Vituttaa jo nyt. Jäin äitiyslomalle, mies lakkasi saman tien osallistumasta kotihommiin
En itsekään mikään kodinkone nyt jaksa olla, enkä sitä vaadi mieheltäkään. Mutta näiden parin viikon aikana, jotka olen ehtinyt olla äitiyslomalla, ei ole mies enää saanut edes aamuista kahvikuppiaan tiskikoneeseen. Ruoka-astiat jää samalla tavalla pöytään, likavaatteet lattioille, paperit ja lehdet pitkin poikin... Eikä puhettakaan siitä, että esim. imuroisi, vaikka näkee miten hankalaa se alkaa minulle jo olla. Muistaa kyllä voivotella likaista vessaa, mutta rättiin ei tartu.
Ärsyttää senkin takia, että ihan turha lapsiakaan patistaa keräämään omia romujaan tai viemään pyykkiä pesukoriin, kun toinen vanhemmistakaan ei sitä tee.
Kommentit (5)
mä en katselis päivääkään vaan nostaisin myrskyn moisesta käytöksestä.
Älä ole kotona katsomassa sotkuja. Älä ole edes kotona kun tulee töistä.
Löytyykö jostain paikka, jossa sua hoivataan?
Keskustelkaa.
jos miehesi olisi kotona vanhempainvapaalla ja sinä kävisit päivät töissä, tekisit puolet kotitöistä illalla ansiotöistä palattuasi????? Ainakin meillä, kun olin kotona, tein kotityöt ja mies elätti perheen ansiotyössä käymällä. Nyt kun olemme molemmat töissä, kotityöt tehdään yhdessä. Ihan järkyttäviä marisijoita ovat naiset täällä.
puolia kotitöistä kun itse olen kotona pienten lasten kanssa.
mutta se mitä toivon mieheltä, mikä ei meillä toteudu on että: *siivoaa astiansa pois pöydästä, ärsyttävää kun just on saanu pöydän siistiksi lasten sotkuista tulee mies ja levittää lehdet levälleen ja astiat siihen pöydälle.
*vie vaatteensa pyykkiin, eikä jätäå niitä lojumaan just siihen mihin sattuu riisumaan.
*kun tekee esim. leipää siivoaa leikkeleet jne jääkaappiin
eli siis siivoaa omat jälkensä. Myös jos antaa lapsille iltapalaa voisi nostaa ne astiatkin pois pöydästä ja jopa pyyhkästä pöytää.
Kyllä minä sitten imuroin, pesen lattiat, vien matot ulos, pyykkään, pidän huolen yleisestä siisteydestä, vaihdan lakanat, pyyhin pölyt jne...
niin tuttua. meille tuli ero ihan näistä syistä ja muustakin.tee ukolle selväks ettei hää missää täyshoitolas asu...