Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oireiden vähyys

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmista 3 raskaudesta mulla on ollut oireita jo ennen plussaamista, nyt ei mitään. Eilen lääkäri kehottikin uusimaan raskaustestin ja menemään varhaisultraan heti kun mahdollista. Toivotaan, että meillä molemmilla olisi kaikki hyvin ja saataisiin vaan nauttia oireettomuudesta :)

Rupikonna 5+1

Vierailija
2/3 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta! Epäonnistuneiden raskauksien jälkeen plussaa seuraakin helposti huolten täyttämät viikot, kun epäonnistumiset ovat tuoreessa muistissa.

Mulla oli edellisessä keskenmenneessä raskaudessa hyvin selkeitä oireita jo viikko oviksen jälkeen ja plussakin pärähti varhaisessa vaiheessa testiin. Kuvotus ja rintojen arkuus ym. alkoivat jo ennen rv 4. Tuo raskaus meni kesken rv 11.

Nyt on viikkoja 13+1 ja oireet alkoivat ihan eri tavalla. Plussa tuli monta päivää myöhemmin kuin edellisellä kerralla (kyse ei ole kierron vaihtelusta, sillä viimeisessä keskenmenon jälkikontrollissa lääkäri ennusti ovulaation selvästi muutaman päivän päähän). Ennen plussaamista mulla oli vahvasti sellainen olo, että olen raskaana, mutta mitään oireita ei siihen suuntaan ollut. Ihmettelinkin vähäoireisuutta, kunnes sitten rv 7 iski järkyttävä pahoinvointi.

Mä odotan esikoista, joten en tietenkään pysty vertaamaan tätä onnistuneisiin raskauksiin, mutta halusin vain tuoda esille sen, ettei vähäinen oireilu alkuraskaudessa ole huono merkki.

Kannattaa kysyä, jos neuvolan kautta pääsis varhaisultraan. Jos neuvolan kautta ei pääse, suosittelen yksityiselle menoa. Liian aikaisin ei kuitenkaan kannata mennä, sillä mä kävin tuossa jälkimmäisessä keskenmenneessä rv6+, näkyi yksi elossa oleva alkio, jonka sydän sykki. Sitä en tiedä, missä vaiheessa alkio oli menehtynyt, mutta km-vuoto alkoi rv 11. Nyt kävin varhaisultrassa rv 8 ja sen jälkeen oli hieman helpompaa odotella nt-ultraa.

Tsemppiä!

Thelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Thelma sinustakin, varsinkin kun kaikki on hyvin :)

Täytyy tässä mennä päivä kerrallaan ja katsella.

Onnea Rupikonna sinulle myös plussasta! Milloin olet menossa ultraan? Pääsetkö kunnallisen kautta vai pitääkö mennä yksityiselle? Mä pääsin viime raskaudessa tammikuussa toiseen neuvolaan ultraan kun siellä oli osaava lääkäri. Silloin oli vissiin 6+ viikot, eikä näkyny vissiin tarpeeks hyvin. Siitä tuli sitten lisää huolta ja laittoi lähetteen sairaalaan, siellä kaikki ok ja sykekin näkyi, viikkoja 7+1. Meni kuitenkin kesken, nt-ultrassa todettiin kuolleen vain paria päivää aiemmin :(

Ei haluais enää kokea tuollaista, mun viides raskaus oli kanssa km, viikolla 17+4 todettiin, vauva kuolleena noin kolme viikkoa. Seuraava olikin kohdunulkoinen, joka hoitui onneks itsestään.

No mutta toivossa on hyvä elää! Josko onni potkaisis välillä meitäkin :)

Ilmoittele Ruppikonna, kuinka homma etenee ja tsemppiä!!!