No Tampereella ainakin on.

Siis sellaisia, jotka leikittävät lapsia kun käyt asioilla tai harrastamassa tai vain haluat välillä nukkua kunnolla. Täti muistaakseni tulee käymään kerran tai kaksi viikossa ja teoriassa kaikilla pienten lastan vanhemmilla on oikeus tuohon, käytännössä yksinhuoltajoa suositaan, koska apua ei riitä kaikille halukkaille.

Tampereen apulaiset eivät siis siivoa eikä laita ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi