Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maidon tihkuminen rinnoista.

Vierailija
14.07.2010 |

Onko normaalia, että maitoa tulee rinnoista vielä 2 vuotta synnytyksen jälkeen? Eli siis puristettaessa tulee enkä ole edes koskaan imettänyt!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 3v3kk ja maitoa tulee jos puristaa. Imetin tosin 1v4kk, mutta imetyksen lopettamisetakin tulee kohta 2v.

Vierailija
2/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sano et ihan normaalia. hormoneista kai kiinni. kyl se loppuu joskus :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla sit taidakaan olla mitään hätää, kiitos!:D Voiko muuten tollanen hormonijuttu vaikeuttaa raskaaksi tuloa?

Vierailija
4/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aivolisakkeen toiminnassa voi olla myos jotain haikkaa, joka saattaa vaikuttaa myos raskaaksituloon. selviaa helposti verikokeen avulla, eli mars laakariin asiaa selvittamaan.

Vierailija
5/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vissiin lisää maidontuotantoa. En sitten tiedä vaikutaako tähän että maitoa tulee vielä näin pitkään. Tosi paljonsitä tuli silloinkun imetin.

Esikoista meilläon tehy 10kk ja kuopusta 1½v.

Vuodenajan mulla oli ehkäisyrengas ja sen pois jätön jälkeen tuli yhdet menkat jokajälkeen tein plussa testin. Raskauas päätyi kuitenkin keskenmenoon vk.12 ja nyt tuon keskenmenon jälkeen on tullut yhdet menkat. Saa nähdämiten kauan menee seuraavaan plussaan.

Niin ja ekaa ja tokaa enne jouduin syömään teroluteja koska kierto oli ihan mitä sattuu.

Vierailija
6/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen raskausaikana maidon tulo käynnistyi jo rv 20, tosin oli vain sellaista tihkumista, kunnes sitten pari päivää ennen syntymää maito lähti nousemaan ihan kunnolla. Esikoista imetin kuukauden, lopetin rintaraivareiden ja totaaliväsymyksen vuoksi, mutta maidontulo ei loppunut. Ensimmäiset neljä kuukautta lopetuksen jälkeen keräsin maidon talteen, mutta lopetin senkin siksi, että maidon tulo loppuisi, mutta ei. Kun esikoinen oli 2v3kk aloimme yrittämään toista lasta, ja maitoa tuli edelleen. Raskaaksi tulo kesti 8kk, mulle kyllä sanottiin että maidontulo voi kertoa jostakin hormonihäiriöstä joka vaikeuttaa raskaaksituloa, mutta mitään ei suostuttu tutkimaan, koska emmehän olleet yrittäneet vielä kovin kauaa. Tulin kyllä luomusti raskaaksi, mutta maidontulo ei loppunut edelleenkään. Kuopuksen synnytystä yritettiin käynnistää kaksi viikkoa ennen LA:ta, jolloin vietin 4 päivää sairaalassa synnyttäneiden kanssa samalla osastolla - ja siellä vauvantuoksun ja -itkun keskellä maidontulo yltyi uudestaan niin, että sitä ihan valui, ei pelkästään tihkunut. Hoitajatkin sanoivat, ettei taida tulla ongelmaa siitä, etteikö maitoa tulisi kylliksi, kun nyt jo tulee niin vuolaasti.

Käytännössä mulla on siis tissit valunut maitoa enemmän ja vähemmän viimeiset 5 vuotta, kuopus on nyt 1v3kk ja imetän häntä edelleen. Saa nähdä, mahtaako tämä loppua oikeasti ikinä, vaikka imetys alkaakin vähitellen lähetä loppuaan.

Vierailija
7/7 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee kans ja kuopus jo 3. Tuli esikoisenkin kanssa ja silloin multa tutkittiin kaikki aivolisäkkeen hormoneita myöten ja lopputulos oli se, että mut luokiteltiin, että olisin ollut vanhassa kylässä superimettäjä.