Tunnetteko tällaisia kateellisia ja negatiivisia ihmisiä?
Ensisilmäys antaa hyvin tuikean ja nyrpeän vaikutelman. Ei hymyile, ei juurikaan vastaa tervehdyksiin. (Pitää sellaista turhana mielistelynä).
Jutut ovat useinmiten hyvin kiukkuista ja kaunaista tilitystä. Omat ja oman perheen asiat ovat ok, niistä ja kaverien tekemisistä riittää vatvottavaa (tosin kavereitakin kommentoidaan yleensä negatiivisessa ja päivittelevässä sävyssä, "sekin meni ostamaan ihan sudet rattaat vauvalle...")
Mutta muuten kaikki muut ihmiset on joko "luusereita", "leuhkoja paskoja" "olevinaan jotakin" jne. Varsinkin kaikki hyvätuloiset, hyvännäköiset ja koulutetut on ihan syvältä.
Yhteiskunnallisista asioista hän ei tiedä, "eikä välitäkään tietää", mutta sitäkin enemmän hänellä on mutua ja luuloja asioiden oikeasta laidasta.
Kuulostaako tutulta? Minä tunnen - ikävä kyllä - muutaman ja joudun jopa päivittäin kuuntelemaan heitä töissä...Kun kotiin pääsee, on pakko olla hetki ihan hiljaisuudessa, ettei pää hajoa sen valittamisen ja kaunaisen tilityksen tulvasta, jota on päivän mittaan ollut pakko kuunnella.
Kommentit (9)
toinen on entinen naapuri ja toinen entinen työkaveri, molemmat siis naisia ja molemmat lukee seiskaa kuin raamattua ja big brother yksi lempiohjelmista, eli puheenaiheet noista edellä mainituista mukavana lisänä jo aloittajan mainitsemille asioille
ja keskustelupalstojen äidit.
Jokaisessa sairaalayksikössä ainakin tuntuu olevan 1-3 tällaista sitruunapillua hoitajaa. Pahimmillan juuri he ovat esim. pääluottamusmiehiä, apulaisosastonhoitajia tai osastonsihteeri ja pilaavat hengitysilman kaikilta.
että osaa hetken olla hyvin mielin kielin ja sitten ans olla, kun ovi sulkeutuu, alkaa sitten toisen parjaus.
Itsekin yritän vältellä, mutta kun ovat samalla osastolla maisemakonttorissa duunissa, ei paljon voi paeta. Pitäisi käyttää korvakuulokkeita.
ap
Sä sitten olet itse niiiiiiin täydellinen, että.
Ei minua niinkään harmita se, ettei joku minusta tykkää (kyllä se tykkäämättömyys on molemminpuolista), vaan se, että minun on olosuhteiden pakosta kuunneltava sellaista valitusta ja haukkumista, jotka koen ylimitoitetuksi ja epäreiluksi.
Se - kuten tässä jo joku sanoikin - tarttuu, siis tapa ajatella kanssaihmisistä aina pahaa!
ap
jaa onko muunlaisia suomalaisia?
missään muussa maassa korkeakoulutetuilla ei ole niin huonot palkat. kateus niin valtavaa että duunareille pitää maksaa enemmän kuin korkeakoulutetuile
tunne yhtään noin negatiivista ihmistä, onneksi! Aivan kamala ajatus, että päivästä toiseen pitäisi tuollaista vinkunaa ja valitusta kuunnella.
ainoa vaan että tämä tapaus osaa halutessaan tehdä myös positiivisen (=jokseenkin mielistelevän) ensivaikutelman.
Se on hirveän rasittavaa henkisesti töissä. Mä yritin selviytyä välttelemällä seuraa mahdollisimman paljon. Ja keskustelemalla ennemmin firman miesten kanssa. No, eihän se aina onnistu.
Pelottavaa on että se negatiivisuus tarttuu, ja voi valitettavasti purkautua kotona...