Oikein ruskettunut lapsi -wt vanhemmat?
Olen tavannut kesän aikana muutaman todella ruskettuneen lapsen ja huomasin, että he kaikki ovat perheistä, joissa ei lasten perään katsota lainkaan. Kyse on alakoulun alaluokilla olevista. Huolehtivat vanhemmat laittavat aurinkorasvaa ja neuvovat sopivan suojaavat vaatteet. Mietinpä melkein, että tuolla ruskettumistasolla voisi koulun alkaessa helposti opettajat poimia ne muksut eritystarkkailuun, joiden vanhemmat eivät lastensa perään paljon katso.
Kommentit (44)
voisin melkein provosoida takaisin päin - Kalpeat lapset = kesänsä sisätiloissa videoiden äärellä istuneet lapset. Ruskettuneet lapset = ne, joiden kanssa on vietetty aikaa ulkona rannalla ym. Mulla on maailman ihanimmat, todellä välitetyt, kauniisti päivettyneet lapset.
erittäin tarkkoa aurinkovoiteen käytöstä, ja kunnon suojakertoimista.
meidän perheessä on monta tosi ruskettunutta lasta. Koko kesän ovat käyttäneet ulkona ollessaan kerrointa 30-50 ja aina ovat kuumimman ajan päivästä sisällä. Ovat mielestäni muutenkin liikaa sisällä. Minkäs teet, jos rusketut helposti?
kertoimella 50 ja silti ruskettuu.Itse inhoan auringonottoa ja olen aina varjossa, ja silti rusketun.Miten ihmeessä ennen onnistuttiin pysymään vaaleina?Tosin olemme suomalaisittain aitoja "ruskeaveriköitä" ja hieman tummia iholta myös talvella.En osaa sanoa olemmeko WT sillä en ihan tajua mitä sillä taskalleen ottaen tällä palstalla tarkoitetaan?
ja tosiaan koko perhe rusketumme tehokkaista aurinkovoiteista huolimatta. WT-perheeksi ei meitä voine luokitella, sillä olemme korkeasti koulutettuja, erittäin keskiluokkaisia okt-asujia.
Meillä sama juttu, lapset ovat ruskeita, vaikka olemme erittäin tarkkoa aurinkovoiteen käytöstä, ja kunnon suojakertoimista.
meidän perheessä on monta tosi ruskettunutta lasta. Koko kesän ovat käyttäneet ulkona ollessaan kerrointa 30-50 ja aina ovat kuumimman ajan päivästä sisällä. Ovat mielestäni muutenkin liikaa sisällä. Minkäs teet, jos rusketut helposti?
kuin kaksi sisarustaan. Samalla tavalla on kaikkia rasvattu ja iho ei ole keltään päässyt palamaan. Ollaanko me sitten puoliksi WT-perhe? Tai oikeestaan kolmasosa WT-perhe :)
syöpää aiheuttavia tököttejä tunge lasten iholle
mutta en myöskään tunne olevani wt
kesäkuussa ulkomaanmatkalla.
Ja minkäs teet kunminä ja lapsi ollaan "oliivi-ihoisia" ja rusketus tarttuu pelkästään, kun pyörähdetään auringossa :)
ruman näköistä, ei erota kerjäläislapsista. näyttää likaiselta
Nykyään kun jo tiedetään auringon vaarat.
Niin onhan se melanooma toki luonnollisempi juttu...
syöpää aiheuttavia tököttejä tunge lasten iholle
mutta en myöskään tunne olevani wt
kauan. En ole jaksanut rasvoja laitella, mutta lapset ovat kauniisti ruskettuneita. Viihtyvät paljon pihalla. Ovat saaneet kauan kalaöljytabletteja ja D-vitamiinipitoista ruokaa. Se suojaa palamiselta. En ole ylpeä rasvaamattomuudesta, mutta näin nyt.
<a href="http://www.studio55.fi/artikkeli/1130015/" alt="http://www.studio55.fi/artikkeli/1130015/">http://www.studio55.fi/artikkeli/1130015/</a>
laukoa näin ja juttukin ihan yltiöpalttinen yleistys!
Voi että sentään, oikein suututtaa. Mun mielestä lääkäri vois lausunnoissaan vähän pureutua tarkemmin, vertailla uv-säteiden haittoja vs. rasvojen haitat, vähän suhteuttaa...
Tälläisella lausunnolla av-mammat jättää rasvaamatta. Tiedättekö mammat mihin iholle levitetty rasva imeytyy (-> ihon päällimmäiselle kuolleelle kerrokselle, ei taida ihan aiheuttaa syöpää siellä). No entä UV säteet? Syvälle kudokseen aiheuttaen vaurioita ja ennen aikaista vanhentumista puhumattakaan siitä syövästä.
Kumman vaihtoehdon valitsen lapselleni ja itselleni. Varmat vauriot uv-säteistä vai mahdollisuuden, että siitä pienestä määrästä voidetta mahdollisesti imeytyy ehkä pieni määrä ihon päällimmäisen kerroksen läpi jotain ainetta elimistöön? Ei liene paha valinta aurinkovoiteen puolesta. Lisäksi voi itse vaikuttaa millaita tököttiä lapseensa ja itseensä tunkee. Vähän pitää vaan otta selvää!
ja voi kyllästys näitä juttuja, että "mä rusketun, joten en tarvii aurinkorasvaa".
Tervemenoa muuten esim rivieralle katsomaan kauniisti säilyneitä naisia, jotaka ovat koko elämänsä paahtaneet itseään ilman rasvoja.Kävelevät ukkojensa kanssa pitkin rantabulevardia ja näyttävät 20v vanemmilta miestään, ihan kaikki. Ruskeita, mutta ryppysiä, ihot ihan poimuilla, maksaläikkiä... nättiä. Varmaan ovat olleet kauniita papuja aikanansa...
KUn se aurinko vaan ei rusketa,vaan vahingoittaa ihoa ja kudoksia.
Rasvalla ruskettuu myös, mutta turvallisemmin (kuin ilman).
Paljon terveempiä ja parempivoivan näköisiä ne ruskettuneet on, kun ne vaaleaihoiset, jotka istuvat koko kesän sisälle tietsikka ym. Pelejä pelaten. Me asuttiin vuosi välimerellä ja oltiin jo kesän alussa tosi ruskeita. Ei oo tarvittu aurinkorasvoja todellakaan, eikä kukaan ole palannut. Lapset ovat viilettäneet koko kesän pihalla ja on käyty rannalla ja uimassa monia kertoja ja istuttu tuntikausia auringossa :)
Meillä lapset ihan papuja. Alkukesästä oltiin Kreikassa ja siellä rasvasin hurjasti. Suomessa en ole koskaan laittanut rasvaa. Tosin eipä ole meidän lapset koskaan palaneetkaan, vaikka on käyty päiväntasaajalla lomilla ja kaikkea. Palamista varon viimeiseen asti, eikä lapset tietenkään aurinkoa ota, mutta ulkoelämä ruskettaa. Ei sille mitään voi.
Siis minkä ihmeen takia laitatte kemikaaleja lapsen iholle? Ei Suomen kesässä aurinkorasvaa tarvitse. Jää d-vitamiinit saamatta.
Tämä + suurperheiden verotus + muuta mukavaa...
Huvinsa kullakin, tätä en ole kyllä koskaan tajunnut.