Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveyskeskuslääkäri laittoimulle lähetteen erikoissairaanhoitoon, kirurgille.

Vierailija
18.07.2010 |

Siitä on aikaa n. 2 kk. Olen odotellut, että mulle tulisi aika postitse, mutta ei vaan ole kuulunut. Ei kai sitten tulekaan.

Täytyykö mun itse soittaa ajasta ja minne? Sairaalan (Jorvi kyseessä) kirurgiselle osastolle ja kysyä asiasta? Vai täytyykö ensin kysyä terveysasemalta, että onko se lähete edes lähtenyt? Terveysasemalla on möhlitty monessa asiassa ja kyseessä oli lääkäri joka puhui suomea aika heikosti.

Kyseessä on murtunut nilkka, joka on leikattu Jorvissa 3 kertaa. Kirurgin pitäisi tutkia se vielä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saat apua. Vaivaasi en tiedä mutta näin kesällä ei vastaanotto kyllä vedä.

Vierailija
2/12 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mennä monta kuukautta. Minulle laitettiin lähete kiireysluokituksella 2 (luokituksella 1-3) ja sain leikkausajan puolen vuoden päästä. Mutta tosiaan jononhoitaja tietää kertoa, mikä sinun tilanteesi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitään toimenpidettä ei ole vielä päätetty. Kirurgi tutkii ja vaivan ja päättää hoidon.

Vierailija
4/12 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten en ole missään leikkausjonossa. Siispä jonohoitajalle on kai turha soitella.

Kirurgin pitäisi tutkia nilkka. Se ei ole mielestäni toipunut siten, kuin pitäisi. Lisäksi tarvitsen kirirgilta lausunnon nilkasta vakuutusyhtiölle.

Terveyskeskuslääkärit eivät osaa/voi asiassa auttaa.

Vierailija
5/12 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä odotin 3kk pääsyä kirurgille. Ihan siis vastaanotolle myös, ei toimenpiteeseen.

Kyllä voit soittaa ja kysyä miten pitkä jono on.

Vierailija
6/12 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle pitäisi tulla aika poliklinikalle 6 kk sisällä siitä kun lähete on saapunut sairaalaan, joten vielä ei pitäisikään olla kuulunut mitään. Ajanvarauskirje tulee yleensä 1-2 kk ennen vastaanottoa.

Jos epäilet ettei lähete ole mennyt perille ollenkaan, niin soita kirurgian poliklinikan sihteerille, joka voi kertoa sinulle, onko lähete vastaanotettu ja samalla myös sen, mikä on kirurgin arvioima kiireellisyysluokka (tk-lääkärin arviolla ei ole mitään merkitystä) ja arvioitu jonotusaika poliklinikalle.

t. ortopedi

Vierailija
7/12 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkka on kunnolla kipeä ja turpoaa aika lailla iltaa kohden. Joudun syömään kipuun buranaa ja parasetamolia molempia yhtäaikaa joka päivä, jotta pystyn edes pakolliset matkat kävelemään. En voi kävellä esim. portaita kunnolla, kun en pysty kivulta varvistamaan. Näiden kipujen vuoksi toivon, ettei mun tartte odottaa kirurgia puolta vuotta.

Lisäksi nilkka naksuaa ja sen liikeradat on rajoittuneet terveeseen nilkkaan verrattuna. Myös neljä pienintä varvasta ja niiden kohdalta jalkapöytä ovat tunnottomia. En tiedä olisiko esim. fysioterapiasta apua...kun nyt pääsisi kirurgille nilkkaa näyttämään.

Nilkkani murtui vuosi sitten tosi pahasti. 9 ruuvia ja titaanilevy. Kipsi mulla oli pari kuukautta, vieläpä sellainen painava vanhan ajan kipsi puolet ajasta.

Kai sitä sitten syödään kipulääkkeitä tuo puolisen vuotta.

Vierailija
8/12 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi pari vuotta sitten että lähete ei ollut edes tullut perille sairaalaan vaikka tk:sta sanottiin että oli lähtenyt. Joten kannattaa varmentaa et on edes mennyt perille. Sitäpaitsi voit yrittää pyytää esim peruutusaikaa jos vaivasi on paha. Sillä tavalla voit edetä jonossa arvaamatta nopeastikin.

Vierailija
9/12 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävät siellä, onko lähete tullut ja kuinka kiireellinen sekä ajanvaraustilanteensa. Saattavat jopa nopeuttaa aikaa, jos oikein valitat ja sattuu vaikka joku peruutus olemaan.

Vierailija
10/12 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/12 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppaaja ajattelee, että ap ei ole saanut aikaa kirurgille vielä 12 vuoden jälkeen? Jos näin on, niin on kyllä pitkät odotusajat.

Vierailija
12/12 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uppaaja ajattelee, että ap ei ole saanut aikaa kirurgille vielä 12 vuoden jälkeen? Jos näin on, niin on kyllä pitkät odotusajat.

Voihan olla, ettei ap enää tarvitse sitä lähetettä, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Mahdollisesti myös kirurgi tutkii koiranputken juuria maan alta käsin. 12 vuodessa ehtii sattua ja tapahtua.