Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit! Mitkä tavarat ovat helpottaneet lastenhoidossa?

Vierailija
18.07.2010 |

Esikoinen syntyy parin kuukauden päästä ja nyt mietitään mistä oikeasti olisi hyötyä?

Tietty hoitopöytä hankitaan, mutta mitä erityistä kannattaisi muuta hankkia? Tuleeko mieleesi jotain sellaista, mitä ei ole noilla tavanomaisilla listoilla (aina sanotaan imetystyyny, itkuhälytin, harsot, kosteuspyyhkeet, pumppu, mutta mitä muuta???)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vauvalla kuin edelleen lähes 3-vuotiaalla esikoisella (!)

Hoitopöydän alle/hyllyihin saa näppärästi kaikki vaipat ja muut hoitojutut ja ovat aina yhdessä paikassa.

Itse en tykkää kökkiä huonoissa asennoissa vaan hoitaa lapsia selkä suorana.

Vierailija
22/42 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos siitä.

Selitän hiukan miksi kyselen. Sairastan MS- tautia ja siksi haluaisin luoda itselleni ympäristön, jossa minun on helppo hoitaa lastani. Hoitopöytä tulee olemaan tuiki tärkeä minulle. Miehelle varmasti onkin ihan sama vaihtaako vaipat lattialla, sohvalla, pesukoneen päällä vai missä. Minulle helpointa on vaihtaa vaipat itselleni ergonomisessa asennossa.

Imetystyyny hankitaan vain, jotta saisin imetysasennon ergonomisemmaksi. Voi onnistua tavallisillakin tyynyillä, mutta nyt etsitään sitä kaikkein kätevintä vaihtoehtoa.

Lapsen kylvetys tulee olemaan yksi hankalimmista toimenpiteistä minulle. Minun kun on hankala ylipäänsä kantaa lasta ja sitten vielä pitäisi kannatella ammeessa. Kylvetystuki hankittiin tähän avuksi ja amme, jossa on jalat ja josta veden saa valutettua letkulla pois.

Kantoliina hankittiin myös jotta voisin helpommin liikkua lapsen kanssa kotona. Olisiko muita ideoita lapsen siirtämiseen huoneesta toiseen kotona? (vaunut hiukan kömpelöt ja isot kotioloissa)

Rahasta ei tarvi nyt säästellä.

Antakaa mielikuvituksen virrata ja miettikää tilanteita, joissa te itse olisitte tarvinneet joitain apuvälineitä. Mitä ne olisivat olleet?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdoton. Harmittaa, etten hankkinut sitä esikoisen aikaan.

Meillä on hoitoalusta kodinhoitohuoneen pöydällä, ja mun mielestä joku paikka, jossa lasta saa hoidettua selkä suorana, on tosi tarpeellinen. Meillä myös vauvan lisäksi siinä hoidetaan 2,5v esikoista :).

Matkoilla meillä on ollut hoitolaukussa ylimääräinen pyyhe suojaksi lastenhoitohuoneiden alustoille. Sitä varten ei tarvitse ostaa erityistä alustaa, vaikka tuo Ikean nallealusta söpö olikin.

Kotiin kantsii ostaa siteitä ja liivinsuojuksia, niin ei niiden takia tarvitse lähteä kaupoille. Imetysliivit ovat myös tarpeen heti laitoksella. Osta jotkut halvat, vaikka Lindexistä, koska koko saattaa muuttua ekapäivien jälkeen.

Ja tosiaan, kaikkea saa kaupasta. Rintapumppu oli tarpeen esikoisen kanssa, mutta nyt toisen lapsen kanssa en ole käyttänyt sitä kertaakaan. Pumppuja saa marketista, joten sitä ei ehkä kannata hankkia etukäteen vaan vasta tarpeen tullen.

Vierailija
24/42 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olla hyvä tällainen

http://www.vaavi.fi/

Vierailija
25/42 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalasängyn tapainen kiva lapsella sisällä liikutteluun?

http://www.vaavi.fi/

Ja ristapumppu, kunnollinen, kannattaa todellakin olla heti. Sitten kun sitä tarvii, sitä kans tarvii eikä ehdi paljoo ostoksille lähteä. Nimimerkillä rintatulehdus...

Vierailija
26/42 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin löysi linkin paljon nopsemmin :-)

Edellinen

Vierailija
27/42 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta pystyin synnytyksen jälkeen istumaan ja imettämään. Se oli esikoisen kohdalla tarpeen, ja arvaa oliko keskellä talvea etsiminen, mistä uimarenkaan saisi? Sitten istuin ekan löydöksen vielä rikki ja piti etsiä tukevampitekoinen tilalle... Olisko ollut jostain Etolasta, mistä löytyi kestävä.

Vierailija
28/42 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon siirtelyyn, niin ehdottaisin myös sitteriä(se sairaalasängyn tapainen oli hyvä) Itsellä oli sellainen sitteri missä oli myös kantokahvat/narut. Oli hyvä kun jos ei jaksanut koko ajan vauvaa mukana kantaa esim kantorepussa askareita tehdessä. Mutta sehän kanssa riippuu ihan vauvasta viihtyykö sitterissä, me homattiin myös lisä viihdykkeeksi lelukaari :)

Vierailija
29/42 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kiikuttu molempien lasten kanssa varmaan tuhannet tunnit iltaisin, päiväunille ja öisin kun ollut mahakipuja,olleet kipeinä, flunssassa halunnut lapsi nukkua sylissä...keinuttelu on rauhoittanut monessa tilanteessa itseänikin johtuen varmaan siitä että meillä lapsuudenkodissakin oli keinutuoli.

Vierailija
30/42 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi paha selkävaiva (en saa nostettua oikein mitään kevyempääkään kunnolla) joka sektion myötä oli vielä hirveämpi joten tässä joitain vinkkejä: sitteri jota voi liikutella kantokahvoista (tai kova kantokoppa vaunuista jossa siis myös kahvat), vaavi-sänky joka kulkee pyörillä, musta sellainen rengasliina oli helpompi kuin kantoliina, en itse saanut sitä selkäni kanssa kunnolla. Hoidopöydäksi valitsi ison Lundia -työpöydän joka oli sopivammalla korkeudella minulle (olen lyhyt) kuin mitkään työpöydät. Lisäksi koska pöytä oli iso niin siihen mahtui hyvin kaikenmaailman hoitotarvikkeita ja vaippoja, vaatteita yms sivuile. Käytin pöytää tosi pitkään koska se oli iso. Mutta vauvaa ei yhtään voi sitten jättää tässä yksin koska ei ole korkeita laitoja -vaikka eihän missään varsinaisissa hoitopöydissäkään saa vauvaa jättää yksin.

Vierailija
31/42 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvavakuutus.

Vierailija
32/42 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme syntyi 4 päivää sitten ja tämä hankinta alkaa käymään jo pakottavaksi.

Vierailija
33/42 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ehdoton!

itse en ole kaivannut seuraavia:

- hoitopöytää

- imetystyynyjä

- nenäniistimiä

- kantoliinaa

hyväksi havaitut

+ vaunut

+ rintareppu

+ oma sänky

+ amme

sopivasti vaatteita, kaikkea saa lisää tarvittaessa kaupasta...

Vierailija
34/42 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut meillä ihan ehdoton. Talomme on melko suuri, joten siinä on ollut helppo kuljettaa vauvaa huoneesta toiseen. Tyttömme viihtyy siinä edelleen hyvin, vaikka ikää on 5kk. Leikkii siellä mielellään, ja voi ottaa myös apuhuilit kesken touhujensa. :)

Vierailija
35/42 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu älyttömän tärkeältä nyt, kun vauva liikkuu itse tukea vasten. Haluan pystyä esim. käymään vessassa itse niin, ettei minun tarvitse joko ottaa vauvaa mukaan vessan lattialle mönkimään tai pelätä, että hän sillä välin liikkuu ja satuttaa itsensä tai löytää vahingossa jotain vaarallista suuhunlaitettavaa.

