Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako että lapsesi osallistui rokotetutkimukseen?

Vierailija
08.07.2010 |

Mua harmittaa ja motivaatio tutkimuksessa jatkamiseen on ihan nollassa. Tutkimus, jossa lapseni on, on ihan turha, koska rokote on jo rokoteohjelmassa, tosin ei ollut vielä silloin kun tutkimukseen osallistuttiin. En tajua miten saatoin laittaa lapseni johonkin tuollaiseen turhanpäiväiseen kiusantekoon, varsinkin kun tutkimuskeskuksessa käynti vaatii aina erityisjärjestelyjä.

Harmittaako ketään muuta, vai onko muut olleet tyytyväisiä tutkimukseen osallistumisesta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi harkita tarkkaan ennen osallistumista.

Vierailija
2/10 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suuri syy tutkimukseen osallistumiselle oli se, että tän tutkimuksen perusteella toi rokote tulis kaikkien saataville. No, sehän oli jo menossa rokoteohjelmaan tuolloin, mut sitä ei vanhemmille kerrottu. Siksi mua just harmittaakin, kun tuntuu että meitä huijattiin tahallisesti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi harmittaisi? Meillä ainakin tutkimusrokotukset annetaan normaalilla neuvolakäynnillä muiden rokotuksien kanssa. Eipä lapsi tuosta yhdestä lisäpiikistä traumatisoidu:)

Vierailija
4/10 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pneumokokki-rokote tulee rokotusohjelmaan 6/2010 syntyneistä alkaen eli kun ensimmäinen piikki annetaan 3 kk:n iässä, niin syyskuusta lähtien.

Halusin lapsellemme varmasti kyseisen rokotteen ja tutkimusohjelmassahan muistaakseni kolmasosa saa hepatiitti-rokotteen. Tämän takia maksamme pneumokokki-rokotteen itse.

Vierailija
5/10 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pneumokokki-rokote tulee rokotusohjelmaan 6/2010 syntyneistä alkaen eli kun ensimmäinen piikki annetaan 3 kk:n iässä, niin syyskuusta lähtien.

Halusin lapsellemme varmasti kyseisen rokotteen ja tutkimusohjelmassahan muistaakseni kolmasosa saa hepatiitti-rokotteen. Tämän takia maksamme pneumokokki-rokotteen itse.

Vierailija
6/10 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut rokotetta, jos kyseessä on siis pneumokokkirokote. Sen saavat vain tämän vuoden kesäkuussa syntyneet ja sitä nuoremmat.

ja suuri syy tutkimukseen osallistumiselle oli se, että tän tutkimuksen perusteella toi rokote tulis kaikkien saataville. No, sehän oli jo menossa rokoteohjelmaan tuolloin, mut sitä ei vanhemmille kerrottu. Siksi mua just harmittaakin, kun tuntuu että meitä huijattiin tahallisesti.

ap

Vierailija
7/10 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 eri rokotetutkimukseen olemme osallistuneet,

viimeisimmästä kieltäydyttiin,kun lapsi ei halunnut.

Ajattelen sen iin että on hyvä jos voi jotenkin olla acuksi noita rokotteita kehiteltäessä.

Meillä ainakin kävi todella hyvä tuuri kun saimme meille juuri tarpeellisen normaalisti kalliin rokotteen ilmaiseksi ja lisäksi vielä yhden toisen rokotteen.

Tutkimuksiin lähtemisen syy ei kuitenkaan ole se miten itse hyödymme siitä,vaan se miten mahdollisesti voisimme auttaa tutkijoita rokotteiden kehittelyssä.

Meilläkin rokotetutkimuskäynnit opvat erillisiä käyntejä toisella paikkakunnalla.

Käyntiajankohta on kuitenkin hyvin sovittavissa oman aikataulun mukaan.

Vierailija
8/10 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään otettu mitään ylimääräisiä rokotuksia.

Vierailija
9/10 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeekseni olen ollut ihan tyytyväinen, että osallistuin. Suhtaudun aika kriittisesti näihin suuryrityksiin, jotka näitä rokotteita kehittelivät ja keräävät rahoja sijoittajilleen ja pomoilleen. Mietittiin aika tarkaan osallistumista mutta päädyttiin osallistumaan. Musta palvelu on ollut melko hyvää rokotetutkimuksessa. Meidän vauvan esim. lääkäri tutki yhden käynnin yhteydessä mielestäni suht perusteellisesti kun hänellä oli ollut sairasteluja. Hoitajiltakin olen saanut hyviä vinkkejä monenlaisista jutuista. Tää mun mielipide ei siis perustu rokotuksiin sinänsä vaan meillä on vaan sattunut sellaista, että on ollut jotain pikkuvaivaa ja olen miettinyt pitäisikö käyttää lääkärillä mut ne on hoitunutkin käyntien yhteydessä.

Vierailija
10/10 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tyytyväinen. laitoin lapseni sellaiseen, koska oli sairastellut niin paljon.

rokootetutkimuksessa testattiin 3 käytössä olevaan flunssalääkettä. lapseni lopetti sairastelun heti sen rokottamisen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan