Ettekö oppineet mitään vuoden 2003 helteistä
Sama valitus täällä oli silloin :) Joka toinen aloitus koski kuumuutta ja sitä ettei tuulettimia enää ole. Minä ainakin siitä viisastuneena ostin tullettimen ja toisenkin :) Ja sama valitus oli kun valitettiin valittajista ja toisin päin...
Kommentit (23)
jossa molemmat ikkunat länteen o_O Sisälämpötila taisi olla useampaankin kertaan n. 45. Muutettiin sitten mökille pariksi kuukaudeksi :D
Nyt asutaan läpitalon huoneistossa jossa makkareiden ikkunat pohjoiseen ja parveke jonka ovea voi pitää auki vaikka koko päivän joten jatkuva ilmavirta viilentää. Ei helteet haittaa vaikka sisälämpötila on 30 :)
mutta ei niin kuuma. Ja myös edellinen kesä oli ollut kuiva, ja 2 kuivaa kesää verotti aika hyvin kallioilla kasvavia puita.
Useammassa yhteydessä on puhuttu vuodesta 2003, mutta eikö kesä 2006 ollut yhtä kuuma? Silloinhan oli nurmikotkin ihan kuivina joka puolella.
mutta en kyllä muista, että v. 2003 olisi ollut kuuma, vaikka kotona notkuin vauvani kanssa tuolloin. Asuimme tosin kyllä meren läheisyydessä, että olisko sillä vaikutusta.
Meilläkin nykyisin mukavat oltavat okt:ssa, jossa ilmanlämpöpumppu.
ja asuttiin pienessä kämpässä, joka oli monta viikkoa kuuma ja hikinen. Nyt kun lapsi on jo 7-vuotias ja asumme ilmalämpöpumpulla viilennettävässä okt:ssa, niin mikäs tässä on ollessa! :)
Helteet oli kovat ja isäni sai sydänkohtauksen, henki hiuskarvan varassa, leikkaus pelasti hengen.
Tuona kesänä hankittiin meille tuulettimet, samoin vanhempieni kotiin.
Heinäkuussa piti oikein miettiä, että laittaako leivinuuniin valkeen.
tuulettimen surratessa vieressä. Siitä tuli nimittäin flunssa.
helteitä vuodelta 2003. Olin raskaana, vauva syntyi lokakuussa. Töissä olen käynyt, lomat pidin muistaakseni ennen äitiysloman alkua.
Mutta minua ei lämpö ole koskaan haitannut (kylmyys kyllä sitäkin enemmän). :)
Mutta olinkin silloin plösö sohvaperuna, jonka elämään tuskin ulkoilma vaikutti.
Mutta ne 2006 helteet muistan kyllä. Ja vaikka joku väitti, että oli vain aurinkoista, niin kyllä todellakin silloin oli pari viikkoa myös todella kuumaa, kolmenkymmenen kahta puolta oli lämpötilat. Ja mulle ne helteet on jääneet mieleen yksistä juhlista, jossa puolet juhlijoista sai ruokamyrkytyksen. Ja helteiden vuoksihan ne ruuat oli pilaantuneet.
Asuin sen kesän asunnossa, johon ei saanut mitenkään läpivetoa. Sen jälkeen en ole asunut sellaisessa.
ja asuttiin pienessä kämpässä, joka oli monta viikkoa kuuma ja hikinen. Nyt kun lapsi on jo 7-vuotias ja asumme ilmalämpöpumpulla viilennettävässä okt:ssa, niin mikäs tässä on ollessa! :)
Ja silloin asuimme 2.krs:ssa ja vedimme makkarista ison ikkunan yöksi auki. Nyt asutaan ekassa, eikä voi tehdä sitä :-(
vauva oli 2kk vanha ja kaikki päivät meni sisällä. Nyt on helpompaa ja tuulettimet puhaltaa:)
Mutta joo, voi olla että meidän juntti kattotuuletin on peräisin tuolta ajalta.
Useammassa yhteydessä on puhuttu vuodesta 2003, mutta eikö kesä 2006 ollut yhtä kuuma? Silloinhan oli nurmikotkin ihan kuivina joka puolella.
puhutaan ja verrataan tähän vuoteen ainakin kaikissa lehdissä
Miksi verrataan sitä -03 kesää, kun mun muistikuvan mukaan -06 oli ihan yhtä kuuma.
Pieni jakso vähän lämpimämpää. Vuosi 2006 oli kyllä jotain ihan muuta: helteet kesti tosi pitkään.