Ihan pienelle vauvalle se on tietysti täysin tarpeeton.

Siitä olen samaa mieltä, että kantoliina voi olla vaikea valinta sisäkanteluun - etenkin pitkä liina. Rengasliina voisi olla parempi vaihtoehto, sitä ei tarvitse väännellä ja sitoa minuuttikaupalla.

Vierailija
36/42 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kun kerroit MS-taudistasi, suosittelen pyyhkimään kakkapyllyn vauvoille tarkoitetuilla kosteuspyyhkeellä, tämän lisäksi vaikka pyllyn huuhtaisu kerran päivässä ja kylvetys pari kertaa viikossa. Niin, ainakin meillä vauva kakkasi ensimmäisten kuukausien aikana jopa 8 kertaa vuorokaudessa.

Apteekin sideharsolaput (pari senttiä kertaa pari senttiä) esim. rähmäisten silmien yms. pyyhkimiseen. Synnytyssairaalassa vinkkasivat meille näistä.

Esim. nenänniistäjää ei välttämättä tarvitse, mutta jos tarvitsee, se tarve tulee todennäköisesti keskellä yötä! Siksi hankkisin sen kuitenkin varuiksi, ja ehdottomasti sellainen, jossa on imettävä letku.

Kantovälineistä liputan Manducan puolesta!

Itse koin myös tavallisen tyynyn ergonomisemmaksi kuin imetystyynyn, mutta imetystyyny on ollut meillä sitten muussa käytössä, esim. vauvan istumistukena lattialla.

Vierailija
37/42 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintapumppu oli meillä täysin turha, imetystyynynä kävi hienosti tavallinen tyyny. Kaikki sinkkivoiteet sun muut sai sitten ostettua jos sattui tarvitsemaan. Kantovälineetkin olivat melko turhia, vaaveli kun viihtyi hyvin sitterissä.

Sideharsoja tulikin ä-pakkauksessa ja niitä oli riittävästi. Ehkä niitä froteisia suojia kannattaa hankkia enemmän, meillä niitä ostettiin lisää että oli aina kaksi puhtaana ja kaksi käytössä (sai kahden kanssa suojattua paremmin patjan puklun ja/tai pissan takia). Kosteuspyyhkeet ovat kyllä käteviä.

Njooh, tosiaan. Ei ollut mitään sellaista, mitä olisi todellakin tarvinnut, ainakaan heti. Ne mitä tarvittiin sai sitten haettua kaupasta.

Vierailija
38/42 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lansinoh-voidetta rinnanpäihin. On lampaanrasvaa, joten ei tarvitse pestä pois ennen imetystä (kuten bepanthen)

Ceridal-voide, hyvää kevyttä vauvan vaippa-iholle tarvittaessa (isompaan ihottumaan sitten tuo bepanthen)

Imetysliivit ja -paidat olivat tosi tarpeellisia ja käteviä käyttää

Vierailija
39/42 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi tavara, joka osoittautui todella rahansa väärtiksi oli tuttipullon lämmitin. Ja ilmankostutinta on tarvittu paljon, kun keskimmäinen on ollut paljon sairasteleva ja kurkunpääntulehduksia hoidetaan vieläkin vaikka poika on jo 5v.

Sitteri, oli aivan loistava: siinä oli mm. kiinteiden syöttäminen helppoa. Sitteri pöydälle ja itse saattoi seistä edessä syöttämässä, ei tullut selkä tai hartiat kipeäksi.

Vierailija
40/42 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sen tarpeen näkee vasta sitten. Amme tietysti, ja jotain harsoja. Pumppuakaan eivät läheskään kaikki tarvitse. Meillä tarpeellisia olivat imetystyyny, pumppu ja se amme..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän