Anoppi puhuu mulle aina tyyliin...
" kun sä laitat tiskikoneen pyörimään" tai puhuu lapsille " kun äiti hoitaa teitä tai imuroi"...taidan olla pirullinen akka kun olen alkanut nättiin sävyyn huomautella että "kyllä meillä isäkin osaa" tai " ehei meillä mies tekee" jne...anoppi itse on passaaja joka palvelee laiskaa miestään kipeillä polvillaan ontuen kunnes haudasta käsin ei siihen enää pysty. Joskus mua niin harmittaa hänen takiaan mutta sitten ajattelen ettei ole mun ongelmani mutta haluan silti tehdä selväksi ettei meidän perheessä hommia hoideta niin.
Kommentit (6)
Pahinta ei kuitenkaan ole tuo, vaan joka yhteisaterian jälkeen toistuva kuvio, jossa miehet siirtyvät olohuoneeseen ja naisten odotetaan jäävän keittiötä siivoamaan ja keskustelemaan "naisten jutuista." Samoin ateriaa edeltävää apua odotetaan vain naisilta, ja saan huomautuksia, jos en siihen tarjoudu.. mieheni taas ei.
Yäk, no toi on inhottavaa!
Juu mun anoppi saa mut kiehumaan, kun sanoo: "Kallen auto, Kallen talo". Vaikka mä olen maksanut niistä puolet! silti ne on vain hänen poikansa.
että "päästit sitten tuon Minnan töihin" kun palasin hoitovapaan jälkeen työmaalle. Ihan kuin tarvittaisiin mieheltä lupa mennä takaisin työpaikalle.
että "päästit sitten tuon Minnan töihin" kun palasin hoitovapaan jälkeen työmaalle. Ihan kuin tarvittaisiin mieheltä lupa mennä takaisin työpaikalle.
Tulisi aika typerä olo, jos anoppi puhuisi minulle aina kuin olisin vain osa perhettä tyyliin "kun te pesetty pyykkiä, niin laitatteko näitä paitoja kuivaajaan vai narulle". Kyllä minulle puhutaan niin, että olen minä, vaikka samaa työtä meillä tekisi moni muukin.
Ja "kun äiti hoitaa teitä tai imuroi" kohdistuu juuri siihen tilanteeseen, jossa äiti (nainen) hoitaa tai imuroi. Erikseen voi kysyä sanoa "kun isä hoitaa ja imuroi". Ei isyys tai äitiys tee ihmisestä yhtä.
Kun anoppi sanoo lapsille, että "isä joi eilen vähän viinaa, sillä on pää kipeä" niin palsta mamma kiekaiseen perinpohjalta että "ei se isä yksin juonut, kyllä minäkin viinaa vedin kaksin käsin" ettei vain lapset saisi väärää käsitystä.
anoppi ja appi puhuu mun miehelle "sun talosta", vaikka se on ihan virallisesti yhteinen. :P Ja anoppi vihjailee, miten tytöt auttaa kotitöissä, vaikka meillä ne kuuluu pojallekin...
Juu, mun anoppi on samanlainen, ja miehen sisko myös. "Täähän on kiva keittiö, kyllä sun on hyvä puuhailla täällä!" (puhuu vain minulle, vaikka mies vieressä) Kokkausjutuista yrittävät puhua vain minulle, vaikka olen sanonut, että meillä useammin mies kokkaa. Lisäksi ovat esim. kysyneet mieheltäni, että millä aineilla MINÄ putsaan hellan, kun on aina niin puhdas.. :D
Pahinta ei kuitenkaan ole tuo, vaan joka yhteisaterian jälkeen toistuva kuvio, jossa miehet siirtyvät olohuoneeseen ja naisten odotetaan jäävän keittiötä siivoamaan ja keskustelemaan "naisten jutuista." Samoin ateriaa edeltävää apua odotetaan vain naisilta, ja saan huomautuksia, jos en siihen tarjoudu.. mieheni taas ei.